Clau's Volvo-perikelen......en nu verder in een 5008!

Gestart door Claudia, 26-06-2008 21:00:23

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Citaat van: Claudia op 07-11-2016 18:58:27

Bij de S80 krijg ik associaties met een gehaakte wc-rol op de hoedenplank, net zoals je ze vroeger weleens in 340's zag. ;D
Staat bij ons in de S40 op de hoedenplank!
Dat is de auto van mijn oma geweest, mijn vrouw rijdt er nu dagelijks mee en we noemen het nog steeds de oma-auto dus hoort daar een WCrol haak ding in.
Net als de kofferbak organiser van de ANWB shop en een verkeerd opgevouwen landkaart van de BeNeLux uit 1983.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

FGG

Citaat van: Claudia op 09-11-2016 10:54:45
Ik mis de wilhelmina-pepermunt en de 4711 verfrissingsdoekjes in het verhaal.... :)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

reneetje

Citaat van: Claudia op 07-11-2016 18:58:27
Citaat van: Wijnand op 07-11-2016 18:08:21
Citaat van: Claudia op 06-11-2016 20:43:32
Ik ga niet zomaar de D5 wegdoen....en al helemaal niet voor een Skoda of zo. We'll see.....
Pardon?  :eusa_think:;D

Sorry Wijnand! ;D

Ik vind Skoda's in alle smaken lelijk, ookal rijden ze vast niet verkeerd.
Hetzelfde heb ik met alle Volvo-modellen, op de V/XC 70, XC90, V90 na.
Bij de S80 krijg ik associaties met een gehaakte wc-rol op de hoedenplank, net zoals je ze vroeger weleens in 340's zag. ;D

Het eerste type S80 is inderdaad een gedateerd model aan het worden , maar type 2 een bejaarden auto ?

Nee, daar denk ik toch heel anders over , maar dat zal wel een kwestie van (goede) smaak zijn  ;D
Citaat van: FGG op 07-11-2016 18:32:05
Citaat van: reneetje op 07-11-2016 18:31:07
Citaat van: FGG op 07-11-2016 18:25:59
Citaat van: Claudia op 06-11-2016 20:43:32
Maar ik zou echt nooit kleiner dan een V70 willen op Volvo-gebied.
Maar eerst maar eens zien wat en of het rendabel is. Ik ga niet zomaar de D5 wegdoen....en al helemaal niet voor een Skoda of zo. We'll see.....

Dan moet je juist die Skoda nemen, een stukje ruimer dan de N achterin. Nou ja, een flink stuk ruimer. :evil:

En 300kg lichter. ::)

Pak dan een S80 type 2 ...

Mooi model , wel fatsoenlijke beenruimte achter , en een echte Volvo D5  motor (zelfs met 205pk!)

O ja , en een koffer ruimte waar schoonmoeders met gemak in past  :-*

Krijg daar maar eens een televisie in. Of een flightcase...

Overigens is de kofferbak van de S80-2 kleiner dan de kofferbak van de V70.
;)

Televisie ala molensteen model past er prima in , en die flightcase kan er nog met gemak  achter staan, zo diep is die kofferbak en dan ook nog voldoende beenruimte voor de achter passagiers.

Tja, verder kun je een kofferruimte van een estate niet echt vergelijken met die van een sedan , iets met appels en peren ...de lengte is iig hetzelfde  8)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

reneetje

Citaat van: Claudia op 09-11-2016 17:38:10
Sorry, ik blijf het een oude-mannen-auto vinden.
Oké, type 2 is meer een oude-mannen-met-midlife-crisis-auto dan! ;)
Een Volvo hoort er m.i. uit te zien als een baksteen.
Maar ik begrijp dat jij blij bent met jouw S80! :)
Nee, niet blij meer , maar daar gaat het niet over, gaat over smaak, onderwaarderen etc. en dat is nogal lastig .....
Grootste verschil is immers de keuze tussen estate en sedan.

Tja , baksteen model , dan zul je niet verder komen dan de club waar je nu  zit ,of nog verder terug naar de middeleeuwen 8)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

elianmars

Citaat van: Claudia op 09-11-2016 17:49:12
De V70NN voldoet nog aan de eis.
Als het model daarna toch anders dreigt te worden, dan zal de liefde voor het merk inderdaad niet stand houden.
We'll see....

Welk model daarna, Clau? Een tijdje terug is de allerlaatste V70 van de band gerold. Wordt dus niet meer gemaakt  :eusa_shifty:

http://autovandaag.nl/m/autonieuws/12642/einde-voor-volvo-v70/

Taranis

Citaat van: Claudia op 09-11-2016 19:31:21
Tja, de V90 is toch een waardige opvolger?

Als je het niet erg vindt om viercilinder te gaan rijden wel ja. Wie weet denken we er over een jaar of 5 als ze beetje betaalbaar worden wat genuanceerder over maar voorlopig geniet ik lekker van een vijfcilinder.

Voor hetzelfde geld als een V90 met viercilinder diesel, rij je ook een Audi A6 met zescilinder diesel. En ja ik weet dat Ewout me al heel lang waarschuwt voor VAG en ja alle Audi-rijders zijn onaardig :P

UserID6342

Enige echte Range- en Landrovers waren degene met de Rover V8 benzine in het vooronder, in mijn optiek is de rest allemaal pruttel en zeker voor zo'n mooie auto....

Snellebaksteen

Nu heb ik gisteren meegereden in een nieuwe XC90 4pittert maar ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was.
Wat een gave bak zeg, en wat een heerlijk koppelrijk blok, het spuit echt weg.
Nu was het de T8 hybride dinges dus dat vertekent aardig maar toch, ik ben wel om.
Nu eens kijken hoe goed ze nog zijn met een half miljoen op de teller.

elianmars

Citaat van: Snellebaksteen op 10-11-2016 10:02:58
Nu heb ik gisteren meegereden in een nieuwe XC90 4pittert maar ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was.
Nu was het de T8 hybride dinges dus dat vertekent aardig maar toch, ik ben wel om.

Nah.... ik heb er ook in gereden, maar echt snel vind ik 'm niet.
En ik mis gewoon echt een lekker motorgeluid.

UserID6342

Die half miljoen met het originele blokje gaan ze, hoogstwaarschijnlijk, allemaal niet halen.  Zeker niet als ik de verhalen van de Volvo monteurs hoor in de werkplaats en zeker ook niet wat ik zelf daar iedere keer zie staan.... Het zit goed, stuurt verder ook meer als prima, maar motorisch is het 3x niks met die pruttel voorin :(

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 09-11-2016 21:20:50
Voor hetzelfde geld als een V90 met viercilinder diesel, rij je ook een Audi A6 met zescilinder diesel. En ja ik weet dat Ewout me al heel lang waarschuwt voor VAG en ja alle Audi-rijders zijn onaardig :P

;D Je vergeet nog de Mercedes-rijder. Altijd goed voor een corrigerend tikje om de oren... :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

Citaat van: Claudia op 09-11-2016 19:31:21
Tja, de V90 is toch een waardige opvolger?
Maar ik blijf de Landrover Vogue ook erg leuk vinden....en daar past mijn koffer ook prima in! :D
Ik weet het niet hoor. Smaken verschillen.
Ik ga nu iets zeggen waardoor je die Vogue misschien wel nooit meer mooi vindt. ;)

De achterkant van die wagen oogt als iets met een te grote of volle luier aan.

classicT5

Rijd wel lekker zon engels theehuis :) krijg altijd zon onthaast gevoel erin. Zowel oude als nieuwe versies.

Range rover classic 4.2 LSE zou ik graag hebben, mag alleen niet van mijn vrouw, neemt teveel plek in de garage in :(

Marc O.

Citaat van: Dirk342 op 10-11-2016 07:47:37
Enige echte Range- en Landrovers waren degene met de Rover V8 benzine in het vooronder

Ja, geweldig! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Snellebaksteen

Citaat van: elianmars op 10-11-2016 10:17:40
Citaat van: Snellebaksteen op 10-11-2016 10:02:58

Nah.... ik heb er ook in gereden, maar echt snel vind ik 'm niet.
En ik mis gewoon echt een lekker motorgeluid.
Je moet het ook niet gaan vergelijken met een lage V70 maar bijvoorbeeld met een xc90 uit de eerste generatie. Ik heb aardig wat kilometers afgelegd in een T6 uit 2003, het topmodel uit die tijd, met een verbruik van een Poolse vrachtwagen chauffeur die vakantie heeft in een all-inclusive-hotel in Egypte.maar met een luchtweerstand van een overmaats tuinhuisje en de sportieve prestaties van Erika Terpstra nu.
Dan is een nieuwe T8 ineens een hele vlotte zuinige auto die niet alleen vele malen geavanceerder is maar ook werkelijk zo aanvoelt.

Die T6 was trouwens ook net zo betrouwbaar als postnl. Je wist van te voren nooit of de aankomst op tijd zou zijn.