#Opgelost# Hulp gevraagd - Trillende V70 2.5T

Gestart door Midnight Blue, 12-07-2008 21:51:42

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Klinkt als vastzittende achterklauwen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Citaat van: M a r c op 14-07-2008 11:15:01
Citaat van: thuur op 13-07-2008 11:36:51
Zijn de wielnaven goed schoongemaakt? JA

Zijn de veerschotelrubbers en -lagers ook vervangen? JA

Hoe is de staat van de draagarmrubbers? NIEUW

Fuseekogels en stuurkogels hebben geen speling? NEE

Gr 8)

;)

Wat Paul ook weet is dat 2 velgen iets krom zijn, heb ze wel op "0" kunnen balanceren. De bovenste motorsteun aan het schutbord ligt er helemaal uit, dit veroorzaakt sowieso vibratie's.

Hoogteslag op het velgbed ?

Midnight Blue

Citaat van: tackle op 14-07-2008 00:29:05
heb je de banden al eens op de auto laten balanceren?
Wat bedoel je precies met 'balanceren op de auto'? Is dat iets anders dan het regulier balanceren van velgen en banden?
Afgelopen zaterdag heb ik vier hagelnieuwe Falkens ZE 912 (215/45 17 inch) door Marc van ET laten monteren. Deze zijn uiteraard gebalanceerd. De trillingen in het stuur zijn hierdoor licht afgenomen, maar in totaliteit gaan er vrijwel continu trillingen van voor naar achteren door de auto die via het stuur én via de stoel voelbaar zijn.

Midnight Blue

Citaat van: mehn op 14-07-2008 11:16:10
Bedankt voor je tip Mehn. Ook deze staat op de controlelijst!

Midnight Blue

Wat Paul ook weet is dat 2 velgen iets krom zijn, heb ze wel op "0" kunnen balanceren. De bovenste motorsteun aan het schutbord ligt er helemaal uit, dit veroorzaakt sowieso vibratie's.
--> Wat Marc en ik weten is dat de 'gare' motorsteun donderdag a.s. vervangen wordt!  ;)

Bedankt voor het meedenken Marc.  Als ik mij niet vergis gaf je aan dat de 'slag' in de velgen vrij miniem is en het waarschijnlijk niet of nauwelijks tot voelbare onbalans zou leiden. Wat ik voel is meer dan een beetje onbalans. Kan met het richten van de betreffende velgen de 'slag' er volledig of grotendeels uitgehaald worden?

Hoogteslag op het velgbed?
--> Marc, heb jij hier een reactie op?

Ludo

Paul, je hebt inmiddels al vele dingen vervangen en alweer enkele dingen op je controle lijst staan.
waarom begin je niet met het gemakkelijkste?.

als eerste zou ik die motorsteun aan het schutbord vervangen.
daarna wielen uitwisselen met een ander forum of clublid zodat dit volledig uitgesloten kan worden.
verder zoeken en andere dingen vervangen kan altijd nog.

Midnight Blue

Citaat van: Ludo op 14-07-2008 21:22:14
Paul, je hebt inmiddels al vele dingen vervangen en alweer enkele dingen op je controle lijst staan.
waarom begin je niet met het gemakkelijkste?.

als eerste zou ik die motorsteun aan het schutbord vervangen.
daarna wielen uitwisselen met een ander forum of clublid zodat dit volledig uitgesloten kan worden.
verder zoeken en andere dingen vervangen kan altijd nog.

Dank voor je reactie Ludo. De motorsteun aan het schutboard wordt donderdag a.s. bij ET vervangen. Hopelijk biedt dat soelaas. Mocht dat onverhoopt niet tot een oplossing van het trilprobleem leiden dan hoop ik te mogen rekenen op de hulp van een mede-roffelaar die zijn of haar wielen wil uitlenen om de weg der deductie verder mogelijk te maken.  :eusa_doh:

Overigens volg ik jouw onderwerp 'verhoogd stationnair toerental' met veel belangstelling. Ook mijn motor (met LPI) kent een verhoogd stationnair toerental (1000 rpm) namelijk.  :(

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Midnight Blue

He Ron, thanks! Verhoeven meeting, right?

In het kader van een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Maar stilstaand trilt het ding niet hoor..!  ;D

volvoc70T5

en.. steun vervangen??.. resultaat gehad?..

BenC70ES

Citaat van: Midnight Blue op 12-07-2008 21:51:42
Hiernaast is m'n roffel motorisch aangepakt via een grotere turbo (16T), een 3" downpipe, aluminium intercooler, etc. Het vermogen ligt zo rond de 240 pk.

Is dit aan de wielen gemeten dan?

Succes met het probleem nog.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

VolvoDeMio

Citaat van: M a r c op 14-07-2008 11:15:01
Wat Paul ook weet is dat 2 velgen iets krom zijn, heb ze wel op "0" kunnen balanceren.

Bij mijn vorige 855 T5D had ik ook een velg met lichte zijdelingse slag. Mooi uitgebalanceerd, maar ondanks dat tóch trillingen. Velg vervangen, trillingen wég.

Verklaring moet ik (net als de garage en de bandenboer) schuldig blijven. Mijn gok zou zijn dat een zijdelingse 'slag' (tussen quotes, zo groot was ie niet) er voor zorgt dat het contactvlak van de band met de weg nét niet mooi in één lijn ligt, maar ter hoogte van de slag iets zijdelings verschoven zit. Dat effect zou sterker kunnen zijn bij een stugge wang van de band en bij een lage wanghoogte.
Tot zover mijn verzinsel.

Hoop dat je hier iets mee kan.

Midnight Blue

Citaat van: volvoc70T5 op 20-07-2008 10:06:28
en.. steun vervangen??.. resultaat gehad?..

De steun was helaas niet tijdig afgeleverd bij ET. Inmiddels heb ik een (sterkere) motorsteun van een T5 ontvangen en laat deze zsm monteren. Ik houd je op de hoogte.

Midnight Blue

Citaat van: mehn op 14-07-2008 11:16:10

Beste Mehn,

Nogmaals dank voor je tip. De remklauwen bleken na onderzoek bij ET prima 'gangbaar' te zijn. Ik heb wel de remblokken achter laten vervangen EBC red stuff omdat deze aan het eind van hun latijn waren. Helaas moet de oplossing dus elders gezocht worden..!

Groet,

Paul

Midnight Blue

Citaat van: BenC70ES op 20-07-2008 12:51:08
Citaat van: Midnight Blue op 12-07-2008 21:51:42
Hiernaast is m'n roffel motorisch aangepakt via een grotere turbo (16T), een 3" downpipe, aluminium intercooler, etc. Het vermogen ligt zo rond de 240 pk.

Is dit aan de wielen gemeten dan?

Succes met het probleem nog.

Dit is gemeten tijdens de 'Verhoeven-meeting' onlangs. Door een verstopt luchtfilter (dit bleek na héél veel zoekwerk.. :eusa_wall:)  liep de motor niet goed en vertoonde bij 4500 rpm een enorme dip omdat de motor te weinig zuurstof kreeg. Ik sluit dus allesbehalve uit dat het vermogen (idd aan de wielen gemeten) nog wat hoger ligt nu dat probleem uit de wereld is.  :eusa_dance: