Xenon in een x70

Gestart door JoostG, 03-09-2008 11:03:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Turbo-Geek

Citaat van: Eugene op 03-09-2008 23:40:33
Citaat van: Misha op 03-09-2008 20:33:55
Citaat van: )()()sT op 03-09-2008 15:19:42
Ik begreep van Eugene wel dat het een enorm ge%^%$% was om de (Pilot) xenon fitting erin te pielen.
Zelf heb ik even met de nieuwe koplamp unit op mijn knieën zitten kijken en kan me er wel iets bij voorstellen.

Bij de 850 was het klooien om die veer over de dikkere fitting te pielen, maar bij die heldere C70-lampen is het weer helemaal anders.
Als ik beide lampen heb wordt dat dus grappig.

Bij de helder lampen moet het echt lukken zonder knippen en solderen !
Wel geklooi, maar past echt.
Wel even de connectorpennetjes uit de connectors pielen, dan stuk voor stuk doorvoeren, hoesje wrotten en de connectorhuls er weer om heen pielen.

Kost 5-10 minuten per lamp, dat wel.

Bij Pilot kun je de connectors niet uit mekaar halen, dus gewoon even draadje doorknippen. Door de klemveer heen en weer vast solderen.


Vreemd verhaal, heb zelf Pilot en heb NIKS door hoeven knippen en al zeker niet de ballast kabels.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

mehn

Citaat van: Turbo-Geek op 04-09-2008 07:07:47
Citaat van: Eugene op 03-09-2008 23:40:33
Citaat van: Misha op 03-09-2008 20:33:55
Citaat van: )()()sT op 03-09-2008 15:19:42
Ik begreep van Eugene wel dat het een enorm ge%^%$% was om de (Pilot) xenon fitting erin te pielen.
Zelf heb ik even met de nieuwe koplamp unit op mijn knieën zitten kijken en kan me er wel iets bij voorstellen.

Bij de 850 was het klooien om die veer over de dikkere fitting te pielen, maar bij die heldere C70-lampen is het weer helemaal anders.
Als ik beide lampen heb wordt dat dus grappig.

Bij de helder lampen moet het echt lukken zonder knippen en solderen !
Wel geklooi, maar past echt.
Wel even de connectorpennetjes uit de connectors pielen, dan stuk voor stuk doorvoeren, hoesje wrotten en de connectorhuls er weer om heen pielen.

Kost 5-10 minuten per lamp, dat wel.

Bij Pilot kun je de connectors niet uit mekaar halen, dus gewoon even draadje doorknippen. Door de klemveer heen en weer vast solderen.


Vreemd verhaal, heb zelf Pilot en heb NIKS door hoeven knippen en al zeker niet de ballast kabels.

Welke koplampunits heb jij?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

#17
Eugene en ik hebben het bij de 850 ook niet hoeven doen. Was ook plug & play.
Bij de C70 lampen heeft ie het wel moeten doen... Ik heb even niet in mijn hoofd wat nou het precieze verschil is.

(ben momenteel ook even kwijt hoe je die dingen überhaupt aansluit  :eusa_shifty:)

;)

Eugene

Citaat van: Turbo-Geek op 04-09-2008 07:07:47
Citaat van: Eugene op 03-09-2008 23:40:33
Citaat van: Misha op 03-09-2008 20:33:55
Citaat van: )()()sT op 03-09-2008 15:19:42
Ik begreep van Eugene wel dat het een enorm ge%^%$% was om de (Pilot) xenon fitting erin te pielen.
Zelf heb ik even met de nieuwe koplamp unit op mijn knieën zitten kijken en kan me er wel iets bij voorstellen.

Bij de 850 was het klooien om die veer over de dikkere fitting te pielen, maar bij die heldere C70-lampen is het weer helemaal anders.
Als ik beide lampen heb wordt dat dus grappig.

Bij de helder lampen moet het echt lukken zonder knippen en solderen !
Wel geklooi, maar past echt.
Wel even de connectorpennetjes uit de connectors pielen, dan stuk voor stuk doorvoeren, hoesje wrotten en de connectorhuls er weer om heen pielen.

Kost 5-10 minuten per lamp, dat wel.

Bij Pilot kun je de connectors niet uit mekaar halen, dus gewoon even draadje doorknippen. Door de klemveer heen en weer vast solderen.


Vreemd verhaal, heb zelf Pilot en heb NIKS door hoeven knippen en al zeker niet de ballast kabels.

Volgens mij heb jij ook geen MY2003 heldere C70 lampen....

If it's not blown, it sucks...

Turbo-Geek

Klopt, gewoon de heldere 850 units ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 05-09-2008 22:56:45
Klopt, gewoon de heldere 850 units ....

C70 lampen hebben een soort bizarre klemconstructie, heel anders dan de constructie van jouw lampen of andere x70 lampen.

Ik snap wat Eugene bedoelt, maar ben er zelf dus wel mee weg gekomen. Geen Pilot setje, misschien dat dat uitmaakt.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

innocenti

Zit er verschil in de V70 en C70 lamp? Veertje kon er bij mij gewoon uitgehaakt worden in het scharnierpunt. Lamp erin, veertje terughaken en vastklemmen ging goed. Ik heb ook Pilot en niks hoeven knippen.

Om terug te komen op verblinden. Koplampen met geslepen glazen verstrooien het lichtbeeld waardoor verblinding optreedt. Met heldere koplampen gaat dit wel goed, omdat het licht alleen maar door de reflector beinvloed wordt.
Ik heb het in de orginele lampen geprobeert. Lens goed schoon, koplampglas aan binnen en buitenzijde schoongemaakt, koplamp afgesteld met de juiste apparatuur en met de auto van mn vader voor mn eigen auto gereden omdat zoveel mensen seinden. Hopeloos verblindend. Heb nu lenskoplampen van ET erin, 35.000km gereden en nog niemand geseind. Ervaring zegt mij genoeg om xenon af te raden voor oude type H7 koplampen. Orginele heldere koplampen vind ik qua lichtbeeld iets minder, maar verblinden ook niet.


Misha

Citaat van: innocenti op 06-09-2008 10:28:19
Zit er verschil in de V70 en C70 lamp? Veertje kon er bij mij gewoon uitgehaakt worden in het scharnierpunt. Lamp erin, veertje terughaken en vastklemmen ging goed. Ik heb ook Pilot en niks hoeven knippen.

Citaat van: Misha
C70 lampen hebben een soort bizarre klemconstructie, heel anders dan de constructie van jouw lampen of andere x70 lampen.

Er zit geen veertje in de C70 lamp, maar een soort van bajonet-ring waar normaal de achterkant van  de lamp doorheen valt.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Het is bij de imitatie's dus blijkbaar anders als bij origineel.
Hier even de aansluiting bij een heldere C70 lamp; zoals je ziet is er geen veer maar een bepaalde klem met torxboutjes.
Ik heb goede ervaring met Pilot xenon, maar als ik die benodigde aanpassing zo lees weet ik het even niet  :eusa_think:



Eugene

Citaat van: )()()sT op 06-09-2008 14:36:40
Ik heb goede ervaring met Pilot xenon, maar als ik die benodigde aanpassing zo lees weet ik het even niet  :eusa_think:

Idd....

Maarja, je hebt niet echt garantie dat het gaat passen op Misha's methode bij andere merken natuurlijk. En vind maar eens een ander merk wat 4300K maakt, de meeste gaan namelijk niet "lager" dan 6000K.

If it's not blown, it sucks...

Misha

Ik heb een Maxlux set met 4300K Philips lampen. En dat past.
Maar is wel wat duurder dan de Pilot.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pwassink

Een van de kenmerken van "el cheapo" chinese xenon zijn oa de nogal lompe stekkers die eraan zitten,
dit zal zeker een deel verklaren vermoed ik
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

)()()sT

Ja, maar Pilot is toch niet echt een standaard cheapo-merk denk ik toch  :eusa_think:

Je hebt ze idd. ook van € 79,- maar Pilot zit alweer in de € 200,- range.

macdriver

ik heb er pro lux 8000k ingezet en geen enkel probleem met knippen cq solderen het is allemaal plug en play en met een half uurtje in de auto gezet

Misha

De essentie van dit stuk is dat ze niet in de heldere C70 lampen passen.
ALthans, niet alle sets passen zonder meer.

Pilot is dus moeilijker; Maxlux gaat wel met wat gevrot.

In lampen die met een veer werken, gaat het altijd probleemloos
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het