Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

combinedforces

viking_in_shorts

Ok - en waar koop je zo'n ding? Heb het idee dat bol.com geen slechte prijzen heeft. Toch .. ?

combinedforces

Citaat van: viking_in_shorts op 04-12-2014 00:20:33
Ok - en waar koop je zo'n ding? Heb het idee dat bol.com geen slechte prijzen heeft. Toch .. ?

http://tweakers.net/pricewatch/317858/kobo-glo-(zwart-6-inch).html

99eu lijkt me de prijs ;)

Luc

Iemand hier ervaring met UPC als internetprovider?
Niet de glasvezelvariant.

UPC biedt nu aan 120 mb/s download en 12 Mb/s upload snelheid, samen met tv en bellen, wat me niet zozeer interesseert, voor 56 euri per maand. Upload vind ik niet heel belangrijk, korting de eerste 3 maanden, bellen en extra zenders ook niet; ik download wat ik wil kijken. Het journaal komt daarnaast, vaak genoeg op tv en radio.
Ik betaal nu bij Ziggo voor 90 mb/s down- en 9 Mb/s up, (ja, ik weet dat die twee giganten samenwerken) 54,95 per maand, maar elke maand komen er een paar euri bij voor t telefoonverkeer. Zal na een jaar, onder de streep, niks uitmaken.
Na een jaar kan ik allicht weer naar Ziggo switchen, met drie maanden korting  :eusa_think:?

Is UPS betrouwbaarder en beter in klachtenafhandeling dan Ziggo? Of juist niet?
Ik was tevreden over Ziggo, tot een maand of 3 terug. Opeens haperde het modem, kon geen enkel draadloos apparaat er verbinding mee maken, na update van de software is alles slecht. Slechte wifi, slechte internetverbinding via wifi, het enige dat goed werkt, is de ouwe laptop die via een UPS-kabel rechtstreeks aan het modem hangt.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

mehn

Strikt gezien hebben Ziggo en UPC beide een apart netwerk. Er was tot voor de "fusie" geen mogelijkheid om in een Ziggo gebied UPC te nemen omdat in Ziggo gebied geen UPC netwerk ligt.

Misschien dat dit nu door de voorgenomen fusie gewijzigd is, maar eerlijk gezegd kan ik me dat niet voorstellen. Zou namelijk niet slim zijn als UPC goedkopere abonnementen aan Ziggo klanten gaat aanbieden.

Heb je al eens een postcode check gedaan bij UPC?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

razorx

Citaat van: daanium op 06-11-2014 21:45:52
Citaat van: V70geRwin op 23-10-2014 16:25:24
Citaat van: daanium op 23-10-2014 16:21:59
Nou, via Teamviewer moet ik 950 euro betalen.
Via de internet aankoop hoef ik 'maar' 870 euro te betalen.
Echter heb ik als voordeel via Teamviewer zelf; gratis upgrade naar v10
Die upgrade naar v10 heb ik niet bij de internet aankoop

Dus voor 1 a 2 maanden versie 9 betaal je 80 euro.
Weet niet hoe "vervelend" die meldingen zijn maar het is een nette aanbieding denk ik.
Vandaag bericht gekregen dat Teamviewer 10 (beta) uit is.
Iedereen die nu een Teamviewer licentie koopt, kan v9 én v10 gewoon gebruiken.
ik ben zojuist 871,20 euro lichter geworden, maar een licentie rijker ;D

[edit]
Direct even een vraag, ik merkte dat diverse forumgenoten óók Teamviewer zakelijk gebruiken.
Hoe doen jullie dat met betalingen?
Wij hebben diverse zakelijke klanten, maar ook veel particulieren.
Bij de zakelijke klant is het eigenlijk zoals altijd; die krijgt een factuur.
Maar hoe pak je dat aan bij een particulier?
Als die mij zou bellen en vraagt of ik hem/haar wil helpen met het instellen van een e-mail of dat we willen helpen met het installeren van Office, of een anti-virus pakket, doen jullie dat alleen bij vaste klanten?
Of bieden jullie ook support 'op goed geluk'? En maar hopen dat de adresgegevens kloppen en ze netjes betalen?
Wat wij doen is vragen via wie ze aan ons nummer of mail adres zijn gekomen.
Is het via een bekende zakelijke klant zit het meestal wel goed. Verder een beetje aftasten. Weet je al snel wat voor vlees je in de kuip hebt.

Van te voren leggen wij de kosten of de marge daarin duidelijk uit.
Voelt het niet goed, is het meestal ook niet goed.

Voor de remote support vragen wij 10€ per sessie. We hebben een best dure TV licentie. Zo betaalt die zich zelf terug. De klant krijgt toch een beetje comfort als die niet langs hoeft te rijden.

Bij geïnfecteerde PC's is het een harde eis dat de computer bij ons komt. Booten van speciale CD. Als eerste een bootsector check. Etc, etc etc.
Hiervoor huren we de koeriersdienst van een goede kennis in. Kosten binnen de zelfde regio een kleine 15 euro. De klant betaald 20. Nog steeds netjes vergeleken met de voorrijkosten van veel bedrijven.

Zo ongeveer. ;)

Luc

Citaat van: mehn op 09-12-2014 12:47:27
Strikt gezien hebben Ziggo en UPC beide een apart netwerk. Er was tot voor de "fusie" geen mogelijkheid om in een Ziggo gebied UPC te nemen omdat in Ziggo gebied geen UPC netwerk ligt.

Misschien dat dit nu door de voorgenomen fusie gewijzigd is, maar eerlijk gezegd kan ik me dat niet voorstellen. Zou namelijk niet slim zijn als UPC goedkopere abonnementen aan Ziggo klanten gaat aanbieden.

Ja en nee, UPC biedt geen postcodecheck aan; daaruit concludeer ik dat ze door t hele land kunnen leveren.
Kan goed zijn dat ze dankzij de fusie met Ziggo, nu ook het Zuiden en Oosten hebben. Maakt mij niet uit, maar als ik voor een euro meer per maand, van 90 naar 120 mb/s kan, zal ik dat niet laten.

cees-s70

Citaat van: Luc op 10-12-2014 04:17:15

Ja en nee, UPC biedt geen postcodecheck aan; daaruit concludeer ik dat ze door t hele land kunnen leveren.
Kan goed zijn dat ze dankzij de fusie met Ziggo, nu ook het Zuiden en Oosten hebben. Maakt mij niet uit, maar als ik voor een euro meer per maand, van 90 naar 120 mb/s kan, zal ik dat niet laten.
http://www.upc.nl/postcodecheck

blastaway

Is er iemand bezig met Sharepoint? Ik heb een project gestart waarin de beheerders hier zich met sharepoint moeten gaan moeien, maar de kennis te beperkt voor de features die ik wil zien.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Luc

Citaat van: cees-s70 op 10-12-2014 07:25:43
Citaat van: Luc op 10-12-2014 04:17:15

Dank u. UPC levert bij ons niet. Wel kan ik voor een tientje in de maand meer, aan 180 mb/s (dubbel dus)
gaan downloaden.
Is toch allemaal doorgestoken kaart? Als Ziggo t hier aan 180 mb/s kan leveren, dan kan UPC t toch ook? Kwestie van een andere sticker op het modem?
http://www.upc.nl/postcodecheck

haasje

Heeft er iemand toevallig een recovery cd liggen van een hp touchsmart 7320?

855-Champagne

Hallo Iedereen

Ik heb een vraagje , mijn NAS server heeft 1 defecte schijf.
Er zit een seagate 1TB Baracuda in,
en nu vraag ik me af wat het verschil is tussen de Seagate Baracuda en de Seagate desktop.

Ben benieuwd.

Groetjes John

maruska

baracuda draait meer toeren / minuut.
wat voor raid draait je nas ?

wellicht overstappen naar WD RED schijven, die zijn voor NAS doeleinden gemaakt..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

daanium

denk er ook aan, dan zeer waarschijnlijk die HDD wat er nu nog in zit, evenveel uren gemaakt heeft, en dus ook dezelfde 'slijtage' heeft.
WD RED, wat maruska zegt, is zeker een aanrader
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

855-Champagne

Citaat van: maruska op 29-12-2014 20:12:10
baracuda draait meer toeren / minuut.
wat voor raid draait je nas ?

wellicht overstappen naar WD RED schijven, die zijn voor NAS doeleinden gemaakt..

Ik heb een Iomega  ix4-200d verde heb ik geen idee wat je met raid bedoeld, ben een digibeet.
Ik heb net ff zitten kijken maar de baracuda draait op 7200 toeren en de WD red op 5400
Kan ik zondemeer overstappen naar 1 WD RED schijf en tzt da andere schijven vervangen