Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Geen gekke prijzen al met al. Misschien maar even stoppen binnenkort ;D

mehn

Ik ga vanavond gebruik maken van de BTW actie bij Mediamarkt.
Het wordt een Pro 3 met i3 ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Taranis

Citaat van: Sbv op 28-01-2015 09:55:15

Ik zat ook al te twijfelen om dinsdag op de terugweg even te stoppen.

Citaat van: ZC3rr0r op 28-01-2015 09:54:09
Voor de gode orde: Een iPad en een Surface Pro zijn echt HEEL verschillende beestjes.
Ja, beide een tablet, maar de Surface is een volledige laptop in tablet formaat, terwijl de iPad een grote iPhone is (sorry fans).

Tja, voor mij is het gewoon een surfplaat ;D Ik gebruik 'm om te surfen en verder (nog) niet.

ZC3rr0r

Citaat van: Taranis op 28-01-2015 10:00:45
Citaat van: Sbv op 28-01-2015 09:55:15

Ik zat ook al te twijfelen om dinsdag op de terugweg even te stoppen.

Citaat van: ZC3rr0r op 28-01-2015 09:54:09
Voor de gode orde: Een iPad en een Surface Pro zijn echt HEEL verschillende beestjes.
Ja, beide een tablet, maar de Surface is een volledige laptop in tablet formaat, terwijl de iPad een grote iPhone is (sorry fans).

Tja, voor mij is het gewoon een surfplaat ;D Ik gebruik 'm om te surfen en verder (nog) niet.

Dan is een Surface Pro wel een beetje overkill.
Niet alleen vanwege de prijs en specs, maar ook omdat een Surface RT, iPad of gemiddelde Android tablet veel lichter is en geschikter is voor surfen vanaf de bank, in bed, etc.

mehn

Zojuist de Surface Pro 3 ontvangen ;D
Straks thuis maar eens goed naar kijken, op het werk geen WiFi  :eusa_whistle:

XC60 D4 AWD:

viking_in_shorts

Ik ben er blij mee!

maruska

Citaat van: mehn op 30-01-2015 13:10:23
hotspot via je telefoon ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

mehn

Citaat van: maruska op 30-01-2015 13:55:24
Citaat van: mehn op 30-01-2015 13:10:23
hotspot via je telefoon ?

Lukt niet. Kon geen verbinding maken en ik had ook niet echt tijd om te gaan zoeken waar het aan lag ;)

XC60 D4 AWD:

Spin!

Ons ukkie kijkt altijd films (36x per dag Frozen) via PC -> Xbox. Nu kapt de verbinding er ineens mee en ik ben e.e.a aan het uitzoeken.

Nou open ik het netwerk en zie daar allerlei apparaten van de buren. Iemand een idee? Oh, en het is niet draadloos. Heb alles vaste lijn dmv Homeplug. Theoretisch zouden ze er alleen kunnen staan als ze stroom van ons aftappen, maar dat is niet het geval. Wifi gebruiken we alleen voor telefoons en tabs.

update:
Ik kan overigens ook in hun router, dankzij login en pass: admin/admin. Op die manier beheer ik dus ook gelijk maar even het wifi signaal van ze, die dat van ons stoort ;D (even de kanalen en richting veranderd).

Nog snap ik niet wat ze op mijn netwerk doen. Theoretisch zitten we niet aan elkaar verbonden met een kabeltje, dus delen we het netwerk niet. Misschien iets met hetzelfde IP. Hebben beide Ziggo (nog wel...iets met sponsoring).

Die WRTblabla en TL-WAbla zijn dus niet van mij.

Oh ja...mijn buurman heet dus Mark. En kan niet in zijn PC welke dmv wachtwoord is beveiligd. Vice versa dus ook niet is mijn theorie. Maar ik zou ze graag uit het netwerk kicken, maar geen idee hoe. Ja, kan het wifi signaal lam leggen, maar dan is het een kwestie van tijd voor die weer terug is.

www.vm-parts.nl

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

viking_in_shorts

Hahahaha .. is toch alleen maar fijn: als jouw lijntje eruit ligt ga je gewoon via het lijntje van de buren verder. Sterker nog - wie houd je tegen je lijntje niet op te zeggen en via hem / hun verder te surfen?

fpede

Citaat van: Spin! op 30-01-2015 17:58:59
Ons ukkie kijkt altijd films (36x per dag Frozen) via PC -> Xbox. Nu kapt de verbinding er ineens mee en ik ben e.e.a aan het uitzoeken.

Nou open ik het netwerk en zie daar allerlei apparaten van de buren. Iemand een idee? Oh, en het is niet draadloos. Heb alles vaste lijn dmv Homeplug. Theoretisch zouden ze er alleen kunnen staan als ze stroom van ons aftappen, maar dat is niet het geval. Wifi gebruiken we alleen voor telefoons en tabs.

update:
Ik kan overigens ook in hun router, dankzij login en pass: admin/admin. Op die manier beheer ik dus ook gelijk maar even het wifi signaal van ze, die dat van ons stoort ;D (even de kanalen en richting veranderd).

Nog snap ik niet wat ze op mijn netwerk doen. Theoretisch zitten we niet aan elkaar verbonden met een kabeltje, dus delen we het netwerk niet. Misschien iets met hetzelfde IP. Hebben beide Ziggo (nog wel...iets met sponsoring).

http://i284.photobucket.com/albums/ll27/SpinT5R/netwerk2.jpg
http://i284.photobucket.com/albums/ll27/SpinT5R/netwerk.jpg
Die WRTblabla en TL-WAbla zijn dus niet van mij.

Oh ja...mijn buurman heet dus Mark. En kan niet in zijn PC welke dmv wachtwoord is beveiligd. Vice versa dus ook niet is mijn theorie. Maar ik zou ze graag uit het netwerk kicken, maar geen idee hoe. Ja, kan het wifi signaal lam leggen, maar dan is het een kwestie van tijd voor die weer terug is.

om één en ander uit te sluiten kan je eerst eens die homeplug uittrekken, en dan dat netwerkoverzicht nog eens te refreshen(op een pc die via ethernet aangesloten is).

daanium

We hebben een Apple MacBook Pro van een kennis, die zijn harddisk defect heeft.
Nu is het wisselen van zo'n hdd een klein klusje, echter komen we niet verder met de Internet Recovery.
Als we de MacBook booten met command+r dan komt de internet recovery in beeld (wereldbol logo)
Echter verdwijnt de wereldbol na enkele seconden. Daarna blijft het beeld grijs.
Iemand tips?

Edit: nu zijn we +/- een half uur verder, nog steeds niks. Ook het caps-knopje licht niet op als we daar op drukken, hangt die dan echt vast? Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

kapotte schijf was de oorzaak, eerst zocht ik het niet in die hoek, omdat de schijf helemaal nieuw was.
maar omdat het nieuw is, is het niet heilig.
met wéér een nieuwe hdd er in ging het echt super mooi! via internet recovery.
Kan Microsoft nog wat van leren ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

V70 400K+

ICT Roffelaars:
Graag ontvang ik een advies hoe ik het beste m'n BlackBerry contacten inclusief alle gegevens kan overzetten naar een Iphone5s
Ik heb met BB desktopmanager gesynchroniseerd en back-up gemaakt.
Ook nog sync naar outlook gemaakt op de laptop.

Hoe nu verder??
alvast bedankt collega's ;)

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone