Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Ik heb een XP probleempje, misschien dat iemand van jullie een oplossing weet?

Sommige programma's starten nog wel, maar als je dan iets wilt gaan doen sluit het programma automatisch.
Het gaat onder andere om:
- Windows Media Player -> je kunt in de taskmanager zien dat WMP start, maar wordt ook direct weer afgesloten.
- IE (8, maar na deïnstallatie ook 7) -> IE start, maar zo gauw je naar een menu wilt, of het laden van de startpagina wilt afwachten sluit IE weer.
- Windows Live Messenger -> Aanmelden lukt, gesprekken voeren ook zolang de ander het gesprek start. Bij het opstarten van het hoofdscherm sluit WLM automatisch.
- mIRC -> mIRC start, maar na het eerste "continue" schermpje sluit het programma.

Ik heb meerdere virus- en spywarescanners laten lopen (ook online versies) maar dat levert niets schokkends op. Ook het uitschakelen van de virusscanner/firewall maakt geen verschil.

Gelukkig hebben we Firefox nog :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

razorx

Citaat van: mehn op 13-07-2009 12:13:23
Ik heb een XP probleempje, misschien dat iemand van jullie een oplossing weet?

Sommige programma's starten nog wel, maar als je dan iets wilt gaan doen sluit het programma automatisch.
Het gaat onder andere om:
- Windows Media Player -> je kunt in de taskmanager zien dat WMP start, maar wordt ook direct weer afgesloten.
- IE (8, maar na deïnstallatie ook 7) -> IE start, maar zo gauw je naar een menu wilt, of het laden van de startpagina wilt afwachten sluit IE weer.
- Windows Live Messenger -> Aanmelden lukt, gesprekken voeren ook zolang de ander het gesprek start. Bij het opstarten van het hoofdscherm sluit WLM automatisch.
- mIRC -> mIRC start, maar na het eerste "continue" schermpje sluit het programma.

Ik heb meerdere virus- en spywarescanners laten lopen (ook online versies) maar dat levert niets schokkends op. Ook het uitschakelen van de virusscanner/firewall maakt geen verschil.

Gelukkig hebben we Firefox nog :P
Heb je dit probleem na of vrijwel na de installatie van IE8?

Ik heb dit op een aantal PC's gezien na de installatie van IE8.
Soms hielp het deïnstalleren en herinstalleren van IE8.
Één keer moest ik IE8, verwijderen, vervolgens IE7. Daarna IE7 er op en IE8.  :eusa_sick:

Succes!
Yits

mehn

Ik weet niet precies hoe lang, maar IE 8 draaide toch al een tijdje.

XC60 D4 AWD:

razorx

Krijg je ook berichten in IE dat deze pagina om veiligheidsredenen niet geopend kan worden? Met een sluiten van IE vlak daarop?

Mijn ervaring is overigens wel dat na dé-installatie van IE8, je een brakke IE7 over houdt.
Om het woord ral maar ééns niet te gebruiken  ;)

mehn

Citaat van: razorx op 13-07-2009 12:50:11
Krijg je ook berichten in IE dat deze pagina om veiligheidsredenen niet geopend kan worden? Met een sluiten van IE vlak daarop?

Nee ik krijg van geen enkel programma een melding, ze worden gewoon afgesloten.

XC60 D4 AWD:

razorx

Nog spannende zaken in het systeem of toepassingslogboek?

haasje

Ik hoop dat iemand me met dit raadseltje kan helpen:

-op een bestaande pc windows opnieuw geinstalleerd
-driver cd geinstalleerd
-windows update gedraaid (internet werkt dus)
- na opnieuw opstarten, geen internetverbinding meer te krijgen (ie8, firefox en mail). Pc heeft een ip adres (dhcp, maar ook fixed werkt niet), geen av software, geen firewall.

iemand?

Johann

Citaat van: haasje op 13-07-2009 15:31:40

-driver cd geinstalleerd
- na opnieuw opstarten, geen internetverbinding meer te krijgen (ie8, firefox en mail). Pc heeft een ip adres (dhcp, maar ook fixed werkt niet), geen av software, geen firewall.

iemand?

Kijk even bij netwerkverbindingen. Boven in de balk staat ergens een optie verborgen verbindingen weergeven oid.
Misschien staat de netwerkkaart hier nog in.

Kijk ook even bij de harware lijst of er misschien meerdere netwerkkaarten in staan. Eventueel allemaal weggooien en Windblows opnieuw de hardware laten vinden.

haasje

staan 2 verbindingen in, lan en 1394. Drivers al verwijderd en opnieuw opgestart, geen resultaat

razorx

Eerst ipconfig /all

Dan kijken of je je standaard gateway kan pingen.
Zo ja, kijken of je een bekend extern ip adres kan pringen (72.14.221.99)
Zo ja, kijken of je DNS omzetting werkt, dus ping www.google.nl

Succes!
Soms doet ipconfig /flushdns wonderen bij DNS problemen.

mevita

Citaat van: haasje op 13-07-2009 15:31:40

-driver cd geinstalleerd

iemand?

modem en of router ook even uit het stopcontact halen

haasje

had beide al geprobeerd, maar helaas niets hielp. Heb nu maar de makkelijkste oplossing gekozen, een herinstallatie :D

Marc O.

Mag ie effe hier?

Ik ben op zoek naar een ervaren Flash developer. Dient te beschikken over meerdere jaren web development ervaring en een grote affiniteit met internet / E-commerce!

Het betreft een baan in Eindhoven bij het grootste online marketing bureau van Nederland (Bluemango Interactive) met klanten als Ditzo, Vodafone, ASR, The Phonehouse en Typhone.nl. Reacties graag per email naar:
marc AT bluemango PUNT nl.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elmarconi

Flash? Flash! Hier vind je alleen maar cobol-boeren en fortran-kloppers.
Anders reden ze wel in een Laguna ofzo.  ;D
--
Autogas Inside . . .

Marc O.

Citaat van: elmarconi op 13-07-2009 20:47:55
Flash? Flash! Hier vind je alleen maar cobol-boeren en fortran-kloppers.
Anders reden ze wel in een Laguna ofzo.  ;D

Ja, we hebben op korte termijn iemand nodig, dus dit was een gevalletje "baat het niet dan schaadt het niet" ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...