Volvo 850 2.0 T5 Estate LPI tweedehands kopen

Gestart door Micro, 10-09-2008 12:42:48

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/11809926/Volvo_850_t_5_226cv_lpi_gas.html

Is dit geen optie? Doe de prijs nog wat naar beneden en koop beide wagens. Wat puzzelen en klaar. ;D

Rogers XC 70 2000

Micro

Hehe ik had er gisteren al op geboden :P
Krijg geen reactie...
Maar die auto heeft ook al genoeg kilometers en ziet er ook niet super onderhouden uit...
Dan denk ik dat ik beter ergens een 2.3 T5 zoek met computer en die overbouw...

Raoul

Citaat van: thuur op 24-09-2008 09:47:36
Citaat van: Raoul op 24-09-2008 09:37:09
Stel dat het blok wel op is......en dat ondanks alle goede hoop op een verstopte carterventilatie toch de zuigers, zuigerveren ed gewoon op zijn. Ik dacht dat bij de T5 de ventilatie niet snel verstopt raakt?!! En op LPG al helemaal niet zo snel. Maar daar kan ik naast zitten. Turbo kan ook de oorzaak zijn.
Zijn deze blokken tweedehands goed te vinden? Ik weet dat een 20v 2.5 al gauw 1000 euro kost.Excl.inbouw. Een 2.0 T5 zal lastiger te vinden zijn, en duurder. Stel 2000 euro incl.inbouw.Daar je aanschafprijs bij van 1000 euro= tot.3000 euro. Maar iedereen weet dat de tweede 2 ton (400.000km) er vaak andere kosten komen. Onderstel, schokbrekers,remmen......

De kans is groot dat je er met 3000 euro nog niet bent, dus waarom niet verder zoeken naar een nettere? Het is tenslotte wel een auto van 13 jaar oud met bijna 400.000 km!

Succes!

4 ton hoeft helemaal geen probleem te zijn, ook niet voor een turbo. Ik heb de mijne gekocht met 320dkm en nog geen seconde spijt gehad. Zeker heeft de hele winkel 4 ton gedraaid maar er zal ook zat vervangen zijn in die tijd.

Carterventilatie schoonmaken en dan het blok opnieuw 'los' rijden. Daarna een compressiemeting en dan weet je precies waar je aan toe bent. En dan nog: stel het blok wordt moe, dan kun je nog wel een keer of 2 de wereld rond voordat het echt einde oefening is. Ligt dus helemaal aan hoe je het voertuig wilt inzetten.

Cartervent. gaat snel dichtzitten als je altijd als een slak rijdt. Turbo staat hier los van. Kans is uiteraard wel kleiner, maar zeker niet nul. Wat LPG met de carterventilatie te maken heeft is mij een raadsel ???

Als de motor echt de brui geeft (of heel binnenkort) dan zou ik eerst de staat van de slijtagedelen beoordelen alvorens te informeren naar een ander blok (onderstel/remmen). Een 2.3 T5 past er ook zo in overigens.

Suc6 met je keuze!

Gr 8)

De verstopte carterventilatie ontstaat door een combinatie van rustige rijstijl, olie, brandstof, en korte stukjes/veel files. De verstopping die ik bij mijn v70 aantrof in de olieafscheider was enige black-sludgevorming (vrij hard). Black-sludge ontstaat o.a. door benzinekwaliteit, een probleem dat je op LPG veel minder hebt. Haal het klepdeksel van een LPG-auto maar s los, heerlijk schoon meestal!

Micro

We vermoeden dan ook dat de carterventilatie waarschijnlijk al bijna dicht zat toen de huidige eigenaar hem kocht (daarvoor reed hij op benzine) en dat het erger is geworden na verloop van tijd...

Raoul

Jammer dat bij LPG-inbouw de ventilatie niet meteen vervangen is. Het spruitstuk lag waarschijnlijk toch los.

Micro

Ludo

Citaat van: Vulk op 24-09-2008 10:12:24
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/11809926/Volvo_850_t_5_226cv_lpi_gas.html

Is dit geen optie? Doe de prijs nog wat naar beneden en koop beide wagens. Wat puzzelen en klaar. ;D

dit is een LPI installatie van bij Vanmeenen in Eeklo zei me de eigenaar.   ;D

Micro

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Micro

zijn er dan geen andere merken van lpi-installaties?

Racingbrick

Ziet er anders wel erg Vialle uit, aan de verdeler en injectors te zien..

BenC70ES

Citaat van: Racingbrick op 24-09-2008 11:59:01
Ziet er anders wel erg Vialle uit, aan de verdeler en injectors te zien..

Die uit het filmpje wel, maar die waar Ludo het over had  was die uit de link van Vulk.

@Micro, nee, buiten een Italiaans systeem, zijn alle andere gasinjectie systemen, niet met vloeibare inspuiting dus.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ludo

Citaat van: Micro op 24-09-2008 11:26:31
wat is daar grappig aan? :D

Vanmeenen verkoopt (of verkocht) vele gasinjectie systemen voor LPi installaties.
als leek zie je het verschil misschien niet, maar ik noem zoiets oplichting.  :-X
;)

Racingbrick

Oplichting is toch een niet Vialle systeem als Vialle verkopen?  het knollen voor citroenen verhaal.
Of is dat in BE anders?