Volvo 850 2.0 T5 Estate LPI tweedehands kopen

Gestart door Micro, 10-09-2008 12:42:48

Vorige topic - Volgende topic

Micro

Nee want lpg installaties zijn toch echt wel minder goed dan lpi installaties?

Raoul

Oei, Micro.....daar zijn de meningen over verdeeld.

Conventionele gasinstallaties, dampgasinjectie, vloeibare injectie (LPI).
Om hier een mening over te geven gaat alleen wanneer wordt aangegeven in welk type het wordt ingebouwd.

GeertG

Citaat van: Micro op 24-09-2008 12:25:01
Nee want lpg installaties zijn toch echt wel minder goed dan lpi installaties?
Citaat van: Raoul op 24-09-2008 12:36:02

Om hier een mening over te geven gaat alleen wanneer wordt aangegeven in welk type het wordt ingebouwd.

Inderdaad Micro, lees wat Raoul zegt......

Ligt eraan wat je bedoeling is. Ik heb een 2,5i 10V met toevallig het mooiste uitlaatgeluid  ;D en daarin 4 jaar geleden een LPG-installatie (met een verdamper dus) laten inbouwen. In al die jaren geen echt LPG-probleem gehad. Ik rij nauwelijks op benzine dus mijn opzet om geld te besparen heeft zich zeker geloond en ben dus zeer tevreden. Voor mij is dit dus een prima installatie.  :D

Een LPi-installatie had natuurlijk ook gekund ware het niet dat ik het niet zo'n probleem vind om die paar pk's minder te hebben. Daarnaast rij je met een LPi installatie toch meer benzine-km's en wil nog wel eens een pomp kapot gaan en is de aanschaf natuurlijk ook duurder.
Wanneer je echter een geblazen exemplaar (850 of x70) koopt dan is het wellicht wel beter om voor de LPi-installatie te gaan. Kwestie van de verhalen/ervaringen hier op het forum even door te nemen. Maar zelfs een verdamper-installatie zou kunnen.....

Dus wat is goed, hangt toch een beetje van de situatie af  :eusa_whistle:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Micro

Citaat van: Raoul op 24-09-2008 12:36:02

Ah ok, maar ik had het over de installatie in die 850 die te koop staat daar...

Oh blijkbaar zijn de meningen nogal verdeeld in de poll :P

pwassink

Die poll is pas heel laat geopend, en ook nog voordat er onduidelijkheden omtrent de herkomst van de lpi installatie waren..
dus daaraan zou ik nu zeker niet meer teveel waarde hechten..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Raoul

Tja, wat de Poll aangaat, wat wil je uitgeven? Want stel je komt 2000 euro tekort, en je hebt nu vervoer, dan zou ik ff doorsparen. En een knappe T5 2.3 kopen die in ieder geval goed loopt. Ik zit ook in zo n situatie, een xc 70 uit 2001 of doorsparen voor een model uit 2005? Ik spaar door, en geniet tot die tijd van mn huidige v70 2.5 20v uit 97. Op LPG uiteraard.

Micro

Heb geen vervoer maar heb het ook niet echt nodig, ik ga vlak bij het werk wonen en ik raak er met de bus/fiets/bromfiets...
Een 2.3 is geen optie wegens te hoge verzekering en belastingen.
Ik heb geen 2000 tekort maar ik zou gewoon graag een auto kopen waar ik zelf aan kan werken en opknappen, maakt niet uit dat die even stilstaat...

@ pwassink:

Poll is nog maar net open hoor :)

Ludo

Citaat van: Raoul op 24-09-2008 12:59:49
Ik zit ook in zo n situatie, een xc 70 uit 2001 of doorsparen voor een model uit 2005? Ik spaar door, en geniet tot die tijd van mn huidige v70 2.5 20v uit 97. Op LPG uiteraard.

een verstandige beslissing.
een XC70 2001 is niet zo'n goeie keuze voor lpg. 

Rogers XC 70 2000

Citaat van: Ludo op 24-09-2008 23:17:37
Citaat van: Raoul op 24-09-2008 12:59:49
Ik zit ook in zo n situatie, een xc 70 uit 2001 of doorsparen voor een model uit 2005? Ik spaar door, en geniet tot die tijd van mn huidige v70 2.5 20v uit 97. Op LPG uiteraard.

een verstandige beslissing.
een XC70 2001 is niet zo'n goeie keuze voor lpg. 

Dat heb ik me ook onlangs laten vertellen... de betreffende persoon, inbouwer van LPG-systemen, zei zelfs dat de huidige modellen er niet zo geschikt voor zijn.

)()()sT

Ik heb misschien even niet goed opgelet, maar waarom zijn de "huidige" modellen beter geschikt voor gas dan de 2001-generatie? Ze hebben toch nog steeds vaste stoters e.d.?

de boekhouder

Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

)()()sT

Ludo

voor modeljaar 2001 zijn nieuwe motoren gekomen.
was dat niet met de introductie in XC70?.
andere materialen gebruikt?.
ze hadden alleszins enorm veel problemen met gas.

de huidige kun je ook niet meer vergelijken met de 850/x70 classic motoren.
het kan nog wel, maar vraagt meer onderhoud waardoor het verschil met een diesel véél kleiner word.

Micro

nog even een vraagje, zitten er in deze 2.0 T5 hydraulische klepstoters of niet?
en is het niet zo dat als het hydraulische zijn dat die helemaal geen geluid mogen maken of ze kapot zijn? :D

de boekhouder

Er zitten in een 850 hydr.klepstoters (in de latere V70 modellen >2000 niet meer).
De kleppen mogen de eerste paar minuten tikken (zie aankooptopic).
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)