Kosten en uren vervangen distributieriem, incl. waterpomp?

Gestart door bupozaanstad, 13-10-2008 20:38:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: mevita op 14-10-2008 08:28:39
Citaat van: bupozaanstad op 14-10-2008 07:40:18
Ik heb ook een vriend met een eigen garage maar die begint er niet aan, hij heeft niet de bendigde afstelaparatuur. Zal niets anders op zitten dan voor die 650 euro te gaan.

heb je bij een diesel dan afstelapparatuur nodig, bij een gewone niet hoor kijk maar eens hier op het forum staat beschreven hier met foto,s en daar zie ik niks dat je afstel app. nodig hebt, en zo ingewikkeld was het monteren bij de mijne ook niet alleeen de juiste plaatsen aantippen op de tandwielen is belangrijk


Bij mijn wagen zijn voor dat geld de waterpomp, looprollen, distributieriem en pompriem vervangen. Vooral dat laatste komt nogal precies. Als dat niet goed gebeurt, loopt de wagen niet lekker of helemaal niet meer.
Is dus niet helemaal te vergelijken met een benzine uitvoering.

dennis850estate

Citaat van: elianmars op 14-10-2008 08:54:20
Citaat van: mevita op 14-10-2008 08:28:39
Citaat van: bupozaanstad op 14-10-2008 07:40:18
Ik heb ook een vriend met een eigen garage maar die begint er niet aan, hij heeft niet de bendigde afstelaparatuur. Zal niets anders op zitten dan voor die 650 euro te gaan.

heb je bij een diesel dan afstelapparatuur nodig, bij een gewone niet hoor kijk maar eens hier op het forum staat beschreven hier met foto,s en daar zie ik niks dat je afstel app. nodig hebt, en zo ingewikkeld was het monteren bij de mijne ook niet alleeen de juiste plaatsen aantippen op de tandwielen is belangrijk


Bij mijn wagen zijn voor dat geld de waterpomp, looprollen, distributieriem en pompriem vervangen. Vooral dat laatste komt nogal precies. Als dat niet goed gebeurt, loopt de wagen niet lekker of helemaal niet meer.
Is dus niet helemaal te vergelijken met een benzine uitvoering.

Er zijn diverse forumleden die dit klusje vaker gedaan hebben en het prima aankunnen. De angst voor slecht lopen of slecht starten is niet nodig als je weet wat je doet. Ik kan wel bemiddelen naar een prima adres.  ;)


elianmars

Citaat van: dennis850estate op 03-11-2008 20:17:02
Citaat van: elianmars op 14-10-2008 08:54:20
Citaat van: mevita op 14-10-2008 08:28:39
Citaat van: bupozaanstad op 14-10-2008 07:40:18
Ik heb ook een vriend met een eigen garage maar die begint er niet aan, hij heeft niet de bendigde afstelaparatuur. Zal niets anders op zitten dan voor die 650 euro te gaan.

heb je bij een diesel dan afstelapparatuur nodig, bij een gewone niet hoor kijk maar eens hier op het forum staat beschreven hier met foto,s en daar zie ik niks dat je afstel app. nodig hebt, en zo ingewikkeld was het monteren bij de mijne ook niet alleeen de juiste plaatsen aantippen op de tandwielen is belangrijk


Bij mijn wagen zijn voor dat geld de waterpomp, looprollen, distributieriem en pompriem vervangen. Vooral dat laatste komt nogal precies. Als dat niet goed gebeurt, loopt de wagen niet lekker of helemaal niet meer.
Is dus niet helemaal te vergelijken met een benzine uitvoering.

Er zijn diverse forumleden die dit klusje vaker gedaan hebben en het prima aankunnen. De angst voor slecht lopen of slecht starten is niet nodig als je weet wat je doet. Ik kan wel bemiddelen naar een prima adres.  ;)



Ken jij iemand die dat doet, dan?  :eusa_eh:

dennis850estate



elianmars


bupozaanstad

Klusje is inmiddels gedaan en inclusief de krukaspoelie, alle rollen en pompriem was ik 980 euro kwijt, en dat bij de Volvo  ;D

mevita

Citaat van: bupozaanstad op 03-11-2008 21:53:29
Klusje is inmiddels gedaan en inclusief de krukaspoelie, alle rollen en pompriem was ik 980 euro kwijt, en dat bij de Volvo  ;D

Fijn dat je het je gelukt is alleen dat  ;D zou ik toch net niet hebben als ik 980€ moest afrekenen.

gr mevita

bupozaanstad

Ik  ;D wel want op de offerte stond 1,3 uur arbeid tijd en dat is best mogelijk bij een benzine maar bij een diesel zijn het al snel 3 uur meer dus bij mijn diesel de distri vervangen voor de prijs van een benzine is niet  ;D maar  ;D ;D ;D ;D ;D

Henk

mevita

Kijk, zal het je uitleggen die dealer telt jou 1,3 uur arbeid en die 3 meeruren heeft hij al verdiend met de prijs wat hij jou voor de onderdelen telt.
gr mevita

bupozaanstad

Fout Mevita want de prijzen van de gebruikte onderdelen zijn conform de prijzen die ik bv bij een online shop van Nordi Car zou betalen,

D-J

Bijna 1000 pleuri....pffff, blijft een boel geld.
Gelukkig gan ik nog 40k km sparen ;)
V70 T-5D

mevita

Citaat van: bupozaanstad op 04-11-2008 00:15:16
Fout Mevita want de prijzen van de gebruikte onderdelen zijn conform de prijzen die ik bv bij een online shop van Nordi Car zou betalen,

Geen fout  :eusa_naughty: hoor alleen begrijp jij niet wat ik wil zeggen,

voorbeeld waterpomp vraagt de dealer jou 98,50€ excl btw voor ,de dealer betaalt ong 52€ zelf om in te kopen of nog minder dus heeft hij alleen al op dat onderdeel ong 50€ aan jou verdient.

gr mevita

bupozaanstad

#28
Ja Mevita zo lust ik er nog wel een paar, ik koop mijn paling in voor 12 euro de kilo vuil en verkoop ze gerookt voor 27,50 de kilo. Krukaspoelie kost bij Nordicar ook 279 euro ex BTW en de rollen verschillen ook niet veel met de dealer of je moet een unbranded merk nemen. Ik snap het even niet hoor.

t5karel

Citaat van: bupozaanstad op 04-11-2008 19:42:25
Ja Mevita zo lust ik er nog wel een paar, ik koop mijn paling in voor 12 euro de kilo vuil en verkoop ze gerookt voor 27,50 de kilo.
Dan doe je jezelf toch echt te kort hoor ;D ;)
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.