JRS2K3 van T5 naar D5

Gestart door jrs2k3, 26-10-2008 14:45:51

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Lekker bezig geweest Joris! Ga je de carterventilatie zelf vervangen?

jrs2k3

Citaat van: thyzerrr op 25-05-2009 14:38:52
Lekker bezig geweest Joris! Ga je de carterventilatie zelf vervangen?

Ja wil dit zelf gaan doen, we hebben nu 3 auto's bij de deur, dus kan de volvo wel even missen een dag, dus kan dan lekker op mijn gemak alles schoonmaken en vervangen.

jrs2k3

Vanochtend alle onderdelen besteld om de carterventilatie te vervangen, dus alle slangetjes klemmetjes. Ook meteen nieuwe inlaat pakking en een setje nieuwe bougies besteld. Dinsdag komt alles binnen bij de volvo dealert in meppel!

Ook ben ik al bezig geweest met de behuizing van de subwoofer, het mdf frame is al klaar en de versterker is ook al aangesloten en weg gewerkt. Moet nu alleen nog zealum fleech halen en een potje epoxy. Zal vanavond even wat foto's maken en online zetten!

Hopelijk deze maand dus ook een setje banden en verlaging voor de volvo!

RATFINK

Inderdaad dezelfde velgen  ;D

Hoe heb je de rand behandeld na de afbijtbehandeling ?

Bij mij zitten er nu 215/35-18 banden omheen maar ik ga straks voor 225/35-18 als ze klaar zijn, is de omtrek nagenoeg gelijk aan orgineel en heb je niet zo die " duitse " getrokken look.

Blijf deze topic volgen  :eusa_clap:

jrs2k3

Citaat van: RATFINK op 30-05-2009 22:24:18
Inderdaad dezelfde velgen  ;D

Hoe heb je de rand behandeld na de afbijtbehandeling ?

Bij mij zitten er nu 215/35-18 banden omheen maar ik ga straks voor 225/35-18 als ze klaar zijn, is de omtrek nagenoeg gelijk aan orgineel en heb je niet zo die " duitse " getrokken look.

Blijf deze topic volgen  :eusa_clap:

Na de afbeit, polijst ik ze met belgom alu polijst pasta. Maar dat levert nog niet helemaal het gewenste resultaat, ik ga ze binnenkort nog ff met korrol 1000 nat schuren en daarna weer polijsten.

jrs2k3

Carter ontluchting vervangen! Hij zat echt helemaal verstopt aan de onderkant, 1 dikke klont weet ik veel wat :) Ook in het blok zat dat spul, dus dat heb ik er allemaal uitgehaald en schoongemaakt.

Dus het was zeker nodig om dit alles te vervangen, alle slangen rondom de carterventielatie zijn nu ook allemaal vers. We kunnen weer een tijdje vooruit!

Wel had ik tijdens het demonteren van de injectorrail dat 1 injector bleef hangen in het inlaat spruitstuk en de rest bleef zitten. Denk dat ik binnenkort ff wat nieuwe rubbertjes daarvoor ga halen.

Tijdens de proefrit haperde hij heel erg, bleek dat ik 1 injector niet had aangesloten... oeps :) dus daarna stekkertje er weer op en klaar! Vandaag nog de laatste dingetjes ff doen, beetje schoonmaken etc, want dat is wel nodig!!

jrs2k3

Ff 2 foto's van de verstopte carterventilatie. Ben echt blij dat ik dit nu heb vervangen! Van de week ff een bougie dop halen zodat ik de bougies eruit kan draaien, dan nog ff olie verversen, en dan heeft ie zijn onderhoud ook weer gehad!

jrs2k3

Vanavond ff geklust aan de volvo. Heb alle olie resten verwijderd van het blok, de carterventilatie had er een aardige bende van gemaakt. Dus dat is allemaal nu weer redelijk schoon en het blok is nu lek vrij.

Ook ff een beugeltje gemaakt voor het open luchtfilter zodat de ogrinele luchtfilter bak in zijn geheel er nu uit is. En 5 verse bougies erin gezet, de oude zagen er "goed" uit, maar waren al wel aan het inslijten.

Ook ben ik bezig geweest met het subwoofer project. Had nog een "oude" subwoofer staan die heb ik er nu ff ingezet. Toch wel weer lekker zo'n bas :) Ben vandaag ook ff langs de polyesther boer geweest om wat epoxy op te halen. Denk dat ik zondag maar eens een beginnetje maak. Zal dan ook ff foto's maken!

Oja en heb ook het dashboard kastje gemaakt, die wou niet meer open... nu wel weer :)

Was dus al met al een bestwel productief avondje!

jrs2k3

Gisteren 2x een trekhaak aangeschaft, 1tje voor de kever en 1tje voor de volvo :) Heb de afneembare trekhaak van Eugene overgenomen. Moet alleen nog ff kijken hoe we de trekhaak in friesland krijgen :) Maar dat komt wel goed!

ben ondertussen ook nog bezig geweest met de subwoofer behuizing. Moet alleen nog weer ff een nieuw potje polyesther halen en dan kunnen we weer verder!

elianmars

Citaat van: jrs2k3 op 10-06-2009 09:38:58
Heb de afneembare trekhaak van Eugene overgenomen.

Hé, daar was ik ook mee bezig. Ben je me mooi voor......  :eusa_wall: :eusa_shifty:

jrs2k3

Citaat van: elianmars op 10-06-2009 20:46:37
Citaat van: jrs2k3 op 10-06-2009 09:38:58
Heb de afneembare trekhaak van Eugene overgenomen.

Hé, daar was ik ook mee bezig. Ben je me mooi voor......  :eusa_wall: :eusa_shifty:

Als ik er 1tje tegenkom laat ik het wel weten! Succes met de speurtocht!

jrs2k3

Zo, eindelijk de beloofde foto update :)

De laatste 2 velgen gepolijst!

Subwoofer behuizing, komt rechts achterin de hoek te staan, de vorm wordt nog anders (busje pur)

Van het weekend ga ik weer verder polyestheren, dus van het weekend moet het poly werk wel klaar zijn en moet ik gaan bedenken wat ik ga doen, of bekleden, of spuiten in de kleur van de auto..... ben er nog niet uit!

De volvo is op dit moment lekvrij!! en de nieuwe bougies scheelt ook wel een stukje. Binnenkort de distributie riem, plus verdeler kap. Wil morgen eigenlijk ff de olie laten verversen, dat is wel nodig volgens mij! Dan hebben we stage 0 aardig gehad :) Dan komen de leuke dingen eindelijk :)

RATFINK

jrs2k3

Vanavond weer ff verder met de poly meuk. Ook meteen ff een busje pur halen bij de action dadelijk om er wat vorm in te krijgen!

DirkT?

even over de trekhaak:

Ik ga (vanuit Breda) vrijdag 24 juli richting Friesland voor een weekend zeilen.
En voor die tijd zit er een grote kans in dat ik bij Merkelbeek in de buurt ben.
Kan dus eventueel wel wat vervoeren als je dat wenst?