JRS2K3 van T5 naar D5

Gestart door jrs2k3, 26-10-2008 14:45:51

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Ik ben blij voor je  :D
Goed gedaan  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jrs2k3

Citaat van: arjenT5R op 01-02-2010 17:07:39
Ik ben blij voor je  :D
Goed gedaan  ;)

Thx :D Gisteren een ritje gemaakt van ongv 100km. Hij loopt echt lekker :) Start ook een stuk beter als die koud is trouwens. 1 deze dagen nog ff "afbouwen" moet nog het hitteschild terug plaatsen, veerpoot brug erop zetten, en nog ergens een paar slangen vast zetten, niet veel bijzonders dus. En dan nog ff een laatste check voordat we op wintersport gaan. Maar heb er nu alle vertrouwen in dat hij de komende tijd zonder problemen blijft rijden.

jrs2k3

Heb een lekkage gevonden.. de aansluiting van de oliekoeler slangen om het thermostaat huis. Daar lekt hij een klein beetje, is alleen wel vervelend, want de helft van alle olie loopt er dan weer uit. Van het weekend maar eens kijken of ik het kan fixen, heb gelukkig nog rubber ringetjes er voor liggen.

Ook blijft er weer water staan bij de kachel fan. Dacht laatst dat ik dit had opgelost maar niet dus, ook dus nog maar eens naar kijken!

Verder rijdt hij als een droom, hij loopt ook super netjes stationair, hij wou s'ochtends nog wel eens afslaan op bezine, dan moest je hem een beetje op toeren houden, maar dat probleem is dus nu ook over!

jrs2k3

Net ff gekeken ivm het water in het ventilatie systeem, er stond net een klein beetje water in de bak waar de pollenfilter in zit. Heb nu een klein gaatje daarin geboord zodat het water afgevoerd kan worden, ook past het filter niet helemaal lekker, het lijkt wel alsof die te klein is, binnenkort maar eens een nieuwe bestellen.

De lekkage van de olie koeler ga ik van het weekend aanpakken.

Nog ff olie gepijld en ik heb er iets te veel in gedaan, daar in tegen is de olie kraak helder en is hij niet pik zwart (zoals voorheen na een paar dagen). Koelvloeistof blijft ook perfect op pijl. Lijkt allemaal goed dus!

mehn

Citaat van: jrs2k3 op 03-02-2010 22:46:50
er stond net een klein beetje water in de bak waar de pollenfilter in zit. Heb nu een klein gaatje daarin geboord zodat het water afgevoerd kan worden,

Ben benieuwd waar dat water nu naartoe gaat. Misschien had je beter de bestaande waterafvoer eens kunnen schoonmaken...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

jrs2k3

Citaat van: mehn op 04-02-2010 06:26:49
Citaat van: jrs2k3 op 03-02-2010 22:46:50
er stond net een klein beetje water in de bak waar de pollenfilter in zit. Heb nu een klein gaatje daarin geboord zodat het water afgevoerd kan worden,

Ben benieuwd waar dat water nu naartoe gaat. Misschien had je beter de bestaande waterafvoer eens kunnen schoonmaken...

Alles is schoon, heb 2 weken terug alle afvoerkanalen schoon gemaakt inclusief die van de airco, en parafaan (links en richts) en onder de parafaan zit ook nog afvoer kanaal, die is ook schoon gemaakt. Snap ook niet echt waar dat water vandaan komt.

elianmars

Je hebt het over een interieurfilter. Ligt de interieurfilterhouder wel goed op het rubber? Heb je het rubber schoon gemaakt en ingevet met bijvoorbeeld vaseline?

Het komt vaker voor dat de houder niet lekker op het rubber aansluit, waardoor het water naar binnen komt.

jrs2k3

Citaat van: elianmars op 04-02-2010 08:57:26
Je hebt het over een interieurfilter. Ligt de interieurfilterhouder wel goed op het rubber? Heb je het rubber schoon gemaakt en ingevet met bijvoorbeeld vaseline?

Het komt vaker voor dat de houder niet lekker op het rubber aansluit, waardoor het water naar binnen komt.

Hij heeft aan 1 kant ongv 2 cm over, volgens mij ligt er gewoon een verkeerd filter in. Me vriendin belde net nog dat hij alsnog wat beslaat. Vanavond maar eens kijken.

elianmars

Citaat van: jrs2k3 op 04-02-2010 09:16:56

Hij heeft aan 1 kant ongv 2 cm over, volgens mij ligt er gewoon een verkeerd filter in. Me vriendin belde net nog dat hij alsnog wat beslaat. Vanavond maar eens kijken.

???

Het interieurfilter hoort in een passende bak te liggen, die weer op het rubber gedrukt wordt.

Er ligt toch wel zo'n bak onder de paraffaan?

Nummer 21 op het plaatje.

jrs2k3

Citaat van: elianmars op 04-02-2010 09:19:18
Citaat van: jrs2k3 op 04-02-2010 09:16:56

???

Het interieurfilter hoort in een passende bak te liggen, die weer op het rubber gedrukt wordt.

Er ligt toch wel zo'n bak onder de paraffaan? Of ligt het filter los op het rubber?

Heb wel idd zon bak erin zitten en in de bak ligt het filter "los" dus aan 1 kant heeft hij nog ruimte over. Zal eens een nieuwe bestellen :)

21a is dus bij mij niet passend, nummer 21 en nr 20 zitten er wel in

mehn

Klopt er bestaan meerdere afmetingen. Thuur heeft daar ook ervaringen mee :P

Blijft de vraag waar je nu dat gat geboord hebt  :eusa_shifty:

XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 04-02-2010 09:36:55

Blijft de vraag waar je nu dat gat geboord hebt  :eusa_shifty:

Ben ik ook nieuwsgierig naar.

jrs2k3

In 21 heb ik in de hoek (laagste punt) een klein gaatje geboorde van 3mm zodat het water daar dus niet meer in blijft staan en dus niet in het ventilatie systeem terecht kan komen. Niet zo heel spannend hoor :)

mehn

Nu maar hopen dat daar geen water door naar binnen loopt dan ;)

Er kan namelijk bij een fikse regenbui als de auto scheef geparkeerd staat een flinke sloot water in de ruitenwisserbak staan.

XC60 D4 AWD:

jrs2k3

Citaat van: mehn op 04-02-2010 09:47:12
Nu maar hopen dat daar geen water door naar binnen loopt dan ;)

Er kan namelijk bij een fikse regenbui als de auto scheef geparkeerd staat een flinke sloot water in de ruitenwisserbak staan.

Ik zal het ff in de gaten gaan houden, anders maak ik het gaatje gewoon weer dicht :)