Koude start na LPi inbouw?

Gestart door thuur, 15-10-2008 20:44:14

Vorige topic - Volgende topic

jberg

ik zou zeggen, probeer t is uit Ludo , laat je auto 5 minuten op contact staan voor je m start, ik zweer je, hij start niet direct maar heeft er meer moeite mee dan normaal

Ludo

waarom zou die dan meer moeite moeten doen?.
zet het contact op stand II en de brandstofpomp zet druk op het systeem.
zolang je het contact niet af zet, blijft de druk er op staan.
er is welliswaar geen toevoer van benzine (die word ook niet gevraagd), maar door de houdende druk word er dus helemaal niets afgesloten.

daarbij schrijf je ook nog:

Citaat van: jberg op 10-11-2008 22:58:58
wat mij dus opgevallen is dat toen ik nog geen lpi erin had dat de auto ook niet goed start als ie een hele tijd op contact gestaan had, 

het lijkt me dus sterk dat het probleem in de onderbrekingsrelais van de LPi installatie zit.

jberg

ik zou zeggen, probeer t eens, mischien dat de brandstofpomp van een v70 eraf gaat als ie langer als een bepaalt aantal minuten op contact staat zonder te starten? 

veiligheidsitem?

thuur

Citaat van: jberg op 11-11-2008 01:32:03
ik zou zeggen, probeer t eens, mischien dat de brandstofpomp van een v70 eraf gaat als ie langer als een bepaalt aantal minuten op contact staat zonder te starten? 

veiligheidsitem?

Is dat alleen bij koude start (5 min op contact=moeilijk starten)?

Gr ;)

Ludo

Citaat van: jberg op 11-11-2008 01:32:03
ik zou zeggen, probeer t eens,

geen probleem.
ik wil je zelfs uitnodigen om het zelf te komen proberen bij mijn auto.
kan je zelf zien dat ie meteen aanslaat.

heb je de brandstofdruk al eens gemeten?.
zelfs al word de druk van de pomp gehaald als je een paar minuten wacht, er moet dan altijd nog restdruk zijn.
die is dan nog voldoende voor een start.
tenzij de pomp de druk niet meer vasthoud...

jberg

nee, altijd, hij slaat dan aan en soms direct weer af, of ff wat langer doormalen

ik denk zelf dat dit t zelfde is als moeilijk starten na lpi rit,

bij mij slaat ie wel sneller aan op lpi als ik m ff op contact zet, riem om doe en dan start
ik denk dat de benzine wat terug loopt als ie of een poos op contact staat of op lpi heeft gerenden en de benzine toevoer om die redenen is afgesloten en dat er eerst wat lucht (miniem) uit de leidingen gepompt moet worden

jberg

de pomp houdt geen druk vast, dat doet geen enkele pomp, zodra de spanning eraf gaat zal t vloeistofnivo bij elke pomp terugzakken

jberg

het enige wat het vloeistofnivo zou behoeden voor terugzakken is een vacuum erboven,

Ludo

nee er blijft altijd restdruk op het systeem staan.
als je de druk gaat meten, en de druk valt meteen weg als je het contact afzet, ga dan maar voor een nieuwe pomp...

maar ik kan niet helemaal meer volgen.
het gaat over moeilijk starten als je even het contact op laat staan , en nu schrijf je dit:

Citaat van: jberg op 11-11-2008 01:44:52
bij mij slaat ie wel sneller aan op lpi als ik m ff op contact zet, riem om doe en dan start

???
je motor slaat ook niet aan op lpg, is altijd op benzine.
of wat bedoel je hiermee?.

jberg

ik bedoel te zeggen, als ie op lpi staat en ik laat m een seconde of 3 op contact staan voordat ik doorstart, slaat ie sneller aan dan als ik de contactsleutel in een keer omdraai, maar altijd minder snel dan als ik gewoon op benzine rij

als ik de wagen een paar minuten op contact laat staan, bv omdat ik ff sta te kletsen met iemand, slaat ie moeilijk aan, soms zelfs direct weer af, alsof er een luchtbelletje in de benzineleiding zit, ongeacht benzine of lpi

mijn theorie is dus dat als de benzinetoevoer voor langere tijd is afgesloten geweest, of omdat ie op lpg gedraait heeft, of omdat ie een aantal minuten op contact heeft gestaan zonder te starten, er op een of andere manier lucht in de benzineleiding komt, en die er eerst uit gepompt moet worden

Ludo

Citaat van: jberg op 11-11-2008 02:00:05
ik bedoel te zeggen, als ie op lpi staat en ik laat m een seconde of 3 op contact staan voordat ik doorstart, slaat ie sneller aan dan als ik de contactsleutel in een keer omdraai, maar altijd minder snel dan als ik gewoon op benzine rij

dat is logisch, de pomp moet immers druk opbouwen.
als je meteen doorstart zal er nog niet voldoende druk op het systeem staan.
maar dat zou los moeten staan of ie nou op benzine of lpg staat.
de motor start altijd op benzine, ook al staat de schakelaar op lpg.

luchtbellen komen er niet in, zoals ik al schreef, zolang het contact op stand II blijft staan, blijft er druk op het systeem staan.
tenzij er iets mis met de druk.

de brandstofdrukregelaar controleren op lekkage, en brandstofdruk meten brengt wellicht meer opheldering.

)()()sT

Citaat van: Ludo op 11-11-2008 00:27:29
blijkbaar had je injectors uit een slechte reeks Joost.  :-\

Bingo: vanmorgen de sleutel omdraaien, een slag van de startmotor en lopen die hap  :eusa_dance:

EVV

Citaat van: Ludo op 11-11-2008 02:16:58

luchtbellen komen er niet in, zoals ik al schreef, zolang het contact op stand II blijft staan, blijft er druk op het systeem staan.

de brandstofdrukregelaar controleren op lekkage, en brandstofdruk meten brengt wellicht meer opheldering.
Is hier misschien één of meerdere benzine injecteurs lek, waardoor er als er langere tijd druk op staat zoveel benzine gelekt is dat het mengsel te rijk is om te ontbranden?

Ludo

Joost, mooi zo.  :D

Citaat van: EVV op 11-11-2008 08:25:22
Citaat van: Ludo op 11-11-2008 02:16:58

Is hier misschien één of meerdere benzine injecteurs lek, waardoor er als er langere tijd druk op staat zoveel benzine gelekt is dat het mengsel te rijk is om te ontbranden?

een injector lek, of verstopt kan natuurlijk ook.
dit zou ik toch als eerste in het benzine systeem zoeken.
meten is weten.  ;D

Vulk

Ik mag/kan normaal binnenkort gaan bij de Limburgse LPG technieken.
Ik heb gisteren 350km gereden dan de motor 4u laten afkoelen. Dan 3km gereden en de hele nacht laten staan.
Net even proberen te starten en het ging terug moeilijk. Hoe langer hij stilstaat, hoe moeilijker hij start dus.

Normaal binnenkort meer. :)