Koude start na LPi inbouw?

Gestart door thuur, 15-10-2008 20:44:14

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Ik ga er van uit dat Thuur benzine injectoren bedoeld.

De benzine injectoren in mijn 850 zijn van BJ 1992 (auto 9-1994). De oude injectoren gaven destijd op stationair toeren op LPi nog meer problemen.

Het gekke is dat in het elke dag gebruik van de auto er geen sprake is van dit motorkarakter bij de koude start. Wel is het natuurlijk zo dat bij alledag gebruik de auto meer gebruik maakt van de benzine injectoren dan bij lange afstand .....waarbij alleen bij de koude start gebruik wordt gemaakt van de benzine injectoren.

IK heb hier thuis nog het originele setje injectoren liggen....misschien toch nog eens een poging wagen deze te laten reinigen.

De vraag of ik daar 100 EUR voor wil neertellen ben ik nog niet uit.

-D©©©L-

Citaat van: Enno op 20-05-2009 18:43:34
Ik heb na een lange rit (>> 300 km) .........een vreemde koude start

De motor slaat Direkt aan, maar draait daarna snaarstrak 900-1000 toeren.

Verhoog stationair is totaal aanwezig en de motor lijkt dit ook niet nodig te hebben. Wel lijkt de motor zoals gebruikelijk akelig rijk te lopen. Na enige tijd draait de motor volledig mooi stationair op LPG maar ook op Benzine.

De daaropvolgende dagen met afwisselend korte & middelange ritten heb ik weer een normale koude start, waarbij de motor ook niet meteen de eerste slag aanslaat. Wel slaat de motor nog steeds redelijk snel aan....en hoef ik niet zo lang te wachten zoals ik dat had toen de drukregelaar lek was.....

Al met al voor mij een volledig onbegrepen situatie.
Misschien heel gek, maar wat is de reden dat je hier zo op gefocust bent ? Veel korte stukjes vinden deze motoren nou eenmaal niet fijn. Doe je niks aan.

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 21-05-2009 11:50:31

Verhoog stationair is totaal aanwezig en de motor lijkt dit ook niet nodig te hebben. Wel lijkt de motor zoals gebruikelijk akelig rijk te lopen. Na enige tijd draait de motor volledig mooi stationair op LPG maar ook op Benzine.

De daaropvolgende dagen met afwisselend korte & middelange ritten heb ik weer een normale koude start, waarbij de motor ook niet meteen de eerste slag aanslaat. Wel slaat de motor nog steeds redelijk snel aan....en hoef ik niet zo lang te wachten zoals ik dat had toen de drukregelaar lek was.....

Misschien heel gek, maar wat is de reden dat je hier zo op gefocust bent ? Veel korte stukjes vinden deze motoren nou eenmaal niet fijn. Doe je niks aan.

Is jouw stelling nu dat een dergelijke koude start een gezond teken is?

En dat door het rijden van korte stukjes dit verhoogd stationair toeren blijkbaar nodig is?

-D©©©L-

Citaat van: Enno op 21-05-2009 12:04:01
Citaat van: -D©©©L- op 21-05-2009 11:50:31

Is jouw stelling nu dat een dergelijke koude start een gezond teken is?

En dat door het rijden van korte stukjes dit verhoogd stationair toeren blijkbaar nodig is?

"Enige tijd" is een tamelijk rekbaar begrip. is dat 10 seconden of een half uur ? Je vermeld een aantal belangrijke zaken niet, zoals de stand van de bak en het al dan niet ingeschakeld hebben van de airco.

Enno

het gaat om de eerste 10  seconden.

Starten motor in (P), gordel aandoen, deur dicht...handrem erafhalen en rijden.

Na 10 seconden begint de motor "normaal" te draaien.. netzoals als dat bij verhoogd stationair toerental ook gebeurt.

Daarna is alles volslagen normaal.

reneetje

Waar een mens zich al druk over kan maken , als ie maar start..... :eusa_whistle:

;D
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

thuur

Citaat van: spekkie99 op 21-05-2009 11:34:59
Citaat van: thuur op 20-05-2009 18:53:49
Als je 'afwezig' bedoelt: ik heb het ook gehad. Lang naar gezocht, bleek uiteindelijk een combi te zijn van een sterk vervuilde stationairregelaar en lekke/vuile injectors.

Thuur, de benzine of lpg injecoren?

Gas gebruik ik om mijn huis te verwarmen en knakworsten te bereiden.

Gr ;D

-D©©©L-

Citaat van: Enno op 21-05-2009 12:46:52
het gaat om de eerste 10  seconden.

Starten motor in (P), gordel aandoen, deur dicht...handrem erafhalen en rijden.

Na 10 seconden begint de motor "normaal" te draaien.. netzoals als dat bij verhoogd stationair toerental ook gebeurt.

Daarna is alles volslagen normaal.

Kortom, gewoon helemaal niets aan de hand.  :)

V70geRwin

Citaat van: thuur op 21-05-2009 13:39:40
Als je 'afwezig' bedoelt: ik heb het ook gehad. Lang naar gezocht, bleek uiteindelijk een combi te zijn van een sterk vervuilde stationairregelaar en lekke/vuile injectors.

Gr ;D

Oh, ben je der zo een  ;)

thuur

Citaat van: spekkie99 op 21-05-2009 14:57:21
Citaat van: thuur op 21-05-2009 13:39:40

Oh, ben je der zo een  ;)

Met een 18T nog geen 10dkm per jaar en zonder werk, ja!

Gr :D

)()()sT

Wat Enno schrijft heb ik ook wel. Na een aantal dagen stilte startte ie ook en schoot niet omhoog in toeren.
Ik wil ook mijn benzinetraject eens nazien en de injectoren laten reinigen. Kan ik eens een afspraak maken bij je, Thuur?

Ik heb vandaag even de camera er weer eens bij gepakt en de start na 1 dag stilte opgenomen. De eerste keer sloeg ie niet aan (je laat uit gewoonte de sleutel te snel los), de 2e poging wel met ietjes doorstarten.

Hieronder nog een warme start, niks aan het handje dus. Zo startte ie dus ook koud vóór de LPi inbouw  :eusa_eh:

Ben benieuwd of er nog lekkende injectoren uitkomen bij Mesman  :eusa_pray:

Ludo

ik zie niet veel verschil tussen starten met koude en warme motor.
op het te snel loslaten van de sleutel de 1é keer na dan.
dit is heel normaal en heeft helemaal geen symptomen van lekke injectors.

volgens mij staat in het boekje, of in Vadis dat de startmotor wel tot 10 seconden mag ronddraaien, voordat de motor aanslaat.
het zal nooit zo zijn dat als je de sleutel in het contact steekt, dat de motor al zal aanslaan...  :eusa_doh:  ;D

thuur

Enno

Citaat van: Ludo op 22-05-2009 15:34:35
ik zie niet veel verschil tussen starten met koude en warme motor.
op het te snel loslaten van de sleutel de 1é keer na dan.
dit is heel normaal en heeft helemaal geen symptomen van lekke injectors.

volgens mij staat in het boekje, of in Vadis dat de startmotor wel tot 10 seconden mag ronddraaien, voordat de motor aanslaat.
het zal nooit zo zijn dat als je de sleutel in het contact steekt, dat de motor al zal aanslaan...  :eusa_doh:  ;D

Koude motor (na een nacht stilstand) aanslaan direct na omdraaien sleutel en dan stationair draaien op 900-1000 rpm. Buitentemperatuur rond de 15 graden...soms ook minder.

Vulk

De mijne had vanmorgen ook wat moeite net na het starten.
Eergisterenavond heb ik wel wat zitten sleutelen en heb de motor af en toe even gestart, maar niet gereden.
Gisteren dan 1x 10m achteruit gereden en voor de rest niets (heel uitzonderlijk). Vandaag liep hij wat moeilijk de eerste paar 100m om het daarna weer voortreffelijk te doen.