Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Scheve uitlaat?

misschien Marcel er even naar laten kijken?  :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Sbv

Citaat van: KIM op 09-10-2011 15:17:38
11,9 V bij rust zegt mij dat je accu niet zo heel best meer is.
Een lekstroom van 0,1 A is nog toelaatbaar.

Gaat de startmotor wel lekker rond?
Ik hoor niet dat deze anders klinkt. Bij Bouke kan ik me herinneren dat deze niet helemaal meer fris klonk. Hoe valt het te testen of startmotor goed rond gaat ?

petrolhead

Citaat van: Sbv op 09-10-2011 14:47:43
Zal vandaag of morgen nog eens testen.

@David,
Het is gemeten met de binnenverlichting uitgeschakeld

@Bouke,
gevoelsmatig start deze iet anders dan de beide zwarte S70's

Heb je gekeken of -ondanks dat je binnenverlichting uit hebt staan- het licht brandt bij de voeten van de bestuurders- of passagierszijde als de deur dicht is.

Sbv

Verlichting is compleet uit, heb zelf in donker nog eens gekeken.

KIM

Citaat van: Sbv op 09-10-2011 16:33:29

Ik hoor niet dat deze anders klinkt. Bij Bouke kan ik me herinneren dat deze niet helemaal meer fris klonk. Hoe valt het te testen of startmotor goed rond gaat ?

Start maar eens zonder de bobinekabel en kijk hoe snel de startmotor inkakt.

Sbv

Hmm goede, zal ik zo eens testen.

Edit
Net getest hij wil niet starten dan  ;D

De start motor klinkt niet anders dan het zou moeten naar mijn idee.

Sbv

Zojuist een andere accu erin gezet en dan eens kijken wat en hoe. Van de week nog even kijken of ik wat verder kom met eventuele lekstroom

innocenti

Citaat van: Sbv op 09-10-2011 20:15:02
Net getest hij wil niet starten dan  ;D
Had je diesel moeten tanken voor zelfontbranding  ;)

KIM

:eusa_naughty: Hij wil niet aanslaan dan
Ik dacht dat je inmiddels voldoende autotechnische kennis had om een juiste klachtomschrijving te geven  :evil:

Taranis

Citaat van: KIM op 10-10-2011 19:55:13

:eusa_naughty: Hij wil niet aanslaan dan
Ik dacht dat je inmiddels voldoende autotechnische kennis had om een juiste klachtomschrijving te geven  :evil:

;D ;D ;D

Benieuwd of je er achter kunt komen wat het is, dan kunnen we bij Shrek binnenkort hetzelfde doen. Olov beweert dat het normaal is, maar soms is de accu na 2 dagen al zo leeg dat de achterklep niet eens meer automatisch opent of sluit, laat staan dat de auto start :eusa_doh:

Ik zit nog even te broeden op een goede manier om te meten, omdat het probleem niet altijd voorkomt. Eigenlijk zoek ik iets met een geheugenfunctie. Hoe doen ze dat eigenlijk bij de Renooit garage?

Bouke

Citaat van: Sbv op 09-10-2011 16:33:29

Dat klonk idd niet fris maar het lager was ook helemaal aan gort en trok 200 ampere ipv iets van 70 en dan is de accu snel leeg

Sbv

Tijd voor een kleine update;

na het vervangen van de accu helemaal geen startproblemen meer gehad eigenlijk, ook niet na een aantal dagen stilstand.

Van de week heeft vrouwlief na al enige tijd zich eraan gestoord te hebben de raamschakelaar aan de bestuurderskant eens opengehaald en schoongemaakt. Aanleiding van een weigerende bediening van het passagiersraam. Open wou wel, maar dicht niet, terwijl de schakelaar aan de passagierskant prima werkt.

Na het hele ding uit elkaar gehaald te hebben en schoongemaakt was de grote test daar....hoera het werkt weer.

knoopie

Citaat van: Sbv op 15-12-2011 13:38:36
Tijd voor een kleine update;

na het vervangen van de accu helemaal geen startproblemen meer gehad eigenlijk, ook niet na een aantal dagen stilstand.

Van de week heeft vrouwlief na al enige tijd zich eraan gestoord te hebben de raamschakelaar aan de bestuurderskant eens opengehaald en schoongemaakt. Aanleiding van een weigerende bediening van het passagiersraam. Open wou wel, maar dicht niet, terwijl de schakelaar aan de passagierskant prima werkt.

Na het hele ding uit elkaar gehaald te hebben en schoongemaakt was de grote test daar....hoera het werkt weer.

en waar heeft het nu aangelegen kon je nog dingen ontdekken?

Sbv

Geen idee, ik heb er verder niets mee gedaan. Het is tenslotte niet mijn auto  :P

Waarschijnlijk gewoon wat vuil en stof na 12 jaar gebruik

knoopie

Citaat van: Sbv op 15-12-2011 14:59:25
Geen idee, ik heb er verder niets mee gedaan. Het is tenslotte niet mijn auto  :P

Waarschijnlijk gewoon wat vuil en stof na 12 jaar gebruik

wou dat alles zo eenvoudig op te lossen was man
dat zou toch wel helemaal geweldig zijn......

;)