Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

SirRutte

Zit even te denken.. Maar die foutcode zegt dat de tweede lambdasonde extreme waardes geeft.. Dat kan dan toch ook door een slechte katalysator komen? In dat geval zijn er drie mogelijke oorzaken.

Taranis

Citaat van: maruska op 01-02-2012 00:17:27
dure grap, maar wel een zekerheid erbij..

Dure grap valt mee, volgens mij had ArjenT5R een originele Bosch sonde bij een Bosch Service center gehaald voor een stuk minder dan bij de dealer.

Citaat van: SirRutte op 01-02-2012 00:33:36
Zit even te denken.. Maar die foutcode zegt dat de tweede lambdasonde extreme waardes geeft.. Dat kan dan toch ook door een slechte katalysator komen? In dat geval zijn er drie mogelijke oorzaken.

Dan zou ik er liever eerst 2 nieuwe lambda sondes in steken, dat is een stuk minder gedoe dan een katalysator ;D

@ Sbv: ik dacht dat mevrouw afgelopen zondag beweerde dat die auto alleen iets mankeerde als een ander er in gereden had? :eusa_whistle:
Mooi stukje informatie trouwens, ook al is 't beetje droge kost.

Sbv

sondes kom ik tegen voor ca 84 pond per stuk, origineel Bosch. Voor dat geld steek ik er wel 2 nieuwe in, als de kat defect is, dan is het een mooie gelegenheid voor een Feritta ofzo :evil:

Bij dealer zijn de sondes ca 180 euro dacht ik.

Om te kijken of het probleem weg is, steek ik eerst de sondes van de overleden S70R(ca 150000 km) er wel in, die heb ik liggen. Foutcdes is gereset. Mogelijk gaat ze vandaag nog stukje rijden dan hoor ik het wel.

elianmars

Citaat van: Sbv op 01-02-2012 07:54:54
als de kat defect is, dan is het een mooie gelegenheid voor een Feritta ofzo :evil:

Dat dacht ik ook al. Geluid is echt  :eusa_drool:

KIM

Dan kwam die lucht tijdens de nachtrit van jullie auto af...

Lambdasensor kun je meten met een multimeter (of liever een scope). De spanning hoort constant 0,7 V (in sommige gevallen 0,4 V) te zijn. Anders kom je maar een keer langs; zetten we 'm op de brug.

Sbv

Citaat van: KIM op 01-02-2012 09:08:33

Lambdasensor kun je meten met een multimeter (of liever een scope). De spanning hoort constant 0,7 V (in sommige gevallen 0,4 V) te zijn. Anders kom je maar een keer langs; zetten we 'm op de brug.
Goed plan. We stemmen binnenkort wel wat af. Meten is weten tenslotte

SirRutte

Ik had destijds via http://lambdasensor.co.uk/ ook een originele Bosch sensor voor aanzienlijk minder dan de dealerprijs.

maruska

..

Ik wist het ! ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Citaat van: maruska op 01-02-2012 09:59:41
..

Ik wist het ! ;D

Nee hoor, dat was dat trage gillende speenvarken voor ons :eusa_whistle:

Chris

En heb je/heeft ze inmiddels al geprobeerd met de sensoren van de oude R? Daarmee zou je het redelijk snel kunnen localiseren.

Ben benieuwd...

Sbv

Citaat van: Chris op 01-02-2012 10:31:30
En heb je/heeft ze inmiddels al geprobeerd met de sensoren van de oude R? Daarmee zou je het redelijk snel kunnen localiseren.

Ben benieuwd...

Ik kreeg de melding gisterenavond rond 23 uur. Heb even snel wat zaken bekeken in de garage en even foutcodes uitgelezen, maar geen zin mee rom op dat moment sensoren uit te gaan wisselen

Chris

Citaat van: Sbv op 01-02-2012 11:27:10
Citaat van: Chris op 01-02-2012 10:31:30

Ben benieuwd...

Ik kreeg de melding gisterenavond rond 23 uur. Heb even snel wat zaken bekeken in de garage en even foutcodes uitgelezen, maar geen zin mee rom op dat moment sensoren uit te gaan wisselen

Snap ik..

Wellicht blijft de melding nu wel weg als Iris gaat rijden, sensor ook gewoon wat van slag door die kou ineens ;).

KIM

Ik heb mijn sensor bij ET gekocht; bijna net zo goedkoop als lambdasensor.com, maar met originele Volvo stekker.

Ik hoor het wel.

)()()sT

Ik laatst ook (semi-preventief). Kostte iets van € 140,- en heb alleen de voorste vervangen. De achterste komt nog wel eens ;)