Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: Easterboy op 17-01-2013 17:29:04
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Ben erg benieuwd hoe het project gaat lopen.

Ik kwam een poos geleden een Volvo tegen waarbij het kenteken mij gelijk aan jou deed denken, leek mij nu echt een kenteken voor jou. ;D
http://www.nigeldehaan.nl/prive/gespot/sbv.jpg
Ik heb ze op mijn werk ook al zien staan, al waren dat Renault Twingo's

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 17-01-2013 21:45:25
Citaat van: Easterboy op 17-01-2013 17:29:04
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Ben erg benieuwd hoe het project gaat lopen.

Ik kwam een poos geleden een Volvo tegen waarbij het kenteken mij gelijk aan jou deed denken, leek mij nu echt een kenteken voor jou. ;D
http://www.nigeldehaan.nl/prive/gespot/sbv.jpg
Ik heb ze op mijn werk ook al zien staan, al waren dat Renault Twingo's

Hier staat er een in de straat, maar dan de cabrio versie van de twingo. De Wind ofzo?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Citaat van: Sbv op 17-01-2013 21:45:25
Citaat van: Easterboy op 17-01-2013 17:29:04
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Ben erg benieuwd hoe het project gaat lopen.

Ik kwam een poos geleden een Volvo tegen waarbij het kenteken mij gelijk aan jou deed denken, leek mij nu echt een kenteken voor jou. ;D
http://www.nigeldehaan.nl/prive/gespot/sbv.jpg
Ik heb ze op mijn werk ook al zien staan, al waren dat Renault Twingo's

En zo'n Ford seniorenmodel op 't werk ook. Hoe heet zo'n ding, B-max of C-max of opgeblazen Fiesta...

Sbv


The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

triton

Professioneel raddraaier

Taranis

Citaat van: Sbv op 17-01-2013 21:50:02
Galaxy

Nee dat is wat mijn pa een griffo-bus noemt ;) Ik zal morgen even een foto maken voor je.

Sbv

Citaat van: Taranis op 17-01-2013 22:07:32
Citaat van: Sbv op 17-01-2013 21:50:02
Galaxy

Nee dat is wat mijn pa een griffo-bus noemt ;) Ik zal morgen even een foto maken voor je.
hoeft niet hoor

Bouke

Citaat van: Taranis op 17-01-2013 22:07:32
Citaat van: Sbv op 17-01-2013 21:50:02
Galaxy

Nee dat is wat mijn pa een griffo-bus noemt ;) Ik zal morgen even een foto maken voor je.
Bij ons noemen we dat een refo-container ;D komt op het zelfde neer :D

Sbv

Vanochtend samen met KIM in de lekker verwarmde garage KIM aan de slag geweest met de S70. Ik had vrouwlief een standkachel beloofd, echter heeft het weinig zin in de zomer, kortom tijd voor actie en geen banaan dag.

De branderunit en de leidingen zitten er inmiddels onder en alles is aangesloten op de koelvloeistof leidingen na.(nieuwjaarsmeeting wachte nog op me)
Tijdens het leggen van de brandstofleiding hebben we de tank iets laten zakken en bij het weer terug hangen klotste er wat brandstof uit door thule waar standkachel zijn brandstof aftapt. De tank was gisteravond leeg, dus vrouwlief had deze volgepropt, dat is prima, alleen was het nu even handig geweest dat de tank niet vol zat.(vergeten door te geven aan haar). Het stinkt nu wat naar benzine in de kofferbak.

Binnenkort koelwater leidingen ook aansluiten, systeem ontluchten en testen.

Kornelis, dank voor je hulp en koffie met lunch vandaag.


Tussen door vandaag ook nog even een nieuwe lambda sonde gemonteerd, deze had ik recent besteld en vervangen gaat op een brug wat makkelijker.

Sbv

Het viel me vorige week bij wegrijden op dat de antenne die uit wou komen. Verder niet bij nagedacht eigenlijk. Afgelopen week nog eens verder gekeken, en zekering kapot..deze vervangen, pats gelijk weer eruit.

Na wat denken en zoeken erachter gekomen dat we bij de electrische aansluiting van de kachel 2 draden verwisseld hadden. Net maar even onder de auto gekropen of het echt zo was, en ja hoor, gelukkig zit de stekker netjes in de kokerbalk zodat je er niet makkelijk bij kan.

Bij de voedingsstekker zaten 2 draden verkeerd om, bij de andere stekker voor de aansturing gelukkig wel alles goed.


Vanwege demontage zwarte 850 verder nog niets meer kunnen doen aan de koelwaterleidingen van de S70. Het wordt nu minder koud buiten dus de noodzaak voor werkende standkachel is ook weer wat weg  :evil:
Misschien van de week op een avond eens even kijken wat en hoe om het helemaal af te maken

elianmars

Citaat van: Sbv op 27-01-2013 13:41:44
Het wordt nu minder koud buiten dus de noodzaak voor werkende standkachel is ook weer wat weg  :evil:

Is Iris het daar ook mee eens?  ;D

Sbv

Citaat van: elianmars op 27-01-2013 13:44:05
Citaat van: Sbv op 27-01-2013 13:41:44
Het wordt nu minder koud buiten dus de noodzaak voor werkende standkachel is ook weer wat weg  :evil:

Is Iris het daar ook mee eens?  ;D
eh..........................vast niet....die gaf al aan dat het in de zomer niet zoveel zin heeft

triton

Citaat van: Sbv op 27-01-2013 13:47:23
Citaat van: elianmars op 27-01-2013 13:44:05
Citaat van: Sbv op 27-01-2013 13:41:44
Het wordt nu minder koud buiten dus de noodzaak voor werkende standkachel is ook weer wat weg  :evil:

Is Iris het daar ook mee eens?  ;D
eh..........................vast niet....die gaf al aan dat het in de zomer niet zoveel zin heeft

Ik hoop dat je nog ruimte hebt voor een bed op zolder van garage :D :D
Professioneel raddraaier

KIM

Citaat van: Sbv op 27-01-2013 13:41:44
Na wat denken en zoeken erachter gekomen dat we bij de electrische aansluiting van de kachel 2 draden verwisseld hadden. Net maar even onder de auto gekropen of het echt zo was, en ja hoor, gelukkig zit de stekker netjes in de kokerbalk zodat je er niet makkelijk bij kan.

Tsja, daar was ik een beetje bang voor. Is het die 2-polige kabel? Dan heb je geluk, want die krijg je nog wel uit de kokerbalk; die andere gaat ws. niet meer lukken.