Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Het was inderdaad de 2 polige. Ik heb deze stekker eruit kunnen halen en de 2 draden om kunnen draaien

KIM

Pfff, da's geluk bij een ongeluk!

Sbv

Na enig aandringen van mevrouw SBV vanavond noodgedwongen maar eens aan het aansluiten van de standkachel begonnen.
Banaan was weg om wat aan het interieur af te bouwen. Ik zocht wat ontspanning na een paar dagen redelijk veel uren werken....

Standkachel zou eigenlijk enkel het koelsysteem even aansluiten zijn

Het even viel klein beetje tegen.

Om bij de koelwater aansluiting op het blok te komen dient er toch nog wel het nodige gedemonteerd te worden

Luchtfilter eruit

Aanzuigbuis turbo maar even eruit voor wat beweegruimte om slang los te halen

koelsysteem leeghalen

Slangen vervangen. gelukkig valt er dan weer een boutje zodat er nog wat los mag  :eusa_dance:

Gelukkig is het koelsysteem is nu wel ververst, klusje stond al tijdje in de planning....

Helaas ook ontdekt dat de turbo wel wat speling heeft. Het klein beetje olieverbruik is dus ook verklaard en ook waarom er af en toe een drupje olie onder de auto ligt thv onderste aansluiting intercooler

Na alles weer terug bouwen eerst maar eens koelsysteem ontluchten. Onder de kap lekt er niet, daar zit alles goed vast, helaas onder de auto lekt 1 slang van de standkachel. Klem aandraaien gaf als resultaat kapotte slangklem.... Morgen maar andere monteren en hopen dat het probleem dan opgelost is, indien nee, dan nieuw stukje pijp ertussen zetten. Nu geen zin meer eigenlijk

Gelukkig hebben we de banaan nog staan zodat de S70 even kan blijven staan.

KIM

Het is een slecht standkacheljaar  :P

elianmars

Dat gekloot met die standkachels.......  ::)










;D ;D

Dat was dus even niet lekker klussen. Jammer, San  :eusa_shifty:

Sbv

Citaat van: KIM op 23-02-2013 22:12:44
Het is een slecht standkacheljaar  :P
Lijkt het wel op. Kachel niet kunnen testen omdat ik eerst het systeem wil ontluchten, maar aangezien het wat drupt op een klem heeft het geen zin om er een stuk mee te rijden.

Taranis

Citaat van: KIM op 23-02-2013 22:12:44
Het is een slecht standkacheljaar  :P

Standkacheldecennium bedoel je ::)

Jammer, maar ik begrijp dat 't met een nieuwe slangklem waarschijnlijk dus opgelost is?

Sbv

Citaat van: Taranis op 23-02-2013 23:10:11
Citaat van: KIM op 23-02-2013 22:12:44
Het is een slecht standkacheljaar  :P

Standkacheldecennium bedoel je ::)

Jammer, maar ik begrijp dat 't met een nieuwe slangklem waarschijnlijk dus opgelost is?
Ik hoop het wel, desnoods 2 erop. Werkt dat niet, dan ander pijpje erop

elianmars

Citaat van: Sbv op 23-02-2013 23:18:31
Citaat van: Taranis op 23-02-2013 23:10:11
Citaat van: KIM op 23-02-2013 22:12:44
Het is een slecht standkacheljaar  :P

Standkacheldecennium bedoel je ::)

Jammer, maar ik begrijp dat 't met een nieuwe slangklem waarschijnlijk dus opgelost is?
Ik hoop het wel, desnoods 2 erop. Werkt dat niet, dan ander pijpje erop

Of je rukt die hele zooi weer uit de wagen. Wat er niet op zit, kan ook niet kapot  :P

Taranis

Citaat van: elianmars op 23-02-2013 23:47:15
Of je rukt die hele zooi weer uit de wagen. Wat er niet op zit, kan ook niet kapot  :P

Jij hebt een momentum-complex :P

Sbv

Citaat van: elianmars op 23-02-2013 23:47:15
Citaat van: Sbv op 23-02-2013 23:18:31
Citaat van: Taranis op 23-02-2013 23:10:11
Citaat van: KIM op 23-02-2013 22:12:44
Het is een slecht standkacheljaar  :P

Standkacheldecennium bedoel je ::)

Jammer, maar ik begrijp dat 't met een nieuwe slangklem waarschijnlijk dus opgelost is?
Ik hoop het wel, desnoods 2 erop. Werkt dat niet, dan ander pijpje erop

Of je rukt die hele zooi weer uit de wagen. Wat er niet op zit, kan ook niet kapot  :P
Nee, het zal werken. Als het ding het echt niet zou doen is het wat anders, maar dit is enkel een defecte slangklem

elianmars

Citaat van: Taranis op 23-02-2013 23:49:50
Citaat van: elianmars op 23-02-2013 23:47:15
Of je rukt die hele zooi weer uit de wagen. Wat er niet op zit, kan ook niet kapot  :P

Jij hebt een momentum-complex :P

Wat ben je toch een lekker ding  :-*  ;D

Interesseert me echt geen hol wat voor uitvoering het is. Ik rijd toch amper met die wagen. Zo weinig zelfs, dat de accu niet eens (voldoende) wordt opgeladen, blijkbaar  :eusa_shifty:



Ben de afgelopen dagen zelfs al even bezig geweest om van twee auto's voor de deur, naar één auto voor de deur te gaan. Hangt allemaal een beetje af van de nieuwe job van Elianne. Als ze hier in de buurt iets kan vinden, gaan we terug naar één auto. En dan wel eentje waar we allebei graag in rijden. En dat zal hoogstwaarschijnlijk niet de V70 zijn......

Taranis

Citaat van: elianmars op 23-02-2013 23:54:18
Citaat van: Taranis op 23-02-2013 23:49:50
Citaat van: elianmars op 23-02-2013 23:47:15
Of je rukt die hele zooi weer uit de wagen. Wat er niet op zit, kan ook niet kapot  :P

Jij hebt een momentum-complex :P

Wat ben je toch een lekker ding  :-*  ;D

Interesseert me echt geen hol wat voor uitvoering het is. Ik rijd toch amper met die wagen. Zo weinig zelfs, dat de accu niet eens (voldoende) wordt opgeladen, blijkbaar  :eusa_shifty:

Waarom hap je dan zo lekker? ;D

Maar ik ook van jou hoor  :-*

triton

Citaat van: elianmars op 23-02-2013 23:54:18
Citaat van: Taranis op 23-02-2013 23:49:50
Citaat van: elianmars op 23-02-2013 23:47:15
Of je rukt die hele zooi weer uit de wagen. Wat er niet op zit, kan ook niet kapot  :P

Jij hebt een momentum-complex :P

Wat ben je toch een lekker ding  :-*  ;D

Interesseert me echt geen hol wat voor uitvoering het is. Ik rijd toch amper met die wagen. Zo weinig zelfs, dat de accu niet eens (voldoende) wordt opgeladen, blijkbaar  :eusa_shifty:



Ben de afgelopen dagen zelfs al even bezig geweest om van twee auto's voor de deur, naar één auto voor de deur te gaan. Hangt allemaal een beetje af van de nieuwe job van Elianne. Als ze hier in de buurt iets kan vinden, gaan we terug naar één auto. En dan wel eentje waar we allebei graag in rijden. En dat zal hoogstwaarschijnlijk niet de V70 zijn......

Zie ik een 850 aankomen.....
Professioneel raddraaier

eric vermeer

Citaat van: KIM op 23-02-2013 22:12:44
Het is een slecht standkacheljaar  :P

ja zeg dat wel, mijn standkachel heeft er al heel wat uren erop zitten dit jaar ::)
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD