Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Het valt onder standaard Renault werkplaats gereedschap.. Soms zijn die Fransen zo gek nog niet  ;D

Sbv

Vanavond de automatisch dimmende binnenspiegel gemonteerd en ik dacht even het stuur los te halen om deze door een andere te vervangen. Helaas...........
1 boutje ging prima los, de andere dus niet, gat waar de torx-30 in moet is zijn profiel kwijt oftewel kan er niets meer mee. Ben nu een poging aan het doen via de zijkant bij de bout te komen en dan met een dremel een gleufje erin te frezen of iets.... :eusa_wall:

Het weekend maar verder, nu geen zin meer.

Iemand nog tips om dat ding los te halen ?

Elsje

Citaat van: Sbv op 02-03-2011 22:07:41
Vanavond de automatisch dimmende binnenspiegel gemonteerd en ik dacht even het stuur los te halen om deze door een andere te vervangen. Helaas...........
1 boutje ging prima los, de andere dus niet, gat waar de torx-30 in moet is zijn profiel kwijt oftewel kan er niets meer mee. Ben nu een poging aan het doen via de zijkant bij de bout te komen en dan met een dremel een gleufje erin te frezen of iets.... :eusa_wall:

Het weekend maar verder, nu geen zin meer.

Iemand nog tips om dat ding los te halen ?

Foto?  ;)

elianmars

Misha heeft ook een boutje gehad dat niet los wilden. Die heeft, als ik het goed heb, het halve stuur gesloopt om het boutje met een tang beet te kunnen pakken.

Ik weet niet of je het huidige stuur nog wil bewaren?

Sbv

Citaat van: elianmars op 02-03-2011 22:10:50
Misha heeft ook een boutje gehad dat niet los wilden. Die heeft, als ik het goed heb, het halve stuur gesloopt om het boutje met een tang beet te kunnen pakken.

Nee wil ik niet meer, heb er al een stuk uitgesneden.
Om met een tang erbij te kunnen mag ik nog meer wegsnijden, maar had ik nu geen zin meer in, eerst wat lezen of dit al meer voor gekomen is

@Elsje,
Foto heb ik niet gemaakt, zal dat het weekend wel even doen.

@Ludo,
Die optie had ik ook al bedacht, maar helaas heb ik de airbag die ik nog had liggen verkocht onlangs

Elsje

Ohhh die heb ik wil liggen voor hem 2500 W dus dan is ie zo weg en de rest ook  :eusa_shifty:

grijzev70tdi

Hebben jullie niet in de werkplaats een ding wat de hoes oprekt en dan over de homokineet kan schuiven? Ik noem het altijd een spleet versprijder. Weet niet wat de echte benaming is. Hij werkt op perslucht. Zo doe ik het altijd. Over het algemeen werkt dat goed. Wil alleen met universele hoezen, die zijn iets soepeler dan orginele.

Maar mooi dat het gelukt is!

Groet Jasper
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 02-03-2011 22:16:36
Hebben jullie niet in de werkplaats een ding wat de hoes oprekt en dan over de homokineet kan schuiven? Ik noem het altijd een spleet versprijder. Weet niet wat de echte benaming is. Hij werkt op perslucht. Zo doe ik het altijd. Over het algemeen werkt dat goed. Wil alleen met universele hoezen, die zijn iets soepeler dan orginele.

Groet Jasper
Hebben we ook wel liggen, en een conus om universele hoes overheen te schuiven

Elsje

Citaat van: Sbv op 02-03-2011 22:13:26
Citaat van: elianmars op 02-03-2011 22:10:50

Nee wil ik niet meer, heb er al een stuk uitgesneden.
Om met een tang erbij te kunnen mag ik nog meer wegsnijden, maar had ik nu geen zin meer in, eerst wat lezen of dit al meer voor gekomen is

@Elsje,
Foto heb ik niet gemaakt, zal dat het weekend wel even doen.

@Ludo,
Die optie had ik ook al bedacht, maar helaas heb ik de airbag die ik nog had liggen verkocht onlangs

ik weet niet hoe die dingen heten maar is dit niet wat:

zo weg link dan zien de berichten er weer normaal uit.........

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 02-03-2011 22:20:30
Citaat van: grijzev70tdi op 02-03-2011 22:16:36

Groet Jasper
Hebben we ook wel liggen, en een conus om universele hoes overheen te schuiven

Ja zon ding, was dat niet veel makkelijker geweest? had je hem niet helemaal uit de bak hoeven halen. Niet dat veel werk is maar toch. En de homokineet hoeft er niet af

Sbv

@Elsje,

Probleem is het het stuur nog op de auto zit, heel veel ruimte heb je dan niet. uitboren gaat misschien wel lukken en dan een kleine tab erin draaien. Eerst eens met een tang proberen

@Jasper, het was de kant van het wiel, dan moet ik hele fusee loshalen en as uit de bak en over de andere homokineet heen.

Elsje

Citaat van: Sbv op 02-03-2011 22:27:14
@Elsje,

Probleem is het het stuur nog op de auto zit, heel veel ruimte heb je dan niet. uitboren gaat misschien wel lukken en dan een kleine tab erin draaien. Eerst eens met een tang proberen

@Jasper, het was de kant van het wiel, dan moet ik hele fusee loshalen en as uit de bak en over de andere homokineet heen.

Ik heb het stuur van de R er nog nooit af gehad wel vroeger bij de V40's Dat was ook een heel gedoe om de airbag eraf te krijgen. De boutjes zitten er raar scheef in leek het wel en je kon slecht zien wat je deed. Klote klus dus.......

grijzev70tdi

Ik bedoelde ook die aan de wiel zijde, dus alleen as uit fusee halen en met die verspreider over de homokineet heen. Heb ik bij de TDI gedaan en met een half uurtje zat er een nieuwe hoes om heen. :eusa_dance: 2e keer duurde stuk langer, maar dat andere redenen :eusa_whistle:

EDIT:
zon ding dus:

Taranis