850 T5 project...einde project nadert

Gestart door koenne, 11-11-2008 19:09:18

Vorige topic - Volgende topic

Sándor01

Citaat van: Freakybaby op 15-04-2009 21:13:30
Citaat van: thuur op 15-04-2009 14:29:36
Citaat van: Ludo op 15-04-2009 09:54:56
de prijzen kunnen wel eens wat omhoog gaan, maar verdubbelen... lijkt me de omgekeerde wereld.
zo raakt Volvo nooit van hun 'ouwe meuk' af.  ;D

Nee hoor, wel meer autofabrikanten doen dat. Mercedes berekent b.v. "magazijnkosten" bij de onderdeelprijs. Ga maar eens informeren naar een spatbordje van 15 jaar of ouder :eusa_shhh:

Gr :-X

Is toch ook terecht, gezien die kosten ervoor gemaakt moeten worden.

Ja, maar "magazijnkosten"... ??? Die vind ik wel heel apart.
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

Freakybaby

Citaat van: Sándor01 op 17-04-2009 01:35:38
Citaat van: Freakybaby op 15-04-2009 21:13:30
Citaat van: thuur op 15-04-2009 14:29:36
Citaat van: Ludo op 15-04-2009 09:54:56
de prijzen kunnen wel eens wat omhoog gaan, maar verdubbelen... lijkt me de omgekeerde wereld.
zo raakt Volvo nooit van hun 'ouwe meuk' af.  ;D

Nee hoor, wel meer autofabrikanten doen dat. Mercedes berekent b.v. "magazijnkosten" bij de onderdeelprijs. Ga maar eens informeren naar een spatbordje van 15 jaar of ouder :eusa_shhh:

Gr :-X

Is toch ook terecht, gezien die kosten ervoor gemaakt moeten worden.

Ja, maar "magazijnkosten"... ??? Die vind ik wel heel apart.

Die grote panden zijn niet echt gratis. Als iets groots als een bumper er 5 jaar ruimte inneemt dan kost dat best wel wat.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Turbobiker

Dan doe je toch iets niet goed als je een bumpert 5 jaar op voorraad hebt liggen...
De Tussenpaus

Freakybaby

Citaat van: Turbobiker op 17-04-2009 09:27:42
Dan doe je toch iets niet goed als je een bumpert 5 jaar op voorraad hebt liggen...

Klopt helemaal.. Maar dat zal hopelijk niet het geval zijn. Wel is het vak voor dat type bumper al jaren "bezet" door bijvoorbeeld een bumper.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Richard850

Citaat van: koenne op 15-04-2009 18:53:01
De schade is gecalculeerd op ongeveer 900 euro incl BTW, daarvoor krijg ik het wel netjes gemaakt.

En die bumper daar ga ik nog maar eens voor zoeken, als ik iets moois tegen kom wordt het een R bumper, nu er toch weer gespoten moet worden kan dat gelijk mee. Eerst maar eens wachten op het geld van de verzekering.

@ Richard850: ik kwam op ongeveer dezelfde prijzen uit ja. Er gaat nog wel wat korting vanaf, maar het blijft veel geld.

Hoop geld hea, ik had ook de eerste keer voor alleen 1 deur dikke €1400,- en mijn bumper werdt ook op €1500,- geschat!

Maar, laat je het geld zelf uitkeren, of laat je het door het bedrijf repareren...

darius

Wat klote joh, ik hoop dat je het voor elkaar krijgt om de onderdelen voor een wat schappelijker prijs te vinden. :-[ Anders gaat het alweer bijna interessant worden om weer eens een wagen te slopen, zoveel schades  :eusa_wall:
Succes
No show, only go.

koenne

De schade gaat wel goed komen. Donderdagavond meer als een uur bij de  :police: gezeten voor aangifte te doen. Papieren meegekregen en het hele spul bij de tussenpersoon afgegeven. Hij verwacht dat het wel goed komt. Ik laat het geld uitkeren, onderdelen zijn niet zo duur, alleen een stootlijst en een steedslagfolie. Even in overleg met de spuiter kijken wat er kaal gemaakt moet worden, en dan nog een datum prikken voor de reparatie.

Vandaag het kleine oliecartertje van de automaatbak vervangen. Hij lekte daar een heel klein beetje, is bij de motorwissel beschadigd denk ik.

Verder nog een kleine koelvloeistoflekkage verholpen. Er zaten wat restjes aan de koelvloeistofbuis achter de motor. Even opgeschuurd en weer in elkaar gezet. Na een proefritje bleek er alleen een olielekkage te zijn..wat blijkt: het ringetje rond de automaat peilstok was kapot gegaan, nu lekt ie daar  :eusa_wall:. Een universeel O-ringetje maakte de lekkage al een stuk minder erg, maar hij lekt nog steeds. Maandag gelijk bestellen, zodat ie zsm weer de weg op kan. Er zit in ieder geval weer verse olie in de automaat. Remmen achter ook gelijk vervangen, schijven en blokken, en gelukkig is die irritante trilling nu weg net voor het stilstaan. (voor zover ik er mee heb gereden dan he)

thuur

Ik zou die baksteun ook maar vervangen als alles droog is. Het grote rubber is al aardig ingescheurd en gezien de tijd wat de olie op het kleine rubber heeft gezeten zal die ook wel aardig weg zijn.

Gr ;)

koenne

Citaat van: thuur op 18-04-2009 19:18:23
Ik zou die baksteun ook maar vervangen als alles droog is. Het grote rubber is al aardig ingescheurd en gezien de tijd wat de olie op het kleine rubber heeft gezeten zal die ook wel aardig weg zijn.

Gr ;)

Die zal ik binnekort ook eens doen ja. De bovenste motorsteun is ook aardig aan het scheuren. Eerst maar eens proberen alle olie in de bak te houden.

Weet iemand trouwens hoe je makkelijk olie kunt peilen van de automaatbak? ik krijg geen duidelijk beeld op de peilstok.

Taranis

Citaat van: koenne op 19-04-2009 15:59:32
Weet iemand trouwens hoe je makkelijk olie kunt peilen van de automaatbak? ik krijg geen duidelijk beeld op de peilstok.

Automaat goed warm stoken (30+ km stevig doortrappen op de snelweg), 't ding in P zetten, voet op de rem, keuzehendel in P, seconde of 5, keuzehendel in N, seconde of 5, keuzehendel in D, seconde of 5 en zo weer terug naar P. Motor laten lopen en de olie peilen.

Onderste streepje van hot is voldoende, beter te weinig dan teveel olie in de bak.

koenne

Automaatbak is weer oliedicht...bij het monteren sneuvelde nog het ringetje van de peilstok van de automaatbak. Maar is weer gefixt. Grote proefrit gemaakt en de olie staat weer netjes aan peil.

Nu komt alleen weer het volgende probleem boven. Vooral als de motor op temperatuur en stationair draait rookt ie nogal blauw. Na even stationair gestaan te hebben krijg je zelfs een rookgordijntje...en dat zonder dat het bandenrubber kost :-\.

De olieretourleidingen van de turbo binnekort eens reinigen, en anders vrees ik toch dat er iets in de motor lekkage begint te vertonen. Klepseals, zuigerveren of de turbo zelf. Ben al een tijdje het oliepeil in de gaten aan het houden, maar het verbruik is toch minimaal.

onnaj

Ik heb wellicht hetzelfde probeem. Gebeurt het ook tijdens het overschakeln of gas los of alleen maar stationair?

koenne

Citaat van: onnaj op 01-05-2009 21:37:42
Ik heb wellicht hetzelfde probeem. Gebeurt het ook tijdens het overschakeln of gas los of alleen maar stationair?

Voor zover ik het kan merken alleen stationair met warme motor. En als ik gewoon 120/130 op de cruise control rijd voel ik soms een klein "hikje" in de motor. Maar trekt verder goed, loopt goed. Ik houdt het oliepeil goed in de gaten, zolang dat goed blijft maak ik me nog niet zo'n grote zorgen.

Het roken kan ook wat extra komen door het ontbreken van een kat, normaal houdt deze nog wel wat tegen denk ik.

BOV

Deze link heb ik laatst eens doorgelezen.

Misschien dat hier iets instaat wat het zou kunnen zijn...

Lijkt me behoorlijk sterk dat een blok+turbo van +/- 150.000 km oud al zo ver versleten kan zijn...
I take pictures and build stuff...

koenne

De auto is weer terug van de spuiter. Ziet er weer netjes uit, nu hopen dat het nu langer goed gaat :eusa_naughty:

Deze week nog even gepraat met een vertegenwoordiger van Forte, waarschijnlijk kan het roken een stuk verminderd worden door een motorflush en wat top end treatment en oil fortifier bij de nieuwe olie. Gelijk een nieuw oliezeef erin en dan zou het beter moeten zijn. Binnekort maar eens proberen, zodra de olie er toch uit moet voor het onderhoud