850 T5 project...einde project nadert

Gestart door koenne, 11-11-2008 19:09:18

Vorige topic - Volgende topic

darius

Hele mooie sound, ben geinspireerd geraakt. ;D ;D
No show, only go.

koenne

Vandaag mijn nieuwe eindstukje opgehaald en gelijk gemonteerd na het werk. Vond die ronde stortkoker van Simons niet echt passen bij mijn auto (100mm rond). Persoonlijk vind ik dit staat toch mooier.

BOV

Ziet er idd beter uit ja!

Welke is dit? Een originele?
I take pictures and build stuff...

koenne

Citaat van: BOV op 07-08-2009 19:25:47
Ziet er idd beter uit ja!

Welke is dit? Een originele?

Thanks, het is gewoon origineel ja, vind ik wel passen bij de uitstraling van de auto, een maatje groter ovaal is alweer een heel stuk groter.

BOV

Idd, en zo is het weer meer een "wolf in schaapskleren"...

Geen grote opzichtige uitlaten, maar gewoon subtiel en rete-snel...  :D
I take pictures and build stuff...

koenne

Op mijn eerste vakantiedag maar weer eens aan de 850 verder gegaan:

De bumperhoeken van de voorbumper waren al beschadigd toen ik de auto kocht, en zoiets blijft irriteren (bij mij tenminste) de lak rechtsvoor is ook wat losgelaten. Bovendek had ik al geregeld. Vandaag even bumper gedemonteerd, en gelijk het nieuwe bovendek gemonteerd.

De voorbumper gaat morgen naar de spuiter. En na mijn vakantie weer ophalen en monteren.

Turbo-Geek

Wat kost het spuiten van zo'n voorbumper in kleur ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Starbuck

Citaat van: Turbo-Geek op 19-08-2009 19:53:03

Hangt van de plaats af waar je het laat doen... ;)

Turbo-Geek

Ja ok, maar vroeg me af wat zo'n beetje de gangbare prijs is (in NLD) .. Ben binnenkort ook aan wat spuitwerk toe namelijk.

wepster

bij mij is het zo dat ik het voorwerk zelf doe en dus een hoop spaar voor de spuiter daarom ben ik voor en een motorkap en een R bumper 250€ kwijt

Turbo-Geek

Da's een PRIMA prijs maar ik kan zelf niet voorbewerken (geen ervaring mee) dus dan wordt het een heel ander verhaal.

fbm

Citaat van: Turbo-Geek op 19-08-2009 19:53:03

Amerongen deed de R bumper voor 100,- en in Maartensdijk de VST voor 200,- zit toch wel hier en daar flinke prijsverschillen  :eusa_doh:

Die R bumper kreeg voor die 100,- wel een paar druipers gratis erbij  ::)

koenne

Ik weet niet precies de prijs, maar een gangbare prijs voor een bumper spuiten is 200-250 euro.
Schuurwerk enzo doe ik zelf, dus het zal wel wat goedkoper uitvallen.
Kwaliteit van het spuitwerk is ook belangrijk, met zwart valt het wel mee, maar bij veel andere kleuren moet ook de kleur gescand worden van de auto om kleurverschil te voorkomen. Niet ieder bedrijf heeft hier de mogelijkheden voor.

Ben benieuwd wat het gaat worden.

Turbo-Geek

Bedankt voor de info !
Heb inmiddels achter de schermen ook al de nodige info en hulp aangeboden gekregen  :angel:
De voorkant van de Volvo heeft na 14 jaar toch wel wat gebruikssporen door met name steenslag.
De R bumper moet gespoten worden en die kapjes/afdekplaatjes onder de koplampen ook want die zijn ook niet echt mooi meer.
Het bovendek van de bumper kan ik zelf ophalen met de gekookte lijnolie maar ronde de grille (de motorkap dus) vertoont ook duidelijke plekjes en moet voor het mooie eigenlijk ook gespoten worden.
Heb zitten denken aan Spot repair waarbij ze delen kunnen spuiten en je dus niet een hele kap hoeft te doen maar ik kan me niet voorstellen dat ze de voorkant van de kap kunnen doen zonder dat je het gaat zien ...  :-\

Laserblue

Citaat van: Turbo-Geek op 19-08-2009 23:04:47
Bedankt voor de info !
Heb inmiddels achter de schermen ook al de nodige info en hulp aangeboden gekregen  :angel:
De voorkant van de Volvo heeft na 14 jaar toch wel wat gebruikssporen door met name steenslag.
De R bumper moet gespoten worden en die kapjes/afdekplaatjes onder de koplampen ook want die zijn ook niet echt mooi meer.
Het bovendek van de bumper kan ik zelf ophalen met de gekookte lijnolie maar ronde de grille (de motorkap dus) vertoont ook duidelijke plekjes en moet voor het mooie eigenlijk ook gespoten worden.
Heb zitten denken aan Spot repair waarbij ze delen kunnen spuiten en je dus niet een hele kap hoeft te doen maar ik kan me niet voorstellen dat ze de voorkant van de kap kunnen doen zonder dat je het gaat zien ...  :-\

neem eens contact op met Jelle bij Autoschade Boer in Krimpen a/d IJssel  ;)
0180 515023

Die hebben bij mij naar volle tevredenheid voor weinig gespoten  :)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*