Hulp en lokatie voor fluschen automaat 850 TDI bj'96

Gestart door Maximum, 21-11-2008 18:57:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maximum

Hallo mede hobbyisten,

Zins begin dit jaar ben ik de gelukkige eigennar  :D van een groene 850 tdi met automaat. Destijds na aankoop een technische algehele controle laten verrichten bij volvo scholten te Arnhem, geen bijzonderheden. Wel de vraag gesteld om versnellingsbak olie te controleren op geur en kleur, dit was oke.
Wat bleek na vernieuwing van de homokoneethoes rechtsvoor met het verwijderen van de aandrijfas dat er een kleine hoeveelheid olie uit de bal liep die meer zwart dan de rode kleur had.
Nu mijn vraag na het inlezen op deze mooie forum (fluschen) of er iemand die in gelderland woont of daarbuiten de mogelijkheid heeft en de ruimte met zin om mij hierbij (het is mijn eerste keer) hierbij behulpzaam te zijn. Zorvuldigheid lees ik omtrent werkzaamheden aan de bak is raadzaam. Auto loopt 380.000km en schakelt als een nieuwe maar wil uit voorzorg de olie verversen.
De uitleg op de site van menh geeft een prima start. Ik hoor.

Groet Ruud

methom

Hoi Ruud,

ik woon in Barneveld en heb een 850 uit 93 met automaat die ik ook
wel geflushed wil hebben.

Heb jij al iemand al gevonden?

Ik rij de auto zakelijk, dus factuur heeft de voorkeur, maar natuurlijk
niet te prijzig.

grt. Mark

daytonawim

Mm, ook mijn bak moet weer eens geflusht worden denk ik.

S70 T5


AlbertJan

Ik heb ook wel belangstelling. V70 2.5 20V automaat, 173000 km. Ik heb er geen  verstand van, misschien is het wel niet nodig. Wat zijn de kosten?
Ik kom uit Eefde, bij Zutphen.

EdenAli


Sbv

Die van mijn S70 R is bij mijn weten nooit gedaan en zou wel een keer kunnen denk ik zo

Racingbrick

De mijne is gedaan bij 180k, en als ik de olie zag leek het wel cola.
Ik ben geen automaat expert, maar kan wel snappen dat dit niet al te best is voor je bak.


Ook ik zou wel weer eens een flush willen doen...



daytonawim


Maximum

Hoi mannen, nog de beste wensen het mag nog tot en met vandaag heb ik me laten vertellen.
Goed dat er meer gegadigde zijn maar concreet wie heeft de kennis en de mogelijkheden dit op een goede locatie te doen. Ik begrijp dat het zorgvuldig en met goed vakmanschap dient te gebeuren, kan zelf ook goed sleutelen maar kan hulp van de leermeester gebruiken.
Verder heb ik mijn Volvo 855 tdi bj '96 nu een jaar WAT EEN AUTO elke kilometer is een genot, veel spul gehad ook nieuwer maar hier komt een gevoel van houden van bij, kennen jullie dit?
Ik hoor of het voor de komende maanden te organiseren valt, zou mooi zijn ben zuinig op mijn exemplaar.
Groeten Ruud :eusa_angel:

daytonawim

Ik wil op het werk wel eens een Balletje opgooien er kan 1 auto op de brug en een op de krik.

Als dit iets is moeten we wel iets versieren voor de "garage" verantwoordelijke, zou dat
een probleem zijn voor jullie ?


Maximum

Lijkt mij geen probleem, het gezegde voor niks gaat de zon op, gedeelde smart is halve smart.

AlbertJan


Jans Duiven

Dag Lieve Kijkbuiskinderen,

D@@@L/Marco heeft zijn gedeeltelijke ATF verversing al eens besproken en met name bij het aftappen heb ik het anders aangepakt.

Aldus: (Nádat de bakolie warm is gereden)

Men neme een maagsonde van 112 cm /minimaal 12 Ch diameter/ een andere passende flexibele slang die in de oliepeilstok past van de AT:



Daarop plaats je een spuit met conisch zuigstuk/ of een pompje of iets dergelijks wat de olie aanzuigt:



Zuig de ATF olie uit de bak op, net zolang er geen olie meer komt:



Giet de ATF olie in een flacon/vat/can waarop een inhoudsmaat staat:



Als dit is gelukt, giet dan de verse ATF olie à la D@@@L-style in de bak.



Voordeel:
-Geen kauwe klauwe
-Geen natte knieën
-Geen krik nodig
-Geen olieplassen op de oprit
-Geen nieuw aftapplugringetje halen bij de dealer/garagist

Tijdsduur: 30 minuten
Moeilijkheidsgraad: Beginner

Hans




AlbertJan

 :eusa_clap: Super, dit moet mij nog wel lukken! Ga het zeker doen, maar wel als het wat warmer is.

Ludo