Tik in motor en diverse andere dingen

Gestart door pietersen, 04-11-2008 16:11:51

Vorige topic - Volgende topic

pietersen

Ik rijd wel rustig hoor en kijk vaak naar top gear  ;D

toppertje

Citaat van: pietersen op 07-11-2008 21:31:54
Ik rijd wel rustig hoor en kijk vaak naar top gear  ;D

met het onderhoud wat je in de toekomst wil gaan doen(niet dus)
zul je wel rustig MOETEN rijden!
over duidelijk GEEN autoliefhebber.

whachamacollit

Wat stuk is moet gemaakt worden,waarvan je vermoed dat het stuk gaat natuurlijk ook. Als je het onderhoud van een 850 verwaarloost dan werk je mee aan de lage prijzen wagens die veel worden aangeboden op marktplaats. Dat is natuurlijk prima als je kunt leven met een tik in de motorruimte of een niet juist sturende wagen. Als dat niet jou ding is moet je investeren in achterstallig onderhoud en dat kan idd zomaar de aanschafwaarde overstijgen of verdrievoudigen. Zelf veel doen kan schelen, maar dat moet je ook willen doen en er tijd en ruimte voor hebben. 450000 km achter de kiezen vraagt om een liefhebber als bestuurder en niet om een economy class benadering. Love it or leave it zou ik zeggen...

"Is het sap het knijpen waard"

t5karel

Citaat van: pietersen op 07-11-2008 21:13:33
Als de remmen het doen ; de verlichting is goed en hij rijdt en start zonder haperen hoeveel zou je er dan aan moeten uitgeven. In mijn beleving helemaal niks.
Zo lang als het duurt ja,maar gewoon doorkachelen joh.Ken jou 't schelen ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

bupozaanstad

Wellicht is het een kwestie van calculeren; ik kocht deze 850 tdi voor 2250,- Wat moet je er dan nog aan uit gaan geven. Als de remmen het doen ; de verlichting is goed en hij rijdt en start zonder haperen hoeveel zou je er dan aan moeten uitgeven. In mijn beleving helemaal niks.

Als je de wagen helemaal op en top voor de deur hebt staan levert hij meer dan het dubbele op van je aanschaf prijs. Beetje zonde hoe je over zo'n mooie wagen denkt, beter had je een golfje gekocht.

whachamacollit

Citaat van: bupozaanstad op 07-11-2008 23:14:54
Wellicht is het een kwestie van calculeren; ik kocht deze 850 tdi voor 2250,- Wat moet je er dan nog aan uit gaan geven. Als de remmen het doen ; de verlichting is goed en hij rijdt en start zonder haperen hoeveel zou je er dan aan moeten uitgeven. In mijn beleving helemaal niks.

Als je de wagen helemaal op en top voor de deur hebt staan levert hij meer dan het dubbele op van je aanschaf prijs. Beetje zonde hoe je over zo'n mooie wagen denkt, beter had je een golfje gekocht.
mee eens

Misha

Citaat van: whachamacollit op 07-11-2008 23:20:31

mee eens

Nou heren toch..

Misschien is deze meneer wel het slimst van ons allemaal..
gekocht voor 2250, dat krijg je er bijna altijd wel voor terug.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

t5karel

Citaat van: Misha op 07-11-2008 23:23:00
Citaat van: whachamacollit op 07-11-2008 23:20:31

mee eens

Nou heren toch..

Misschien is deze meneer wel het slimst van ons allemaal..
gekocht voor 2250, dat krijg je er bijna altijd wel voor terug.

mee eens :eusa_liar:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

whachamacollit

ik zou hem niet willen hebben hoor

Freakybaby

Er is altijd wel een gek die erin tuint. En vervolgens hier komt schelden dat ie enorm veel geld kwijt is aan de auto.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

whachamacollit

Citaat van: pietersen op 02-11-2008 18:05:55
Hallo beste volvo rijders; ben in het beit gekomen van een volvo 850 tdi station uit 1996 met 450 K op de teller. Hij rijdt verder prima maar er zit een tik in de motor bij stationair draaien. Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken? Wellicht is er iemand die hier ervaring mee heeft. Met dank.

Uhuh!

pietersen

mensen i love my volvo en onderhoud krijgt ie zeker; tot nu toe nog geen auto verkocht en er staan er toch nog 5 in de schuur waarvan de oudste van 1961 is ; de meeste rijden nog en worden alleen nog maar mooier en beter door al het verbterwerk wat we elf doen; was alleen maar een brainwave; maar ja als je accountant bent heb he daar wel s last van  ::)

bupozaanstad

Citaat van: pietersen op 08-11-2008 01:24:12
mensen i love my volvo en onderhoud krijgt ie zeker; tot nu toe nog geen auto verkocht en er staan er toch nog 5 in de schuur waarvan de oudste van 1961 is ; de meeste rijden nog en worden alleen nog maar mooier en beter door al het verbterwerk wat we elf doen; was alleen maar een brainwave; maar ja als je accountant bent heb he daar wel s last van  ::)

Beste Pietersen, een Volvo met 450.000 op de klok moet je niet als accountant bekijken maar als liefhebber. Je weet van te voren dat je bij zo'n KM stand dingen gaat tegen komen, zeker als de wagen een onduidelijke onderhoud geschiedenis heeft  :eusa_think:

pietersen

Ik zal m gaan koesteren zodat ie het millioen gaat halen (zijn die er overigens die dat hebben gehaald?)

Haenzel

Meeneer Pietersen heeft zichzelf al 3 keer tegengesproken. Tevens vraagt hij om advies en slaat het daarna in de wind........Ik weet niet wat hij wil ???