Tik in motor en diverse andere dingen

Gestart door pietersen, 04-11-2008 16:11:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pietersen

Inderdaad als ik de rem intrap is de tik eruit. Dat is de vacuumpomp dan derhalve. Wat nu te doen? Vervangen hiervan of kan ik doorrijden tot een 1000 K. Ik neem aan dat die pomp te maken heeft met de rembekrachtiging (hier spreekt de techneut). ? Verder heb ik nog niet gekeken naar moment van vervanging van distribtutieriem o.i.d. Heb de wagen net in bezit en geniet nog met volle teugen van deze machine. Ik was in bezit van een splinternieuwe V70 D5 AWD maar door de neergaande economie moest ik die inleveren. Deze rijdt echter echt niet minder maar voelt eigenlijk beter aan.

Nog een puntje: in de bochten lijkt de stuurbekrachtiging zo nu en dan met kleine momentjes weg te vallen. Ik durf derhalve nog niet vol een bocht in te gaan. Is dat ook een bekend fenomeen met deze wagens?


Volvokoen

Ik rij al 40d km met zo'n tik door de vacuumpomp: geen probleem heeft de dealer mij verteld. Ik heb ook nog geen probleem gemerkt en soms rij ik goed door in DL (180km/u), maar nooit problemen gehad met het remmen. Dus, voorlopig laat ik het zo.

Groeten,

volvokoen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

elianmars

En toch kan het fout gaan. Daan (Denkweb) trapte op een gegeven moment door de rem heen.....

Pomp kost ca 150 euro. Monteren is zelf te doen. Dan ga je toch geen risico nemen?   

pietersen

ja wel een beetje riskant dus; maar heb m nog maar net en dan al geld spenderen?   >:(

bupozaanstad

Ach ik heb hem ook maar net en het koste gelijk 950 euro voor de distributie en de krukas poelie maar echt hij gaat weer als de spreekwoordelijke brandweer. En bij mij komt de vacuumpomp er ook aan net als de bovenst schokdemper rubbers / lagers maar dan heb je wel weer wat  ;D ;D

pietersen

oeps als ik dat betaal heb ik gelijk 50 % van de aanchafwaarde te pakken; dat wil ik toch niet gaan doen; wellicht kan het goedkoper in polen of zo ?

bupozaanstad

Zal misschien in Polen goedkoper kunnen maar de tijd en de kosten om daar te komen die rekenen we dan maar niet ............................. toch?
Volvo is nou eenmaal niet goedkoop in onderhoud maar je hebt wel wat  ;D ;D

kyro

Citaat van: bupozaanstad op 07-11-2008 19:57:28
Volvo is nou eenmaal niet goedkoop in onderhoud maar je hebt wel wat  ;D ;D

kan zat meevallen hoor !

heb preventief de distributie laten vervangen na aankoop,
en nu bijna 40000 km verder, motorisch geen enkel probleem gehad

bupozaanstad

Het tikken van de vacuum pomp is in mijn ogen toch een stukje achterstallig onderhoud, ik zie het ook bij mijn auto, er moeten nog een paar dingen gedaan worden en dan is ie weer helemaal toppie en ach dan kost het maar een paar centen maar dan weet ik wel dat ie er voorlopig weer tegen kan. Ik zorg er dan voor dat hij op tijd zijn onderhoud krijgt en dan zal alles wel mee vallen. Die tik irriteert me geweldig terwijl hij niet eens constant aanwezig is.

pietersen

Het is waar dat die dingen geweldig rijden; smorgens stap ik in en rij ik 100 km ; dan geniet ik toch meer dan de medegebruikers in golfjes en astras die lang zo lekker niet zitten.

elianmars

Citaat van: pietersen op 07-11-2008 18:37:47
ja wel een beetje riskant dus; maar heb m nog maar net en dan al geld spenderen?   >:(

Ik heb vlak na aankoop van mijn V70 behoorlijk wat geld uitgegeven, gewoon omdat ik wilde dat-ie in orde zou zijn. Als eerste is de vacuĆ¼mpomp gedaan, toen de distributie inclusief alle rollen en waterpomp (was volgens de papieren nog niet aan de beurt, maar heb het preventief toch laten doen), de multiriem met nieuwe riemspanner, alle remschijven, remblokken en twee remklauwen achter, grote beurt, enz.

Als je je wagen goed verwent, heeft-ie het reuze naar zijn zin  ;D

pietersen

Wellicht is het een kwestie van calculeren; ik kocht deze 850 tdi voor 2250,- Wat moet je er dan nog aan uit gaan geven. Als de remmen het doen ; de verlichting is goed en hij rijdt en start zonder haperen hoeveel zou je er dan aan moeten uitgeven. In mijn beleving helemaal niks. Als je er rustig mee rijdt en geen gekke dingen doet kan je volgens mij nog toch wel tussen de 50 en 100 k rijden zonder iets te doen. Dan inruilen, evt nog weer misschoen een 1.000 bijbetalen en gaan met die banaan; maar hier spreekt natuurlijk de accountant; dan heb je het over een afschrijving en kostprijs alleen voor de wagen van ca. 2 ct per km.

thuur

Vergeet niet dat de meeste "vorige eigenaren" een auto niet voor de lol wegdoen.


Gr ;)

elianmars

Citaat van: pietersen op 07-11-2008 21:13:33
Wellicht is het een kwestie van calculeren; ik kocht deze 850 tdi voor 2250,- Wat moet je er dan nog aan uit gaan geven. Als de remmen het doen ; de verlichting is goed en hij rijdt en start zonder haperen hoeveel zou je er dan aan moeten uitgeven. In mijn beleving helemaal niks. Als je er rustig mee rijdt en geen gekke dingen doet kan je volgens mij nog toch wel tussen de 50 en 100 k rijden zonder iets te doen. Dan inruilen, evt nog weer misschoen een 1.000 bijbetalen en gaan met die banaan; maar hier spreekt natuurlijk de accountant; dan heb je het over een afschrijving en kostprijs alleen voor de wagen van ca. 2 ct per km.

Ik weet wel dat ik geen auto van jou zou kopen........  :-X ;)

kyro

Citaat van: elianmars op 07-11-2008 21:07:35
Als je je wagen goed verwent, heeft-ie het reuze naar zijn zin  ;D


'k zal ook wel moeten !
kan moeilijk x op x m,n baas bellen, dat ik m,n vervoer
ziek is  :eusa_shifty:  :)