Onderhoudslog nickk's 850R

Gestart door nickk., 27-11-2008 17:50:18

Vorige topic - Volgende topic

nickk.

Even snel een fototje met de opnieuw gespoten velgen, dit is beter dan die blauwe expoylaag.

Duell

:eusa_drool: mooi hoor, strakke bak.

nickk.

Citaat van: Duell op 21-04-2010 11:41:10
:eusa_drool: mooi hoor, strakke bak.

Danku!  ;D Jouw bak is ook niet te versmaden, lippie er al onder?

Duell

Eerst worden er nog een paar onderdelen gespoten en als dat klaar is laat ik de lip er ook gelijk onder plakken/schroeven.
Dat laat ik maar doen want dat soort dingen vertrouw ik me zelf niet toe.  ;)

Eugene

Citaat van: nickk. op 19-04-2010 10:16:20
Zaterdag met Jan het hele spul aan het afstellen geweest. Auto deed echt achterlijk, piekdrukken gezien van 1.88bar. ;D Alles is nog heel, loopt nu redelijk strak op tot 1.3 bar. Alleen actuator is kapot, of in ieder geval niet helemaal fris. Blijft telkens hangen, waardoor de wastegate open / dicht blijft staan. Iemand suggesties voor een betaalbare versie met 0,7bar voorspanning?

Je had toch een blok met versterkte internals?

If it's not blown, it sucks...

nickk.

Citaat van: Eugene op 22-04-2010 12:18:17
Zaterdag met Jan het hele spul aan het afstellen geweest. Auto deed echt achterlijk, piekdrukken gezien van 1.88bar. ;D Alles is nog heel, loopt nu redelijk strak op tot 1.3 bar. Alleen actuator is kapot, of in ieder geval niet helemaal fris. Blijft telkens hangen, waardoor de wastegate open / dicht blijft staan. Iemand suggesties voor een betaalbare versie met 0,7bar voorspanning?

Je had toch een blok met versterkte internals?

Hád. :P Kunnen verkopen voor goed geld, nu heb ik er stevig spijt van.

arjenT5R

og wat geef jij dr om je hebt mooie remmen  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Thys

Sta je tenminste lekker snel stil als de boel in de soep loopt :evil:

nickk.

Haha, ja. Nee, heb wel een versterkt onderblok staan.  :evil: Alleen de cilinderkop wil ik wat leuks mee doen (kop van een s60 2003 T5), maar daar moet t één en ander aangepast worden om t geheel te laten passen. Echter, ik heb ook geen geldboom, dus dat moet telkens beetje bij beetje.

JCviggen

Alleen actuator is kapot, of in ieder geval niet helemaal fris. Blijft telkens hangen, waardoor de wastegate open / dicht blijft staan. Iemand suggesties voor een betaalbare versie met 0,7bar voorspanning?

Ligt niet aan de actuator hoor, de WG flapper zelf wou wel eens blijven hangen. Moet je de wastegate iets proberen te kantelen door 5 moeren ff los te halen.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

nickk.

Citaat van: JCviggen op 22-04-2010 13:00:05
Alleen actuator is kapot, of in ieder geval niet helemaal fris. Blijft telkens hangen, waardoor de wastegate open / dicht blijft staan. Iemand suggesties voor een betaalbare versie met 0,7bar voorspanning?

Ligt niet aan de actuator hoor, de WG flapper zelf wou wel eens blijven hangen. Moet je de wastegate iets proberen te kantelen door 5 moeren ff los te halen.

Dat probleem is nu ook opgelost. Alleen, die selflearing klere modus  van de apexi heeft heel de drukcurve verknalt. Dus moet weer geheel opnieuw beginnen, ellende.

nickk.

Druk loopt nu aardig goed, nog een dipje tussen de 4000-4500 rpm, maar verder snaarstrak naar de 1,3bar.

De achterremmen passen prima, alleen moet ik ook S60R handremschoenen erbij doen? De orginele schoentjes lopen keihard aan in de remschijf..

Eugene

Originele handremschoentjes gaat ook. alleen even de zijkanten schuin afslijpen.

If it's not blown, it sucks...

V70geRwin

Citaat van: nickk. op 26-04-2010 11:30:09
Druk loopt nu aardig goed, nog een dipje tussen de 4000-4500 rpm, maar verder snaarstrak naar de 1,3bar.

De achterremmen passen prima, alleen moet ik ook S60R handremschoenen erbij doen? De orginele schoentjes lopen keihard aan in de remschijf..

Gaaf man, al tijd voor foto's?

Emiel

Citaat van: nickk. op 26-04-2010 11:30:09

Beter afstellen.. :evil:

Had iig geen last van aanlopen met handrem en achterste BBK.