rollenbank voor en na chiptuning. UPDATE: met uitdraai.

Gestart door Campo, 28-11-2008 11:25:40

Vorige topic - Volgende topic

R o b

Ik raakte juist door de war! Ron 95 vermelden en ron 97 zijn.........maar goed tank nooit V-Power...

Ontopic:

Gefeli met het koppel! Mocht dit weer gaan wennen, denk dan eens aan een 3"DP!  :eusa_clap:

Campo

heb net  :evil:per ongeluk :evil: weer even het gas helemaal ingetrapt in 2 en 3, echt super. :D

Ik wil eigenlijk op dit moment niet eens weten wat grotere turbo's doen met deze motorblokken, Het verbaast mij op dit moment met name dat ze heel blijven... ??? ???

elianmars

Citaat van: Campo op 13-12-2008 13:25:28Het verbaast mij op dit moment met name dat ze heel blijven... ??? ???

Tja, Volvo hè  8)

Maar ze kunnen natuurlijk best wel kapot gaan, hoor. Vooral drijfstangen willen nog wel eens het loodje leggen als er te veel van ze wordt verlangd  :eusa_shhh:

t5karel

Citaat van: Campo op 13-12-2008 13:25:28
Ik wil eigenlijk op dit moment niet eens weten wat grotere turbo's doen met deze motorblokken
Ik geef je een half jaar,hooguit! ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

bassie81

wat gaat het effect zijn van een grotere downpipe??

Overweeg zelf ook nog zo'n ding, maar eerst LPG  ;D

Gunnar

Grotere downpipe maakt echt verschil, turbo spoelt veel sneller op en er is minder tegendruk achter de turbo. Als dan nog een 3 inch catback uitlaat steekt en een flowcat dan ben je helemaal klaar voor een grotere turbo.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

mehn

Citaat van: Gunnar op 14-12-2008 08:30:52
Grotere downpipe maakt echt verschil, turbo spoelt veel sneller op en er is minder tegendruk achter de turbo. Als dan nog een 3 inch catback uitlaat steekt en een flowcat dan ben je helemaal klaar voor een grotere turbo.

Waarna hij weer een nieuwe DP moet kopen...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Gunnar

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Turbo-Geek

Citaat van: bassie81 op 13-12-2008 22:16:47

Pas daar mee op !  Je zal niet de eerste zijn die op LPG gaat rijden en dan allerlei mods erop gaat gooien en dan de LPG grens gaat bereiken.
Al vaker gezien op het forum hoor, LPG Turbo motoren met serieuze motorschade omdat ze te arm zijn gaan lopen.

De volvo motoren kunnen best wel wat hebben maar in tegenstelling tot andere merken wordt motorschade bij een volvo in 1x HEEL ERG duur.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Ludo

Citaat van: Turbo-Geek op 14-12-2008 12:22:28
Citaat van: bassie81 op 13-12-2008 22:16:47

Pas daar mee op !  Je zal niet de eerste zijn die op LPG gaat rijden en dan allerlei mods erop gaat gooien en dan de LPG grens gaat bereiken.

inderdaad, andersom doen is verstandiger.

MICHEL306

Altijd weer leuk om te zien hoe een toppic uiteindelijk eindigt met een volledig ander onderwerp....van  chip tuning naar ..................... rollerbank ..............................................  naar ron waardes... ...................naar       :o 

bassie81

Bij Mesman weten ze al dat ie getuned is, worden waarschijnlijk 5 grote injectors ingezet (of 6 kleintjes). Heb verder geen grote plannen, wil alleen wel graag de 305 pk halen die Rica beloofd heeft  ;D

JCviggen

Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

elianmars

Citaat van: bassie81 op 24-12-2008 09:37:21
Bij Mesman weten ze al dat ie getuned is, worden waarschijnlijk 5 grote injectors ingezet (of 6 kleintjes). Heb verder geen grote plannen, wil alleen wel graag de 305 pk halen die Rica beloofd heeft  ;D

Ik zou dan wel eisen dat die 305 pk gehaald wordt. Zoniet, dan is het chippen gratis  :evil:

bassie81

dat wordt denk ik een lastige, zowiezo heeft de vorige eigenaar hem laten chippen bij Rica, niet ik. Bovendien geven ze bij Rica ook wel toe dat ze een keer 305 gemeten hebben, dat 270 - 280 haalbaar moet zijn en dat mijn 265 heel netjes is gezien de leeftijd km etc bla bla bla  :eusa_liar:

Plannen zijn wellicht nog:

http://cgi.ebay.co.uk/OBX-Turbo-Back-Exhaust-94-04-Volvo-850-C70-S70-V70-T5_W0QQitemZ350144268854QQihZ022QQcategoryZ33630QQtcZphotoQQcmdZViewItem

en evt een 16T als mijn turbo de geest gaat geven