De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Hej Ronald mooie bak man ,daar zal veel rijplezier aan hebben :eusa_dance: M´n pa heeft ook een TDI en heeft er nooit problemen mee ondanks datíe em behandeld als een tank :eusa_shhh:

Taranis

Citaat van: fbm op 01-12-2008 11:43:59
Citaat van: fbm op 28-11-2008 21:33:49
Zeg Ronald, is er al een opvolger voor de R van Taranis?

A ik heb hem gevonden!  :eusa_dance: Pfff, al 5 pagina's  :eusa_shifty:

Nou Ronald, dat ziet er niet verkeerd uit deze V70! Zit wel wat werk aan, maar dan heb je teminste nog wat te doen en zeker als je hem voor redelijk weinig hebt gekocht zijn er dus nog wat centen over! (hoop ik voor je)

Veel plezier er mee!

Dank je wel! En inderdaad, zo hou ik wat te doen ;)
Plezier komt wel goed... een automaat is ongeschikt om sportief te rijden, maar verder vind ik dat ding echt fantastisch :eusa_clap:

Citaat van: Scooby Doo op 01-12-2008 19:07:12
Ronald, proficiat met de V70, zo'n tdi/2,5D rijdt zeker niet verkeerd, heb zelf een '99 tdi handbak gehad, en dat ding trok in de lage toeren sneller op dan de T-5.  8)

PS. Dat hout in je R met beige interieur is geen wortelnotenhout, maar berkenhout.  ;)

Wat de olie van het automaatje betreft, om de 50.000 KM gewoon aflaten, en dezelfde hoeveelheid bijvullen, niks doorpompen of flushen. Deze info heb ik van m'n automatenboer meegekregen, nadat ik m'n AT5 bak gesloopt had bij het flushen/doorpompen. :eusa_doh:

Tnx!
Maar uhm, hoe laag bedoel je met lage toeren? Want ik vind 'm onder de 2000 rpm juist niet zo heel sterk.
Dat hout heb je gelijk in, ik was mis :)

Die olie... tja, ik ben eigenwijs ;D Volvo zegt dat je 't niet hoeft te vervangen tenzij je klachten hebt. Daar hou ik me dan ook maar gewoon aan 8)

Citaat van: RRRRR_Ramon op 01-12-2008 19:41:09
Citaat van: RRRRR_Ramon op 30-11-2008 22:44:26
Vwb. je kachel moet ik me toch aansluiten bij Marcel, ook de kachel van onze 2.5D geeft al snel warmte. Ook wanneer de meter op het dash nog geen uitslag vertoond. Luchtbel in het systeem? Even met warme motor laten draaien met de dop eraf.

Vergeet ik nog bij te zeggen dat je dan de kachel vol open moet zetten...

Voor de rest zie ik weer een hoop topicvervuiling, daardoor leef ik straks misschien ook wel 13 maanden korter omdat ik me daar dan weer over opwind.... :eusa_sick:

Maar niet heus.....   ::)  :evil:

Je hebt gelijk voor wat betreft het open zetten van de kachel, maar dat was gelukkig bekend :) Is immers dezelfde procedure als na het vervangen van de thermostaat en dat kan ik inmiddels zelf :P Volgens mij is dit de eerste tweedehands auto die ik koop waarvan de thermostaat niet aan vervanging toe is ::)

Die topicvervuiling... niet de moeite waard om je er over op te winden, eenzijdig gel*l. Ze vergeten dat volgens de blijkbaar tegenwoordig geldende maatstaf zijnde CO2 uitstoot een C70 2.4T er beduidend slechter vanaf komt dan een V70 2.5D :eusa_whistle: (226 gram/km voor de C70 2.4T MT, 194 gram/km voor de V70 2.5D AT). Fijnstof komt net zo goed van banden en remschijven en -blokken als uit de uitlaat, en volgens mij is een niet-diesel aangedreven auto meestal ook gewoon voorzien van remschijven en banden.
Dan nog de bewering dat Belgen 13 maanden korter leven als gevolg van fijnstof: bullshit. Een bewering die niet te bewijzen is. Ga je een Belg z'n hele leven lang in quarantaine zetten om te kijken hoe lang ie dan leeft? Als je daarentegen zou beweren dat een Belg gemiddeld 13 maanden korter leeft dan een Nederlander, dan zou ik misschien kunnen verwijzen naar het aantal frituren in België :eusa_whistle: (sorry Belgische medemensen, dit vooroordeel past nu toevallig even in m'n straatje :angel: )
Wat mij betreft het eind van de discussie, zo niet mag een mod die zich geroepen voelt de hele diesel-discussie wissen. Het is weliswaar een discussieforum, maar dat wil niet zeggen dat je bij elke gelegenheid en in elk topic dezelfde hetze hoeft te starten.

Citaat van: Ludo op 01-12-2008 19:44:55
ach, niet over druk maken.
als er geen diesel of gas 'de lucht ingepompt' word, is het straks toch wel weer wat anders.
men moet toch immers die milieu heffingen kunnen 'verantwoorden'...  ::)

Verstandige opmerking :eusa_clap:
Over 20 jaar misschien een heffing op de milieu-onvriendelijke accu's in hybrides? ::)

Citaat van: BenC70ES op 01-12-2008 20:17:22
@Ronald, nog verdere plannen met het uiterlijk, buiten de parkeerschade?

Ik twijfel over een kofferklepspoiler. Het staat wel aardig, maar dit is lekker makkelijk om de auto te wassen ;D
Verder het gebruikelijke: 16" of 17" eronder, in het laatste geval ook wat verlagen. XC-grille en C70 koplampjes (en meteen xenon), moet me alleen nog even verdiepen in de richtingaanwijzers. Heb eigenlijk geen zin om de Amerikaanse exemplaren met reflector te monteren, die vind ik niet mooi op een lichte auto. Misschien nog eens een R-bumper... misschien ook niet.

Citaat van: Bouke op 01-12-2008 21:52:19
Hej Ronald mooie bak man ,daar zal veel rijplezier aan hebben :eusa_dance: M´n pa heeft ook een TDI en heeft er nooit problemen mee ondanks datíe em behandeld als een tank :eusa_shhh:

Tnx! Dat was de bak waar je het bij Hoogovens over had? ;D
Ik ga er netjes mee om dus verwacht wel er lang mee te kunnen doen 8)

Kan ik trouwens wel binnenkort de verstralertjes weer gaan monteren :P Lichtopbrengst van de V70 lijkt trouwens toch iets minder te zijn dan die op de R was. Misschien omdat de V70 al bijna 100.000 meer gelopen heeft dan de R had, alhoewel de steenslag op de voorkant van de auto miniem is.

Hans Duiven

Citaat van: elianmars op 30-11-2008 17:09:56
Citaat van: jeanhup op 30-11-2008 12:16:00

Citaat van: Taranis op 29-11-2008 22:23:03De standkachel in de GLT mis ik nog steeds ::) Bovendien valt het op dat de V70 veel langer nodig heeft voordat de kachel warme lucht begint te blazen dan de GLT en de R :eusa_think:

Ik vermoed dat dat te maken heeft met het feit dat je V70 een diesel motor is: die komen wat langzamer op temperatuur.
Citaat van: Taranis op 30-11-2008 03:01:09
Citaat van: Misha op 30-11-2008 12:37:23
Citaat van: jeanhup op 30-11-2008 12:16:00
Citaat van: Taranis op 29-11-2008 22:23:03De standkachel in de GLT mis ik nog steeds ::) Bovendien valt het op dat de V70 veel langer nodig heeft voordat de kachel warme lucht begint te blazen dan de GLT en de R :eusa_think:

Ik vermoed dat dat te maken heeft met het feit dat je V70 een diesel motor is: die komen wat langzamer op temperatuur.
Ik weet het wel zeker.

Mijn S70-10V was snel op temperatuur, de S70 2.5T is helemaal snel op temperatuur, kachel begint eigenlijk na een minuut of 3 a 4 al warm te blazen, is dus geen typisch 850-x70 ding

Klopt, de R blies ook sneller warme lucht dan de GLT. Beide 850's bliezen al warme lucht voor ik de snelweg op reed (circa 2,5 kilometer), nu ben ik al een kilometer of 5 onderweg op de snelweg voor ie warme lucht begint te blazen. Gelukkig doet de stoelverwarming 't ;D

Heel vreemd, bij mijn wagen vind ik 'm juist heel snel warm worden. Ook na het spoelen van het koelsysteem. Ook al staat de wijzer van de temperatuur nog helemaal onderin, komt er al warme lucht uit de roosters.

Gefeliciteerd met de aankoop van je dieseltje, Ronald!

Ik vind het wel grappig dat zo'n diesel helemaal niet hoeft tegen te vallen als je uit een snelle(re) wagen komt. Remond en ik hebben er ook helemaal geen spijt van en zeker na een bezoekje aan Fasttech kun je nog best wel lekker doorrijden met de wagen.

Hier nog één. Ik ben er helemaal mee in m'n nopjes!
Eerst stage O tuning en daarna maar een afspraak maken bij een goede tuner.

Hans (Die zojuist de winterbanden erom heeft laten zetten (Ja, ik weet het: Da's een heel andere discussie  ;) )

Taranis

Met dank aan de handleiding van Misha de antennering vervangen en de V70 start weer keer op keer keurig netjes :eusa_dance:

Klusje van niets eigenlijk, je moet alleen even weten hoe 't moet.

Koelvloeistofniveau blijft gelijk, blijkbaar zie ik spoken en was/is de radiateur toch niet lek. Dat is dan een meevaller. Binnen 30.000 km moet de distributie gewisseld worden maar ik zit te denken om dat iets eerder te gaan doen zodat de motorsteunen ook direct mee vervangen kunnen worden. Kan daarna zoals RRRRRRRRRRRamon aangaf de pompriem dynamisch afgesteld worden, loopt ie als 't goed is nog beter 8)

Turbobiker

Nette wagen, lelijke velgen. Maar er is vast wel iets van te maken. ::)

Riem vroeger vervangen kan niet zoveel kwaad, is een zwakker punt...

En nu kan ik je zelfs op winterbanden voorblijven op de Ring ;D
De Tussenpaus

Taranis

Citaat van: Turbobiker op 02-12-2008 18:15:27
Nette wagen, lelijke velgen. Maar er is vast wel iets van te maken. ::)

Sprak de man met kermiswielen onder z'n auto ::)

Citaat van: Turbobiker op 02-12-2008 18:15:27
En nu kan ik je zelfs op winterbanden voorblijven op de Ring ;D

Tja, ik moest van jou een tragere auto kopen zodat ik m'n lijnen beter kon oefenen :P (en zodat jouw ego weer veilig is :evil: ;D )

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 02-12-2008 17:59:09
Met dank aan de handleiding van Misha de antennering vervangen en de V70 start weer keer op keer keurig netjes :eusa_dance:

Hmm .. zie nu eens goed wat er bedoeld wordt met "antennering" .. Die van mij is erg lelijk (=verf eraf door misprikschade enzo) dus ik zou het voor de mooi kunnen doen - kost dat duur zo'n ding?  :eusa_whistle:

Misha

Citaat van: viking_in_shorts op 02-12-2008 19:37:07

Hmm .. zie nu eens goed wat er bedoeld wordt met "antennering" .. Die van mij is erg lelijk (=verf eraf door misprikschade enzo) dus ik zou het voor de mooi kunnen doen - kost dat duur zo'n ding?  :eusa_whistle:
Nee, dat nooit.
Hoogstens veel.
:evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 02-12-2008 19:39:26

Nee, dat nooit.
Hoogstens veel.

Ok, en hoe duur is 't factuurtje dan ?

Misha

Citaat van: viking_in_shorts op 02-12-2008 19:40:59
Citaat van: Misha op 02-12-2008 19:39:26

Nee, dat nooit.
Hoogstens veel.

In BTW rond de 5 tientjes. :D

Taranis

€ 47,48 :)

Citaat van: viking_in_shorts op 02-12-2008 19:40:59

Nou, een kwart manuur... commercieel tarief van om en nabij de 50 euro euro excl btw per uur. Heb je 't toch over 12,50 euro excl btw om een factuurtje te sturen. Het papier, de postzegel en gebruik van de computer nog niet meegerekend...

viking_in_shorts

Sow - doe mij dat factuurtje van Taranis maar - die van Mischa is me veel te duur :evil:   Ik vertel later wel wat er op moet staan ..

Maar even serieus - is er ook after-market spul te koop wat even goed werkt? Of moet ik voor die 500 kroon niet zeuren :eusa_shifty:

Misha

Citaat van: viking_in_shorts op 02-12-2008 19:47:43
Sow - doe mij dat factuurtje van Taranis maar - die van Mischa is me veel te duur :evil:   Ik vertel later wel wat er op moet staan ..

Maar even serieus - is er ook after-market spul te koop wat even goed werkt? Of moet ik voor die 500 kroon niet zeuren :eusa_shifty:
Je zou hem kunnen loshalen en over laten spuiten.. :eusa_wall:

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 02-12-2008 19:47:43

Je moet inderdaad gewoon niet zeuren ::)

Of opletten wat je doet en niet zo vaak misprikken, hoef je 'm ook niet te vervangen :evil:

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 02-12-2008 19:49:08
Citaat van: viking_in_shorts op 02-12-2008 19:47:43Maar even serieus - is er ook after-market spul te koop wat even goed werkt? Of moet ik voor die 500 kroon niet zeuren :eusa_shifty:
Je zou hem kunnen loshalen en over opnieuw laten spuiten.. :eusa_wall:

Maar dan heb je tijdens deze activiteit niets - vervangen door nieuw is wel zo makkelijk ...

Citaat van: Taranis op 02-12-2008 19:53:06
Of opletten wat je doet en niet zo vaak misprikken, hoef je 'm ook niet te vervangen :evil:

Wie zegt dat ik degene bent die misprikt ?