De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 20-12-2008 18:23:54
Maar even serieus: Wat is het probleem?  Niets gebeurt toch?    :eusa_shifty:

't Probleem is dat de achterbanden me niet bevallen, ze hebben gewoon te weinig grip. Ik snap alleen niet hoe dat kan, 't is niet de eerste beste Falken hakkietakkie© band die eronder ligt :eusa_think:
Op zich best grappig om dwars te gaan met dat hok, maar in dit geval was ik er niet op berekend :eusa_doh: (kan ik ook de hand in eigen boezem steken ipv de banden de schuld te geven :angel: )

Citaat van: Chris op 20-12-2008 18:31:45
Zonder gein, mooi dat er niks gebeurd is! Wat staat er eigenlijk als volgende pimpactie op de rol voor de roetmeeuw?

Binnenkort de gloeibougies wisselen, maandag even om passend gereedschap. Daarna de audio eens aanpassen. Van haRtV70R al een SC901 + versterker overgenomen (moet er alleen nog om  :eusa_shifty: ), dan nog even speakers bestellen voor in 't dashboard, de achterportieren en de D-stijlen. Persoonlijk vind ik 't belachelijk dat een auto van nieuw meer dan 100.000 gulden enkel speakers in de voorportieren heeft, maar misschien ben ik gewoon verwend :P

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 20-12-2008 19:11:49
maar misschien ben ik gewoon verwend :P

Laat daar geen twijfel over zijn :P

Trouwens - hoe lang liggen de banden eronder? Zat te zeuren over de grip van mn winterbanden tegen de slot-bouten-afdraai-meneer en hij vertelde me dat winterbanden (zelfs al zijn ze al ingereden) tot wel 200 km nodig hebben om weer op "normale" grip te komen ...

Ennuh - er zou zélfs wat op straat gelegen kunnen hebben ...

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 20-12-2008 19:19:07
Citaat van: Taranis op 20-12-2008 19:11:49
maar misschien ben ik gewoon verwend :P

Laat daar geen twijfel over zijn :P

Ach, jij bent er ook oud mee geworden... :evil:

Citaat van: viking_in_shorts op 20-12-2008 19:19:07
Trouwens - hoe lang liggen de banden eronder? Zat te zeuren over de grip van mn winterbanden tegen de slot-bouten-afdraai-meneer en hij vertelde me dat winterbanden (zelfs al zijn ze al ingereden) tot wel 200 km nodig hebben om weer op "normale" grip te komen ...

Ennuh - er zou zélfs wat op straat gelegen kunnen hebben ...

Banden liggen er sinds oktober 2006 onder, ongeveer 35.000 kilometer. Wat meteen aangeeft dat de vorige eigenaar of beter gezegd eigenaresse wel erg beschaafd reed: na 35.000 kilometer nog steeds 6 mm profiel, zelfs op de voorbanden :o

Op straat heb ik niets zien liggen... wat inderdaad niet wil zeggen dat er niets lag.

BenC70ES

Citaat van: Taranis op 20-12-2008 17:34:27
... Voorzijde Michelin Pilot Primacy, achterzijde Michelin Pilot HX...

4 nieuwe banden laten monteren en dan andere achteraan als vooraan  ???

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

BasV70

Citaat van: Taranis op 20-12-2008 17:34:27

Tijdens de Prodrive training in september vertelde 1 van de instructeurs dat er een dag zou komen dat je die hele training in 1x terug zou verdienen. Die dag was dus vandaag ::) Een bochtje wat ik met de R altijd rond de 70 km/h pakte, pakte ik nu met de V70 net iets boven de 60 km/h (eigenlijk zonder er bij na te denken, was er eerlijk gezegd niet helemaal bij met m'n gedachten  :eusa_shhh: ) en toen wilde de achterkant voorbij  :eusa_shifty:
Gelukkig op tijd opgevangen en er was wat extra ruimte om te glijden, maar fijn is anders. 't Was Misha ook al opgevallen, de banden aan de achterkant lijken minder grip te hebben dan aan de voorzijde, ondanks dat ze even oud zijn, zelfs iets meer profiel achter hebben en alle vier de banden gewoon Michelins zijn. Voorzijde Michelin Pilot Primacy, achterzijde Michelin Pilot HX. Binnenkort maar even om nieuwe bandjes denk ik :eusa_think:

Hoeft niet zozeer aan de banden te liggen, Ronald. Ik had tijdens de Prodrive-training 4 gelijke banden onder de auto liggen en ook behoorlijk last van overstuur, eigenlijk de hele dag :evil:. Zelfs op de gladde cirkel, waar je juist onderstuur zou moeten hebben. Blijkbaar is de balans in de V70 met 2.5D anders vanwege de relatief zware neus.
Anyway, toch goed dat je wat aan de Prodrive-training hebt gehad :eusa_clap:

Mooie auto, trouwens. Ga je, als je de losse kont onder de knie hebt, nog veel plezier van hebben. ;)

Gr.
Bas

Rayman

Ik sluit me aan bij Bas' uitspraak.

De dieseltjes gooien de kont inderdaad makkelijk om. En inderdaad; wanneer het kan... :evil:
Dark Side of the Force is German

elianmars

Citaat van: Rayman op 21-12-2008 12:22:10
Ik sluit me aan bij Bas' uitspraak.

De dieseltjes gooien de kont inderdaad makkelijk om. En inderdaad; wanneer het kan... :evil:

Mee eens. Wagen stuurt totaal anders dan de 850 die ik had. Ik durf met deze wagen veel minder snel door de bochten te gaan. Voorkant voelt veel te zwaar aan.

johan283

Citaat van: BenC70ES op 30-11-2008 23:34:44
Citaat van: elianmars op 30-11-2008 23:30:32Ik zweer je dat de roetuitstoot van mijn wagen echt minimaal is.

Ook uit het programma: 'roetuitstoot van een moderne dieselmotor per liter is 50 keer hoger dan van een benzine wagen'

Nou en  :evil: auto rijden is vervuilen wat kan mij dat schelen zo dat is eruit  ;D

Misha

gewoon klotenbanden voorop leggen zonder grip, semi-slicks achter, de achterkant verlagen en voor een ring tussen veer en schotel leggen ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

hathü

Als ik nog harder dan ik nu durf de bocht door zou willen reed ik in een classic mini cooper.  ;D

Taranis

Citaat van: BenC70ES op 20-12-2008 21:16:28
4 nieuwe banden laten monteren en dan andere achteraan als vooraan  ???

Dat vond ik ook wat 'opvallend' ja :eusa_think:

Citaat van: BasV70 op 21-12-2008 12:14:36
Hoeft niet zozeer aan de banden te liggen, Ronald. Ik had tijdens de Prodrive-training 4 gelijke banden onder de auto liggen en ook behoorlijk last van overstuur, eigenlijk de hele dag :evil:. Zelfs op de gladde cirkel, waar je juist onderstuur zou moeten hebben. Blijkbaar is de balans in de V70 met 2.5D anders vanwege de relatief zware neus.
Anyway, toch goed dat je wat aan de Prodrive-training hebt gehad :eusa_clap:

Mooie auto, trouwens. Ga je, als je de losse kont onder de knie hebt, nog veel plezier van hebben. ;)

Tnx! Inderdaad veel plezier van, nu al ;D Best makkelijk dat je alles er van een eind in kunt mikken omdat 't toch wel past :eusa_whistle: En met een wat beschaafdere rijstijl is ie nog aardig zuinig ook 8)

Maar nu je het zegt, jij had toen inderdaad de hele dag last van overstuur. Zelfs op lage snelheid op 't hellende vlak al... had ik nog niet bij stil gestaan :eusa_think: 't Zal er wel bij horen dan. Wat elianmars ook al zegt: 't stuurt compleet anders dan een 850.

Citaat van: Misha op 23-12-2008 19:42:45
gewoon klotenbanden voorop leggen zonder grip, semi-slicks achter, de achterkant verlagen en voor een ring tussen veer en schotel leggen ?

Dan doe ik wel gewoon iets rustiger aan :P
Heb net 4 nieuwe winterbanden besteld aangezien ik deze winter de sneeuw nog op wil zoeken. Benieuwd of 't daarmee minder erg of juist erger is, maar ik leg me d'r wel gewoon bij neer als ik het zo hoor. Ik ben in ieder geval niet de enige met die ervaring ;)

Nog geen nieuwe gloeibougies gemonteerd, zat een week levertijd op 't juiste gereedschap :eusa_wall:
Als 't dus flink vriest op de kerstboommeeting wordt 't dichte mist na de start :eusa_whistle:

Taranis

haRtV70R stoorde zich aan 'dat groene hok' in m'n avatar, dus ontstond spontaan het idee om vanmiddag even wat foto's te schieten. Uurtje later stonden we op de dijk:

Sten

waar is dat ? denk het te herkennen

Taranis

Citaat van: Sten op 26-12-2008 18:18:17

De Zeedijk in Westkapelle :)

Sten

Citaat van: Taranis op 26-12-2008 18:24:01
Citaat van: Sten op 26-12-2008 18:18:17

De Zeedijk in Westkapelle :)

ik dacht bij breskens ergens (zeeland)