De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: The Volvoboy op 24-02-2013 22:24:01
Ik zie nog een smerige strip onder de achterruit zitten ;D

Dat is wel jouw levensmotto he? ::)
Maar wat Sander zegt, het staat je vrij de auto te komen poetsen.

Citaat van: grijzev70tdi op 24-02-2013 22:23:19
Waarom bestel je de koppakking niet als je de kop eraf hebt? Dan weet je zeker dat je de goede hebt. Zou jammer zijn als je verkeerde krijgt.

Omdat we de hele wissel in maximaal 2 dagen uit willen voeren als Ewout in Zeeland verblijft, en dus niet tussentijds nog eens enkele uren of een dag willen gaan wachten op de levering van de koppakking.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 24-02-2013 22:36:52
Omdat we de hele wissel in maximaal 2 dagen uit willen voeren als Ewout in Zeeland verblijft, en dus niet tussentijds nog eens enkele uren of een dag willen gaan wachten op de levering van de koppakking.

:-* :-* :-* :-* :-* :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik verheug me er waanzinnig op. :eusa_dance:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Ik wil best komen poetsen hoor, maar daar had ik het helemaal niet over.. Ben hooguit een beetje allergisch voor die strips onder de achterruit die nog wel eens willen gaan roesten ;)

Anyway, succes met het blokkie.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

Citaat van: The Volvoboy op 24-02-2013 22:42:20
Ik wil best komen poetsen hoor, maar daar had ik het helemaal niet over.. Ben hooguit een beetje allergisch voor die strips onder de achterruit die nog wel eens willen gaan roesten ;)

Ik heb nu twee keer bij een V70 gehad dat de strip niet zomaar even weg te trekken is, maar vast zit in de ruitenkit. En daar word je niet vrolijk van.....

The Volvoboy

Citaat van: elianmars op 24-02-2013 22:55:48
Citaat van: The Volvoboy op 24-02-2013 22:42:20

Ik heb nu twee keer bij een V70 gehad dat de strip niet zomaar even weg te trekken is, maar vast zit in de ruitenkit. En daar word je niet vrolijk van.....

Hmm oke. Bij de blauwe en de rooie kwamen ze er in 1 keer uit... misschien hadden we wel geluk dan.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

KIM

Ik hoop dat die 1J 209 900 mijn collega verder kan helpen. Het aantal gaatjes was niet voldoende.

MVeldhuis

Heb je info over hoe dat blok is stukgegaan Ronald?

Wellicht een poging waard om er een nieuwe riem om te mikken en kijken wat ie doet?
Alhoewel dat met een diesel wellicht ijdele hoop is misschien toch een poging waard?

Sbv

We hebben nog niets kunnen vinden eigenlijk. Mogelijk een te slappe spanner ? Andere riem erop zouden we kunnen proberen, maar denk niet dat dat gaat werken

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Lunadust op 25-02-2013 07:00:03
En je met 2 uur sleutelen klaar bent ipv 2 dagen

:eusa_snooty:

;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Dit is toch een automaat?
Oude kapotte rommel weghalen en netjes schoonmaken,
Nieuwe (gates) riem erom en eerst eens proberen of hij wil starten.
Hele grote kans dat met dit type blok, hydraulische stoters, en geen aandrijving uit de bak,
Het hele ding gewoon goed is.
Ging bij een S80 ook goed,
Die heeft er daarna ook nog jaren schik van gehad.

Klopt is ook een automaat. Zou erg mooi zijn als het zo simpel is. Echter hebben we de reden van breken riem nog niet gevonden. Klepdesksel is er zo af

Taranis

Citaat van: MVeldhuis op 25-02-2013 00:11:54
Heb je info over hoe dat blok is stukgegaan Ronald?

Wellicht een poging waard om er een nieuwe riem om te mikken en kijken wat ie doet?
Alhoewel dat met een diesel wellicht ijdele hoop is misschien toch een poging waard?

Zoals Sander al zegt: we hebben nog geen aanwijsbare reden kunnen vinden. Ik heb geprobeerd contact te leggen met de persoon die de auto destijds van mij gekocht heeft, maar die hult zich in stilte.

Doordat ik wat belletjes gepleegd heb voor onderdelen vorige week, raak je met mensen in gesprek en ik kreeg langs 4 zijden hetzelfde verhaal te horen, namelijk dat dit bij deze motoren een veel voorkomende motorschade is. Ook dat meestal de nokkenas in meerdere stukken gebroken is, maar dat ie 't met een gereviseerde kop weer prima zal doen omdat het onderblok wel een tikje kan hebben.

Ik heb het nog niet met eigen ogen gezien dus het is nog 'van horen zeggen', maar het schijnt bij deze motoren van levensbelang te zijn dat de riem op kamertemperatuur is ten tijde van montage. De riemspanner heeft een vrij klein bereik en moet ten tijde van montage van de riem op maximaal 2 millimeter voorspanning staan. Bij 14 millimeter is de spanner uitgesteld en als de riem daarna nog verder uitrekt dan is 't jammer maar helaas.

Pa heeft destijds 3,5 ton met een V70 2.5D gereden en daar zorgde een vastgeslagen waterpomp voor een kapot gelopen distributieriem, maar hij was gelukkig nét op tijd bij de dealer (de rafels aan de riem, maar nog niet gebroken).

Ik dacht zelf altijd dat dit type blok onverwoestbaar was en dat onze D5-jes qua betrouwbaarheid toch wat lager ingeschaald moesten worden, maar daar kom ik toch een beetje van terug :eusa_think:

Dit is toch een automaat?
Oude kapotte rommel weghalen en netjes schoonmaken,
Nieuwe (gates) riem erom en eerst eens proberen of hij wil starten.
Hele grote kans dat met dit type blok, hydraulische stoters, en geen aandrijving uit de bak,
Het hele ding gewoon goed is.
Ging bij een S80 ook goed,
Die heeft er daarna ook nog jaren schik van gehad.

Het valt te proberen hoor, maar we hebben de cilinderkop voor een weggeefprijs van Arjen over kunnen nemen dus ach... alles voor de hobby ;D

Het klepdeksel moet er toch af dus we kunnen daarna altijd nog beslissen om de boel te laten zitten als alles nog heel blijkt. In ieder geval bedankt voor de tip :)

elianmars

Bij Roetmobiel hoopte de dealer dat het alleen een kwestie van nieuwe klepstoters was. Die waren flink beschadigd. Dus eerst die vervangen, boel dicht gemaakt en geprobeerd te starten. Helaas geen compressie. Bleken er toch kromme kleppen te zijn.

Sbv

Citaat van: Lunadust op 25-02-2013 10:18:40
Is /was Roetmobiel ook een automaat?
Als de stoters heel zijn dan is de kans op kromme kleppen nihil
Een automaat kan de motor niet aandrijven, een handbak doet dat wel
Roetmobiel was en is nog steeds een handbak

De (Roetmeeuw)automaat staat nabij Vlissingen, wat ver om zo even snel een andere riem om te leggen om te testen. Wij hebben zelf (nog)niet de ervaring om dit zelf te doen

Taranis

Naar aanleiding van deze berichten misschien wel handig om op korte termijn even het kleppendeksel eraf te trekken, mocht alles dan nog heel zijn dan zou onze onderdelenbestelling wel eens wat uit kunnen dunnen :)

Arjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen wanneer hebbie even tijd? ;D

Sbv

Zou wel erg aangenaam zijn eigenlijk. Het is dan op voorhand alvast een riem bestellen en proberen