De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-02-2013 18:38:41
Citaat van: fpede op 28-02-2013 18:26:48
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-02-2013 18:20:26
Ik stem voor: kop vervangen. ;D
Ewøut

Ewout brengt de donor mee?

;D

Hoeft niet, die kop ligt binnen een straal van 50 meter van de Roetmeeuw af. :D
nieuwe kop zat er al bijna op, maar ja....ene rare Noor wil erbij zijn, dus dan even niet verder voor de Zeeuwse mannen.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 28-02-2013 19:15:41
nieuwe kop zat er al bijna op, maar ja....ene rare Noor wil erbij zijn, dus dan even niet verder voor de Zeeuwse mannen.

:-*
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Sorry, eerst even verjaardagsfeestje (aan m'n relaties werken :P )

Foto's volgen zeker, maar weinig bijzonders te zien behalve dat ik die plastic troep op het kleppendeksel afgebroken heb.
Beunmaat had nog nooit iemand zo zuur meegemaakt dat z'n nokkenas nog heel was ;D (had stiekem gehoopt dat het ding er in heel veel stukjes in lag, dan was 't wel lekker duidelijk geweest)

Na wat brainstormen met Arjen denk ik dat de spanner uitgesteld geweest is door foute montage van de distributieriem (niet op kamertempeatuur), daardoor teveel speling op de riem (motor moet wel rot gelopen hebben), daardoor de zuiger een klep een kusje gegeven en dus de riem gebroken. Maar als iemand betere ideeen heeft dan hoor ik het graag.

Misschien blijkt na demontage dat dat voor niks geweest is, maar het geluk van Sbv en ondergetekende kennende zal van de huidige kop wil een klep krom of afgebroken zijn, maar komen we daar pas na nieuwe distributie achter.

Foto's volgen, nu snel aan het bier :D

elianmars

Gaan jullie het nu wel eerst proberen met een nieuwe riem?

Taranis

Nee. We zijn te bang dat er toch een klep krom of afgebroken is. Misschien blijkt na demontage dat er niks mis is met de bestaande kop, dan zit er een nieuwe koppakking tussen en kan de bestaande kop terug. Maar dan weet je 't wel zeker.

Citaat van: Lunadust op 28-02-2013 20:41:26
En jullie doen ook alles om Ewout te pleasen.....

Lastige man om tevreden te houden die Ewout...
Als de Roetmeeuw-operatie slaagt, mag ie misschien helpen bij de AWD-revisie van de Crossmeeuw :eusa_whistle:

Sbv

van mij wel hoor

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Lunadust op 28-02-2013 21:27:58
Mag ik ook?  :eusa_pray:

En ik maar de hele tijd denken: Waar komt die Lunadust nou ineens vandaan? :eusa_think: Ff gezocht in het 'Wie ben ik topic', en nu is het weer helemaal bij me terug. ;D

Wat mij betreft ben je welkom, maar de 'Grote Boze Zeeuwse' mannen beslissen. ;D

Môge Bas. :D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-02-2013 22:33:07

En ik maar de hele tijd denken: Waar komt die Lunadust nou ineens vandaan? :eusa_think: Ff gezocht in het 'Wie ben ik topic', en nu is het weer helemaal bij me terug. ;D

Hoe kan je dat nou toch vergeten....  ;D ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 28-02-2013 22:34:32
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-02-2013 22:33:07

Hoe kan je dat nou toch vergeten....  ;D ;D

:eusa_doh: de leeftijd?  :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Lunadust op 28-02-2013 22:39:25
Ach.... Ewout heeft ook een heleboel aan zijn hoofd zullen we maar zeggen.....

Tja, de naam Lunadust , samenspel van ons paardje Luna en de kleur van de V70, moondust...
Bas was al vergeven als alias...
Sorry voor de verwarring Ewout (alweer)

Het is je vergeven. ;D

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-02-2013 22:43:46

Tja, de naam Lunadust , samenspel van ons paardje Luna en de kleur van de V70, moondust...

Het is je vergeten. ;D

:P

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 28-02-2013 22:44:48

Het is je vergeten. ;D

En, wie was jij ook al weer? :eusa_think:

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-02-2013 22:45:31
Citaat van: elianmars op 28-02-2013 22:44:48

Het is je vergeten. ;D

En, wie was jij ook al weer? :eusa_think:

Dat weet ik zelf niet eens  :eusa_shifty:

Taranis

Donderdag even een welkomstbiertje bij ArjenT5R en beunmaat gedronken, maar eerst even het kleppendeksel van de roetmeeuw eraf gerukt. Ik wilde dan toch wel eens met eigen ogen zien dat de nokkenas er niet in 5 stukken in lag, want ik geloofde er niks van. Ik had er zelfs al een kratje bier om verwed ::)

Dat plastic ding op het kleppendeksel (geen idee wat de juiste benaming is) moest je er zogenaamd rechtstandig af trekken. Nou, desondanks brak die troep natuurlijk alsnog af:

Daarna kon het kleppendeksel eraf. Kijk en oordeel zelf:

Cilinder 1:

Cilinder 2:

Cilinder 3:

Cilinder 4:

Cilinder 5:

En Wouter had nog nooit iemand zo zuur meegemaakt dat z'n nokkenas nog héél was ipv stuk:

;D

Niettemin gaat de kop er af omdat we nog steeds geen 100% zekerheid hebben waardoor de riem gebroken is, dus we willen in de motor kunnen kijken. We gokken er op dat er toch 1 of meerdere kleppen krom zijn. Volgende week even de onderdelen bestellen en over 2 weken de kop eraf :)

Sbv

nu even wachten totdat de onderdelen er zijn. Van de week even het Audi spul uitzoeken en prijzen erbij zetten.
Gelukkig ligt nokkenas niet in stukken, gewoon andere kop erop, of je moet nog het idee hebben dat er een cylinder kapot is dan weer een uitdaging