De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Tof datie weer loopt Ronald :). Leuk verslagje ook weer.

Veel plezier ermee! Ben benieuwd wat je ermee gaat doen uiteindelijk ;).

viking_in_shorts

Geen foto's van de remmen?

Sbv

Citaat van: viking_in_shorts op 15-07-2013 22:07:32
Want ? zullen wat roestig zijn, maar na 2 maal remmen is dat wel voorbij

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 15-07-2013 22:17:12

Uit interesse. Als ze echt zo vast zitten, ben ik benieuwd of je daar sporen van ziet of niet. Dat roest verdwijnt dat weet ik (komt al na enkele uren soms) maar had het idee dat er wat kapot was gezien de manier Taranis schreef "ze kwamen écht los"

big ben

Goed werk ! en mooi verslag  ;D

KIM

Leuk verslag ja; altijd leuk om zulke blogjes te lezen.
Die meter staat trouwens op 3,0027...  :P

Ewout Schalkwijk

De roetmeeuw is eindelijk weer terug in het leven. Wat zo'n pakking een hoop voeten in de aarde kan hebben.  :eusa_wall:

Ik ben benieuwd of je hem helemaal in orde krijgt voor de mini najaarsmeet in Noorwegen.  :eusa_pray:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: arjen850 op 15-07-2013 12:51:29
Mooi dat die weer loopt mannen, gezellig daggie geweest zo:)

Ja hoor, was een leuk dagje! Wel een lang dagje om een stomme keerring te vervangen maar ach. Je leert er wel van en het gaat steeds sneller ;)

Citaat van: Chris op 15-07-2013 19:33:06
Tof datie weer loopt Ronald :). Leuk verslagje ook weer.

Veel plezier ermee! Ben benieuwd wat je ermee gaat doen uiteindelijk ;).

Tnx, we zien het wel! Waarschijnlijk gaat Sander er binnenkort een tijdje in toeren zodat de banaan wat aandacht kan krijgen. Mijn saaie N doet het gewoon dus ja... ;D *klopt af op hout*

Citaat van: viking_in_shorts op 15-07-2013 22:19:41
Citaat van: Sbv op 15-07-2013 22:17:12

Uit interesse. Als ze echt zo vast zitten, ben ik benieuwd of je daar sporen van ziet of niet. Dat roest verdwijnt dat weet ik (komt al na enkele uren soms) maar had het idee dat er wat kapot was gezien de manier Taranis schreef "ze kwamen écht los"

Alles was gewoon verroest ;D Die auto stond al een half jaar stil. V/d winter zaten ze na 2 maanden al vast, nu na nog eens 4 maanden dus ook. Viel me mee dat alles zo makkelijk los kwam al zal straks vast nog wel blijken dat er een klauw niet meer helemaal lekker meer wil. Zien we dan wel weer...

Citaat van: big ben op 15-07-2013 22:38:41
Goed werk ! en mooi verslag  ;D

Tnx! :D

Citaat van: KIM op 15-07-2013 23:00:27
Leuk verslag ja; altijd leuk om zulke blogjes te lezen.
Die meter staat trouwens op 3,0027...  :P

Pietje Precies :P Ga jij even lekker een op-z'n-kop-pakking monteren :evil:

:-*

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-07-2013 00:36:14
De roetmeeuw is eindelijk weer terug in het leven. Wat zo'n pakking een hoop voeten in de aarde kan hebben.  :eusa_wall:

Ik ben benieuwd of je hem helemaal in orde krijgt voor de mini najaarsmeet in Noorwegen.  :eusa_pray:

Ja ik hoop dat we voorlopig even geen keerringen meer hoeven wisselen, ben er wel even klaar mee.

Mits er zich geen grote defecten openbaren (ik heb de auto bijna 4 jaar niet gereden dus geen idee wat er mee gebeurd is) en ons beunwerk houdt het, dan moet eind oktober wel goed komen hoor :)

Sbv

Ach mocht er wat defect zijn, ik heb nog wel eea in mijn onderdelenmagazijn liggen. Binnenkort eens wat km maken met de diesel en dan eens kijken wat en hoe allemaal. Hij mag zich de komende tijd gaan bewijzen en ons wat vertrouwen gaan geven door langere afstanden ermee te rijden

Taranis

Zo, hij staat thuis:

Vanmiddag na het werk naar Arjen gefietst, daar fiets in de V70 gegooid en net toen ik wilde vertrekken, kwam Arjen zelf aan. Auto weer uitgezet want Arjen was heel emotioneel dat ie na 5 maanden toch best wel gehecht was geraakt aan die mooie V70 en 'm niet graag zag gaan. Na een troostend biertje mocht ik dan eindelijk vertrekken, maar toen wilde de V70 niet meer. Accu plat :eusa_wall:
Nadat de 145 z'n diensten bewezen had, op het gemakje naar huis met wat brandende lampjes:

Na 2 starts waren ze weg en ook Vida vindt 't allemaal prima:

Vanavond de banden eens opgepompt en geprobeerd de airco af te vullen. Dat lukte dus niet omdat 1 of andere randdebiel die dop met 600.000 ipv 6 Nm vast gezet heeft, dus dat komt van 't weekend wel. Verder doet de auto het eigenlijk gewoon geweldig en ben ik er alweer aardig gek mee ;D
Het is even wennen dat waar de N bij 140km/h 2 versnellingen terugschakelt en er vandoor speert, de classic niet echt veel over heeft maar het is een soort onthaasten 8) Het geluid is dan wel weer helemaal geweldig :D

Voor nu hangt ie aan de druppellader op de oprit om te zien of de accu nog te redden is, vanaf vrijdag wordt ie gewoon ingezet totdat Sbv 'm meeneemt :)

Binnenkort nog even knipperlichten (Ewout bedankt!), luchtfilter, interieurfilter, brandstoffilter, multiriem, pompriemspanner en klepdekselpakking vervangen en dan moet het voorlopig maar ff kunnen :)

Sbv

Citaat van: Claudia op 17-07-2013 21:47:47
Mooi setje zo!
Vind die rechtse toch het mooist.
dank je, ik heb goede smaak gehad  ;D ;D

Taranis

Mooi setje zo!

De achterkant wel, de voorkant juist andersom. De voorkant van de N vind ik wat anoniem terwijl de achterkant lekker dik is.

Jammer dat het zo duur is om dat setje in de wegenbelasting te houden. Bij elkaar bijna 900 euro per kwartaal. Verzekering van de roetmeeuw valt me alles mee eigenlijk, de N is meer dan 2x zo duur per maand.

Taranis

Citaat van: Claudia op 17-07-2013 22:06:20
Citaat van: Sbv op 17-07-2013 21:53:59
Mooi setje zo!

Gehád ja! ;D

;D ;D ;D ;D :eusa_clap:

Tot ie die pisvlek kocht ja :-X

Hans Duiven

Citaat van: Taranis op 17-07-2013 22:08:21
Citaat van: Claudia op 17-07-2013 22:06:20
Citaat van: Sbv op 17-07-2013 21:53:59
Mooi setje zo!

Gehád ja! ;D

;D ;D ;D ;D :eusa_clap:

Tot ie die pisvlek kocht ja :-X

Foei!    :eusa_snooty:

viking_in_shorts

Toch bizar dat lampje linksboven te zien. (Cruise of Service?) Voor de rest doet het namelijk erg vertrouwd aan ...