De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Misha

..... En net mogen ondervinden: hij rijdt en stuurt ook nog eens prima en ziet er van binnen als nieuw uit.

Ik ben bang dat jij nu al een verstandige keuze hebt gemaakt !

(nu nog vasthouden ;))
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Chris

En, al veel roet geblazen ;D?

elianmars

Citaat van: jeanhup op 30-11-2008 12:16:00

Citaat van: Taranis op 29-11-2008 22:23:03De standkachel in de GLT mis ik nog steeds ::) Bovendien valt het op dat de V70 veel langer nodig heeft voordat de kachel warme lucht begint te blazen dan de GLT en de R :eusa_think:

Ik vermoed dat dat te maken heeft met het feit dat je V70 een diesel motor is: die komen wat langzamer op temperatuur.
Citaat van: Taranis op 30-11-2008 03:01:09
Citaat van: Misha op 30-11-2008 12:37:23
Citaat van: jeanhup op 30-11-2008 12:16:00
Citaat van: Taranis op 29-11-2008 22:23:03De standkachel in de GLT mis ik nog steeds ::) Bovendien valt het op dat de V70 veel langer nodig heeft voordat de kachel warme lucht begint te blazen dan de GLT en de R :eusa_think:

Ik vermoed dat dat te maken heeft met het feit dat je V70 een diesel motor is: die komen wat langzamer op temperatuur.
Ik weet het wel zeker.

Mijn S70-10V was snel op temperatuur, de S70 2.5T is helemaal snel op temperatuur, kachel begint eigenlijk na een minuut of 3 a 4 al warm te blazen, is dus geen typisch 850-x70 ding

Klopt, de R blies ook sneller warme lucht dan de GLT. Beide 850's bliezen al warme lucht voor ik de snelweg op reed (circa 2,5 kilometer), nu ben ik al een kilometer of 5 onderweg op de snelweg voor ie warme lucht begint te blazen. Gelukkig doet de stoelverwarming 't ;D

Heel vreemd, bij mijn wagen vind ik 'm juist heel snel warm worden. Ook na het spoelen van het koelsysteem. Ook al staat de wijzer van de temperatuur nog helemaal onderin, komt er al warme lucht uit de roosters.

Gefeliciteerd met de aankoop van je dieseltje, Ronald!

Ik vind het wel grappig dat zo'n diesel helemaal niet hoeft tegen te vallen als je uit een snelle(re) wagen komt. Remond en ik hebben er ook helemaal geen spijt van en zeker na een bezoekje aan Fasttech kun je nog best wel lekker doorrijden met de wagen.

Taranis

Citaat van: kyro op 30-11-2008 13:33:40
gefeliciteerd Ronald !
mooie V70 heb je op de kop getikt  :eusa_clap:

't zegt al veel, dat je zelf zegt dat tie degelijk en solide aanvoelt
voor ik m,n huidige S kocht heb ik ook in diverse proefgereden,
maar hoe sommige mensen toch met hun wagen omgaan  :eusa_doh:
je komt wat bagger tegen op je pad  :-\

maar goed, kmst is prima toch !
't zijn beule van motoren joh, heb er met m,n S sinds aankoop alweer
zo,n 42000 km "probleemloos" op zitten  (kmst 362000)

en alles nog steeds rammel en kraak-vrij  :eusa_dance:

veel plezier, en mazzel (hoort er ook bij ;))

gr

en met 'n actieradius van zo'n 1000 km, rij je toch wat vaker
't tankstation "voorbij"  :)

Dank je!
En een estate rammelt altijd iets meer dan een sedan, dus een rammeltje zit er wel in. Gelukkig geen rolhoes die kan rammelen...

Die 1000 kilometer per tank moet ik nog zien, 600 kilometer op de dagteller en nog 25 liter in de tank. Volgens mij ga ik de 1000 km dan niet halen :eusa_whistle:

Citaat van: fearless op 30-11-2008 14:22:56
Mooie auto, en erg goeie kleur voor een V70.  :eusa_clap:

Heel veel fijne kilometers er mee.  :eusa_dance:

Tenk joe ;)

Citaat van: Dirk342 op 30-11-2008 14:54:58
Niets aan toe te voegen Ronald, ziet er idd netjes uit en ach die paar kleine deukjes / plekjes... zou ik me niet zo aan storen hoor...  Die bekleding voor de achterdeuren vind je ook wel bij een bekende Volvo-sloperij en als dat het enigste is, dan heb je een plaatje weten te bemachtigen.

Tja, ik ben nu eenmaal een perfectionist dus die deuken gaan eruit :P
Verder is 't inderdaad wel een plaatje ja ;)

Citaat van: Wijnand op 30-11-2008 15:29:02
Mooie kar Ronald! En lekker compleet! Uit je foto's blijkt maar weer eens dat ze er op de foto altijd mooier uitzien dan in werkelijkheid. Bij je eerste foto's vroeg ik me echt af waar je het over had, qua parkeerschades, terwijl de close ups toch boekdelen spreken! Veel plezier er mee, volgens mij rijdt zo'n diesel automaat erg relaxed!

Groet,
Wijnand.

Dank je! Rijdt inderdaad erg relaxed! Je merkt dat je ook iets minder opgefokt achter het stuur zit dan wanneer je met ~280 pk onder je rechtervoet rond rijdt :angel:

Citaat van: Misha op 30-11-2008 15:47:13
..... En net mogen ondervinden: hij rijdt en stuurt ook nog eens prima en ziet er van binnen als nieuw uit.

Ik ben bang dat jij nu al een verstandige keuze hebt gemaakt !

(nu nog vasthouden ;))

;D

Deze gaat voorlopig niet weg als 't aan mij ligt. Met de V40 en de 850GLT heb ik beiden 3 jaar gedaan, alleen met de R wat korter. Was wel van plan om met deze ook weer minstens een jaar of 3 te doen :)

Je S70 rijdt super trouwens :eusa_dance: Benieuwd of Fasttech een diesel ook zo 'om de automaat heen' kan tunen... :eusa_clap:

Citaat van: Chris op 30-11-2008 16:13:40

Heb er nu iets van 700 kilometer mee gedaan. Roet blazen valt mee... in het begin rookte ie enorm, vandaag wat schoon gebrand (cruise control tussen de 140 en de 160 gezet) en nu rookt ie amper nog, alleen als je de kickdown activeert en zelfs dan valt het nog mee. Misha kreeg 'm vanmiddag niet echt aan het walmen tenminste ;D

Citaat van: elianmars op 30-11-2008 17:09:56
Heel vreemd, bij mijn wagen vind ik 'm juist heel snel warm worden. Ook na het spoelen van het koelsysteem. Ook al staat de wijzer van de temperatuur nog helemaal onderin, komt er al warme lucht uit de roosters.

Gefeliciteerd met de aankoop van je dieseltje, Ronald!

Ik vind het wel grappig dat zo'n diesel helemaal niet hoeft tegen te vallen als je uit een snelle(re) wagen komt. Remond en ik hebben er ook helemaal geen spijt van en zeker na een bezoekje aan Fasttech kun je nog best wel lekker doorrijden met de wagen.

Dank je! Inderdaad wat vreemd ja... bij mij staat de wijzer tussen het 2e en 3e streepje vanaf onder voordat ie warme lucht begint te blazen :eusa_think:

Hij valt qua snelheid inderdaad niet tegen. Alleen tussen de 120 en 140 km/h vind ik 'm wat traag. De automaat heeft dan snel de neiging om terug te schakelen maar dan draait ie direct ~4000 rpm, ook weer beetje overdreven :)
Benieuwd hoe ie loopt na het chipje, maar voorlopig doet ie 't prima zo 8)

RRRRR_Ramon

Mooie wagen Ronald, de combi diesel en automaat bevallen mij ook zo goed (als de bak heel blijft dan  ::)), maar ik zou er zo weer 1 kopen  ;D. Kleur is ook helemaal goed, interieur wel wat sober maar gelukkig wel vol leer!  :eusa_clap:

Ik denk inderdaad ook niet dat je de 1000 kilometer makkelijk haalt. Een enkele keer halen we het of komen we er dichtbij, maar dan is het tanklampje al aan en dat doen we zelden. Het meerverbruik kun je wel volledig toeschrijven aan de automaat maar kan ook te maken hebben met de dynamische afstelling van de brandstofpomp. Onze 2.5D werd behoorlijk zuiniger ná de pompriemwissel en dynamische afstelling bij de Groene aan de VIDA computer (want MSA 15.8). Keer laten controleren/afstellen kan geen kwaad.

Bedenk wel dat wanneer je naar Ivo in AT gaat je weinig van de Raststätten ziet langs de Duitse autobahn want wij reden op 1 tank naar NL (bij Duiven getankt) en das toch wel lekker hoor!  :eusa_dance:  :eusa_dance:

Vwb. je kachel moet ik me toch aansluiten bij Marcel, ook de kachel van onze 2.5D geeft al snel warmte. Ook wanneer de meter op het dash nog geen uitslag vertoond. Luchtbel in het systeem? Even met warme motor laten draaien met de dop eraf.

Veel veilige kilometers en tot roet!   :evil: ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Misha

Citaat van: Taranis op 30-11-2008 18:31:39

Heb er nu iets van 700 kilometer mee gedaan. Roet blazen valt mee... in het begin rookte ie enorm, vandaag wat schoon gebrand (cruise control tussen de 140 en de 160 gezet) en nu rookt ie amper nog, alleen als je de kickdown activeert en zelfs dan valt het nog mee. Misha kreeg 'm vanmiddag niet echt aan het walmen tenminste ;D

Heb toch mijn best gedaan... >:(
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: Misha op 30-11-2008 22:56:17

Zie je wel dat het reuze meevalt. Al dat gez**k over de rookgordijnen  ::)

BenC70ES

Citaat van: elianmars op 30-11-2008 23:02:23
Citaat van: Misha op 30-11-2008 22:56:17

Daarnet nog een programma gezien...  over het verschil van fijnstof-aanpak in NL tov B...  ze vallen hier bij bosjes neer door het fijnstof (= diesel). Gemiddelde levensduur verkorting per Belg van 13 maanden  :-X

On topic: als je de roetwolken al zelf wil zien in je achteruitkijkspiegel, moeten zo ook wel enorm zijn hoor!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Citaat van: BenC70ES op 30-11-2008 23:16:20
Citaat van: elianmars op 30-11-2008 23:02:23

Daarnet nog een programma gezien...  over het verschil van fijnstof-aanpak in NL tov B...  ze vallen hier bij bosjes neer door het fijnstof (= diesel). Gemiddelde levensduur verkorting per Belg van 13 maanden  :-X

Ik zeg niet dat er geen fijnstof wordt uitgestoten. Alleen wordt er af en toe gesuggereerd dat als er een diesel voor je rijdt, je door een dichte mist moet heenrijden. Slaat gewoon nergens op.

Ik tank btw de wat duurdere V-power diesel en heb het idee dat deze diesel ook wat bijdraagt aan een verminderde roetuitstoot.

BenC70ES

Citaat van: elianmars op 30-11-2008 23:19:40Alleen wordt er af en toe gesuggereerd dat als er een diesel voor je rijdt, je door een dichte mist moet heenrijden. Slaat gewoon nergens op.

:eusa_naughty:  Gegarandeerd dat ik morgen mijn koplampen weer door die dieselwolken zie schijnen...

Zeker als het file is en daarna weer rijden, waarbij die TDI'tjes, die zich allen Schumacher wanen, weer vol optrekken en een wolk uitbraken zo groot als hun wagen.

(af en toe zit er dan nog ééntje bij, die nog nooit op onderhoud is geweest en continu een wolk uitbraakt waar de 3 rijvakken van kunnen 'meegenieten')

elianmars

Citaat van: BenC70ES op 30-11-2008 23:25:11
Citaat van: elianmars op 30-11-2008 23:19:40Alleen wordt er af en toe gesuggereerd dat als er een diesel voor je rijdt, je door een dichte mist moet heenrijden. Slaat gewoon nergens op.

:eusa_naughty:  Gegarandeerd dat ik morgen mijn koplampen weer door die dieselwolken zie schijnen...

Zeker als het file is en daarna weer rijden, waarbij die TDI'tjes, die zich allen Schumacher wanen, weer vol optrekken en een wolk uitbraken zo groot als hun wagen.

(af en toe zit er dan nog ééntje bij, die nog nooit op onderhoud is geweest en continu een wolk uitbraakt waar de 3 rijvakken van kunnen 'meegenieten')

Tja, die gierige Belgen tanken allemaal goedkope diesel, zeker?  ::)
Onderhoud aan je wagen is ook zonde van je geld.......

Ik zweer je dat de roetuitstoot van mijn wagen echt minimaal is.

BenC70ES

Citaat van: elianmars op 30-11-2008 23:30:32Ik zweer je dat de roetuitstoot van mijn wagen echt minimaal is.

Ook uit het programma: 'roetuitstoot van een moderne dieselmotor per liter is 50 keer hoger dan van een benzine wagen'

elianmars

Citaat van: BenC70ES op 30-11-2008 23:34:44
Citaat van: elianmars op 30-11-2008 23:30:32Ik zweer je dat de roetuitstoot van mijn wagen echt minimaal is.

Ook uit het programma: 'roetuitstoot van een moderne dieselmotor per liter is 50 keer hoger dan van een benzine wagen'

Ja, zo ken ik er nog wel één. Roetuitstoot van een stapel brandende banden is 50 keer hoger dan een stapel brandende kranten.  ::)

Blijf jij nou maar lekker in België rondrijden tussen al die vervuilende diesels. Duurt het in ieder geval 13 maanden minder lang, dat gezeur van jou  :eusa_wall:

BenC70ES

Feiten komen hard aan hé

elianmars

Citaat van: BenC70ES op 30-11-2008 23:45:31
Feiten komen hard aan hé

Er komt niks hard aan. Diesels zijn minder goed voor het milieu dan benzine of gas wagens. Nou en? Moet alles en iedereen dan maar stoppen? Industrie moet stil gelegd worden, auto's, bussen, vrachtwagens mogen niet meer rijden, omdat het niet goed is voor het milieu.
Die gasbak van jou is net zo goed slecht voor het milieu. Ga jij vanaf morgen alleen nog maar fietsen dan? ::)