De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Gisteravond uit handen van de heer Biker een veerpootbrug ontvangen namens Chris, Turbobiker zelf en een maat die niet actief is op dit forum. Super, tnx! :eusa_clap:
Wordt deze week even gemonteerd...

Verder een setje Propus kado gekregen van m'n ouders. Die wielen worden gebruikt als zomerwielen. Ik moet alleen nog even achteraan banden, er ligt nu 225/45R17 op. Volgens mij gaat dat niet passen. Ik wil er 215/45R17 op leggen. Benieuwd of dat gaat zonder C70 stuurstops te monteren maar dat merk ik vanzelf.

Omdat 17" wielen onder een auto zonder te verlagen er niet uit ziet, dus ook achteraan een setje R veren. Helaas ben ik dan wel de sigaar om meteen de nivomats te vervangen, deze zijn gaar. Duur grapje  :-\

De radio van Huib nog steeds niet opgehaald, hopelijk wel binnenkort. Deze ben ik namelijk echt beu. Dan ook meteen wat extra speakers monteren. Ik moet de speakerroosters in het dashboard er nog even afwippen, maar volgens mij zitten er nu alleen speakers in de voorportieren :eusa_doh:

Verder heeft de V een vervelend kwaaltje momenteel: als je een tijdje gereden hebt en je stopt, laat de automaat in D staan maar houdt je voet op de rem, laat vervolgens rem los en geeft gas om weer te gaan rijden, gebeurt er niets. De motor maakt toeren alsof de bak in neutraal staat, de auto rolt miniem naar voren maar verder niets. Enige remedie is het toerental te laten zakken tot stationair en opnieuw gas te geven en dan doet ie het prima.
Soms gaat het dagenlang prima, soms heb je het 2x op 1 dag. Deze week had ik het toen ik in de middenberm van een vierbaans stond te wachten om af te slaan en nog even snel voor een naderende auto over te steken. De auto rolde een meter of 3 naar voren en verder niet. Toerental laten zakken en toen plankgas gegeven om de weg vrij te maken. Niet grappig ::)
Het forum al na zitten lezen maar ik ben er nog niet achter wat het kan zijn. Het lijkt haast een probleem in de aansturing :eusa_think:  Iemand een idee?

darius

Taranis , ik heb ook die bandenmaat maar het gaat eigenlijk wel. alleen bij maximale stuuruitslag loopt het voor aan.  Verder kan ik alleen beamen dat ie iets naar beneden moet  :D
Met het aut verhaal kan ik je niet helpen.

Groet
No show, only go.

UserID6342

Citaat van: Taranis op 08-02-2009 18:01:34
Gisteravond uit handen van de heer Biker een veerpootbrug ontvangen namens Chris, Turbobiker zelf en een maat die niet actief is op dit forum. Super, tnx! :eusa_clap:

Verder een setje Propus kado gekregen van m'n ouders. Die wielen worden gebruikt als zomerwielen. Ik moet alleen nog even achteraan banden, er ligt nu 225/45R17 op. Volgens mij gaat dat niet passen. Ik wil er 215/45R17 op leggen. Benieuwd of dat gaat zonder C70 stuurstops te monteren maar dat merk ik vanzelf.

Omdat 17" wielen onder een auto zonder te verlagen er niet uit ziet, dus ook achteraan een setje R veren. Helaas ben ik dan wel de sigaar om meteen de nivomats te vervangen, deze zijn gaar. Duur grapje  :-\

De radio van Huib nog steeds niet opgehaald, hopelijk wel binnenkort. Deze ben ik namelijk echt beu. Dan ook meteen wat extra speakers monteren. Ik moet de speakerroosters in het dashboard er nog even afwippen, maar volgens mij zitten er nu alleen speakers in de voorportieren :eusa_doh:

Verder heeft de V een vervelend kwaaltje momenteel: als je een tijdje gereden hebt en je stopt, laat de automaat in D staan maar houdt je voet op de rem, laat vervolgens rem los en geeft gas om weer te gaan rijden, gebeurt er niets. De motor maakt toeren alsof de bak in neutraal staat, de auto rolt miniem naar voren maar verder niets. Enige remedie is het toerental te laten zakken tot stationair en opnieuw gas te geven en dan doet ie het prima.
Soms gaat het dagenlang prima, soms heb je het 2x op 1 dag. Deze week had ik het toen ik in de middenberm van een vierbaans stond te wachten om af te slaan en nog even snel voor een naderende auto over te steken. De auto rolde een meter of 3 naar voren en verder niet. Toerental laten zakken en toen plankgas gegeven om de weg vrij te maken. Niet grappig ::)
Het forum al na zitten lezen maar ik ben er nog niet achter wat het kan zijn. Het lijkt haast een probleem in de aansturing :eusa_think:  Iemand een idee?
Is het niet je PnP switch Ronald ?

Chris

Graag gedaan kerel ;D!!!

BOV

Een setje (V+A) Koni FSD's er maar ipv de Nivomats onder dan?
I take pictures and build stuff...

Elsje

Misschien heb ik binnenkort wel een de voorveren van de R over. Ik vind ze te slap in combinatie met de FSD's (ook met de standaard volvodemper). Achter heb je "alleen" nieuwe verlaagde nivomats (R) nodig de veren zijn hetzelfde.

Taranis

Citaat van: darius op 08-02-2009 18:06:45
Verder kan ik alleen beamen dat ie iets naar beneden moet  :D

Maar dan passen die banden helemaal niet meer? :P

Citaat van: Dirk342 op 09-02-2009 10:29:52

Zou 't probleem dan niet alleen direct na het verzetten van de keuzehendel optreden?

Citaat van: Chris op 09-02-2009 10:36:21
Graag gedaan kerel ;D!!!

;D

Citaat van: BOV op 09-02-2009 13:47:32
Een setje (V+A) Koni FSD's er maar ipv de Nivomats onder dan?

Verklaar u nader? :)

Citaat van: Elsje op 09-02-2009 19:12:04
Misschien heb ik binnenkort wel een de voorveren van de R over. Ik vind ze te slap in combinatie met de FSD's (ook met de standaard volvodemper). Achter heb je "alleen" nieuwe verlaagde nivomats (R) nodig de veren zijn hetzelfde.

Serieus? Dat wist ik niet, dacht dat de veren achter ook anders waren?
Verlaagde nivomats bestaan toch niet? Wordt dan toch gewoon bussen toepassen?

Als je ze over hebt wil ik wel een seintje :)

Freakybaby

Citaat van: Taranis op 10-02-2009 09:15:26

Serieus? Dat wist ik niet, dacht dat de veren achter ook anders waren?
Verlaagde nivomats bestaan toch niet? Wordt dan toch gewoon bussen toepassen?

Als je ze over hebt wil ik wel een seintje :)

Ik heb me laten uitleggen dat er 2 soorten zijn, de R nivomats zouden korter zijn. Verder verlagen doe je dan met die bussen. De veren maken toch bij nivomat weinig verschil?

Die automaat storing is ruk.. Dan heb je geen zekerheid  :eusa_wall:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Taranis

Dat zou mooi zijn, wordt een relatief goedkope verlaging dan! :eusa_dance:
Nivomats moeten toch al vervangen worden. Voor andere veren steken en klaar 8)

Die automaatstoring is inderdaad irritant en precies om de reden die je aangeeft. Iedere keer dat je ergens op een kritiek punt weg wilt rijden ben je bang dat ie 't weer niet doet ::)

UserID6342

Citaat van: Taranis op 10-02-2009 09:15:26
Citaat van: Dirk342 op 09-02-2009 10:29:52
Zou 't probleem dan niet alleen direct na het verzetten van de keuzehendel optreden?
Het is te proberen, als dat tie het weer doet de keuzehandel een keer flink op en neer te raggen en kijken of tie dan wel wilt... kost een kleine moeite en geeft je iets meer duidelijkheid... Succes in ieder geval, Dirk

Freakybaby

Ken het.. Vond het ook niet prettig rijden toen de motor elk moment kon afslaan door de nokkenas sensor.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Taranis

Vanochtend wilde de auto na het achteruitrijden bij de supermarkt niet meer voor- of achteruit :eusa_doh:  Driftig de keuzehendel een paar keer heen en weer geragd en toen deed ie 't weer prima... lijkt dus toch op de standenschakelaar, ondanks dat 't nu de eerste keer is dat 't euvel optreedt direct na het verzetten van de keuzehendel.
Binnenkort de how-to voor de vervanging van de schakelaar even opzoeken op het forum.

Me vanmiddag even druk gemaakt en in recordtijd de gloeibougies nogmaals vervangen, dit keer gingen de bougiedoppen er met een duidelijke klik op. Ik heb de bedrading niet vervangen ondanks dat ik die al wel heb liggen, helaas geen tijd voor. Komt de volgende keer wel.
Bij het terugplaatsen van de stuurpomp tikten er 2 van de bouten die je door de poelie heen vast zet, dus ik vermoed dat ik de rekbouten gemold heb. Wordt nog een leuk klusje... eigen schuld ::)

Verder de veerpootbrug geplaatst, er zat 1 of ander kastje bij de rechterveerpoot in de weg. Op de sticker stond zowel Denso als de 4 ringen van Audi, maar ik ben er niet echt achter waar 't voor dient. Ik heb 't nu een beetje weggefrommeld en we zien 't wel weer. Het schroefje ervan pleurde naar beneden en was daarna spoorloos, ondanks een lange zoektocht :eusa_think:

De spanner van de multiriem heb ik bij gebrek aan de juiste inbusdoppen voor op de ratel nog niet vervangen. Bovendien was 't blok warm omdat ik tussentijds weg moest en met warme motor de spanner vervangen is denk ik geen succes :eusa_whistle:

De speakerroosters in het dashboard losgewipt en daar zag ik tot m'n stomme verbazing speakers zitten :eusa_shifty:
Vinger erop gehouden en als je de radio flink hard zet voel je ze wel iets trillen dus ze doen 't wel, maar ik hoor het eerlijk gezegd niet. De speakerroosters van de achterportieren kreeg ik niet los, die lijken wel gelijmd en begonnen gevaarlijk te kraken dus toen maar met rust gelaten. Ik zoek wel op 't forum op hoe ze los moeten. Wel met de zaklamp door de roosters heen aan 't schijnen geweest en dan kijk je zo tegen het staal, dus daar zitten duidelijk geen speakers.
De speakerroosters in de D-stijlen ook losgehaald en daar zat zoals verwacht ook niets. Volgens mij moet daar nog wel iets van een bracket in om de speakers op z'n plaats te houden :eusa_think:

Binnenkort weer wat te sleutelen dus, het ging me er nu meer om dat ik over 2 weken in Zweden niet met strenge vorst sta met een auto die niet wil starten omdat de gloeibougies 't niet doen. Ik hoop dat dat nu uitgesloten is 8)

elianmars

Speakerroosters kun je niet loshalen in de achterdeuren, Ronald. Daarvoor moet het complete deurpaneel er af.

Ik heb nog wel een setje speakers voor je liggen. Ook de tweeters voor in het dashboard en de deurspeakers voor de voordeuren.
Als je iets kunt gebruiken, laat je het maar weten.

De speakertjes in de D stijlen klik je er zo in, mits je de originele gebruikt. Die heb ik helaas niet liggen, trouwens  :eusa_shifty:

Taranis

Citaat van: elianmars op 14-02-2009 18:02:13
Speakerroosters kun je niet loshalen in de achterdeuren, Ronald. Daarvoor moet het complete deurpaneel er af.

Is dat 1 van die 1800 veranderingen? :eusa_wall:  Bij de 850 zette je de schroevendraaier erachter en ze lagen er uit :D

Citaat van: elianmars op 14-02-2009 18:02:13
Ik heb nog wel een setje speakers voor je liggen. Ook de tweeters voor in het dashboard en de deurspeakers voor de voordeuren.
Als je iets kunt gebruiken, laat je het maar weten.

In het dashboard heb ik dus (blijkbaar) al tweeters zitten. Voor de speakers in de achterportieren stuur ik wel even een PB :)

elianmars

Citaat van: Taranis op 14-02-2009 18:08:45

In het dashboard heb ik dus (blijkbaar) al tweeters zitten.

Dat had ik inderdaad begrepen, alleen als je niet kunt horen dat er geluid uit komt (maar wel voelen  ;D), zijn die volgens mij niet ok.
Ik hoor bij de mijne duidelijk dat ze het doen.

Vreemd...  :eusa_think: