De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Vertigo

Citaat van: elianmars op 14-02-2009 18:10:47
Dat had ik inderdaad begrepen, alleen als je niet kunt horen dat er geluid uit komt (maar wel voelen  ;D), zijn die volgens mij niet ok.
Ik hoor bij de mijne duidelijk dat ze het doen.

Vreemd...  :eusa_think:

Ook als je de motor gestart hebt? :P

elianmars

Citaat van: Vertigo op 14-02-2009 18:13:40
Dat had ik inderdaad begrepen, alleen als je niet kunt horen dat er geluid uit komt (maar wel voelen  ;D), zijn die volgens mij niet ok.

Ook als je de motor gestart hebt? :P

Zelfs dan nog. Kun je nagaan wat een geluid er uit kan komen  :eusa_dance: ;D

Taranis

Kan het iets met de HU te maken hebben? Ik heb niet het idee dat dat CT-vijfnulnogwat ding echt geavanceerd is ::)

Taranis

Laatste tijd weinig aan de auto gedaan, behalve gereden. Inmiddels bijna 15.000 km met de V70 gereden, naar volle tevredenheid. Olieverbruik is gewoon niets komma nul, dat is best netjes voor een auto met 285.000 km op de teller 8)

Omdat ik zelf geen tijd had en/of wilde maken om de riemspanner van de multiriem te monteren voordat ik o.a. viking_in_shorts een bezoekje zou brengen, heb ik die door de dealer laten monteren. Thuisgekomen bleek de motor nog steeds te rammelen. Chef werkplaats gebeld, volgende dag terug. Na lang zoeken bleek de krukaspoelie de boosdoener. Die vervangen (wat is dat kreng duur!) waarna ik de volgende dag gewoon op tijd op weg kon.

Tijdens een grote regenbui kreeg ik gezelschap van deze vriend:

Het vermogen viel weg, ik dacht in eerste instantie dat de luchtmassameter het finaal begeven had. Op een sukkelgangetje doorgereden naar de eerstvolgende parkeerplaats en daar de kap open gedaan. Een hoop damp vanonder de luchtfilterbehuizing, maar volgens mij zit daar niet heel veel boeiends onder dus ik kon me niet voorstellen dat het daar vandaan kwam. Bleek het deksel van de ECU behuizing er niet goed op te zitten waardoor er regenwater binnengekomen was :eusa_wall: Waarom die halve soepkip bij de garage dat deksel er überhaupt af heeft moeten halen is me een raadsel trouwens ::)
De hele boel leeggemaakt en droog gepoetst en kwartiertje later was ik weer op weg. Na een paar keer starten was het lampje uit.

In Zweden gelukkig geen problemen meer gehad, ondanks het koude weer:

Zelfs een verbruik van 1:15,7 gescoord, ik wist niet dat het mogelijk was ;D Op de terugweg de vonken weer even uit de uitlaat laten vliegen op de autobahn en het blok en automaat lopen weer keurig netjes.

Vandaag had ik de speakers van de achterportieren willen monteren. Met dank aan de handleiding van Elianmars het achterportier uit elkaar gekregen. Toen bleek ik bevestigingsmiddelen te missen :eusa_wall:
Omdat ik geen zin had om naar de dealer te gaan (lekker hoor, vakantie ;D ), de boel maar weer terug in elkaar gestoken. Alleen kreeg ik het deurpaneel niet meer fatsoenlijk terug in elkaar en hield ik een stukje plastic over. Binnenkort met de hulp van een forummer nog een keer naar kijken.

Uiteindelijk maar iets gedaan wat me meer ligt, namelijk met grote bouten :P  M'n verjaardagskado gemonteerd:

(sorry voor de crappy phonepics)

225/45R17 blijkt dus gewoon te passen. Niettemin gaan er binnenkort wel nieuwe banden op, wat er nu op ligt maakt zo'n enorm afrolgeluid dat je continu het idee hebt dat er nog een raam openstaat. De nieuwe banden dan gewoon 215 breed, dan loopt het als het goed is na verlagen nog steeds niet aan :)

Ik twijfel nog wel even over de verlaging. De R verlaging is maar 20 millimeter. Aan de voorkant mag ie best wat meer zakken, maar misschien vertekent het beeld doordat de achterkant wat in gezakt is door de nivomats. Ik denk dat ik erop gok dat ie met nieuwe (kortere) nivomats achter en de R veren vóór weer recht hangt. Ik weet niet of veel verder verlagen dan dat handig is, gezien ik vaak niet echt rem voor verkeersdrempels  :angel:

Thys

Ziet er netjes uit!

Marc O.

Mooie velgen Ronald!
...The Nile isn't just a river in Africa...

sinat

Ik twijfel nog wel even over de verlaging. De R verlaging is maar 20 millimeter. Aan de voorkant mag ie best wat meer zakken, maar misschien vertekent het beeld doordat de achterkant wat in gezakt is door de nivomats. Ik denk dat ik erop gok dat ie met nieuwe (kortere) nivomats achter en de R veren vóór weer recht hangt. Ik weet niet of veel verder verlagen dan dat handig is, gezien ik vaak niet echt rem voor verkeersdrempels

Ik heb alleen voor R veren, dus zo'n 20mm verlaging. Achter heb ik de gewone nivomats zitten. Rijdend ligt achter iets hoger maar stilstaand iets lager dan de voorkant.
Ik denk dat als je achter de verlaagde nivomats neemt en aan de voorkant 20mm verlaging, de auto achter iets lager zal staan (rijdend).
ALs je achter verlaagde nivomats neemt, zou ik aan de voorkant zeker 30mm laten zakken.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 13-03-2009 16:38:46Ik weet niet of veel verder verlagen dan dat handig is, gezien ik vaak niet echt rem voor verkeersdrempels  :angel:

En wat zou dat? Een deukje meer of minder? :eusa_think:

R o b

Wat je met verlagen mogelijk wint, verlies je weer op de drempels!  ;)  :eusa_dance:

Maar blijft een mooi gezicht!   ;D

viking_in_shorts

Trouwens - wat zou je zeggen van heldere koplampen?

Freakybaby

leuk verjaardagskado Ronald! Ziet er goed uit..

MAAR idd wel verlagen
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Taranis

Citaat van: thyzerrr op 13-03-2009 17:20:14
Ziet er netjes uit!

Citaat van: Marc O. op 13-03-2009 17:25:05
Mooie velgen Ronald!

Tnx beiden!

Citaat van: sinat op 13-03-2009 17:31:00
Ik heb alleen voor R veren, dus zo'n 20mm verlaging. Achter heb ik de gewone nivomats zitten. Rijdend ligt achter iets hoger maar stilstaand iets lager dan de voorkant.
Ik denk dat als je achter de verlaagde nivomats neemt en aan de voorkant 20mm verlaging, de auto achter iets lager zal staan (rijdend).
ALs je achter verlaagde nivomats neemt, zou ik aan de voorkant zeker 30mm laten zakken.

Je hebt zeker een punt, alleen vraag ik me dan af: waarin verschilt het R onderstel dan van een normaal onderstel? Of hangen alle V70R's op hun gat?

Citaat van: viking_in_shorts op 13-03-2009 17:34:02
En wat zou dat? Een deukje meer of minder? :eusa_think:

De onderkant is nog maagdelijk. Dat wilde ik graag zo houden :D

Citaat van: R o b op 13-03-2009 17:52:30
Wat je met verlagen mogelijk wint, verlies je weer op de drempels!  ;)  :eusa_dance:

Maar blijft een mooi gezicht!   ;D

Voor de snelheid doe ik het niet, een diesel gaat toch niet hard. Wel gemerkt dat ik met deze velgen 6 km/h harder ga op 't GPS dan met 195/60R15 ;D

Citaat van: Claudia op 13-03-2009 19:14:14
Oeh!
Mooi!

Blijft geweldig, dat zilver he!

Jep! Heeft even geduurd voor ik 't waardeerde, maar nu vind ik 't schitterend 8)

Citaat van: viking_in_shorts op 13-03-2009 19:15:52
Trouwens - wat zou je zeggen van heldere koplampen?

Staat zeker ook op de verlanglijst, alleen niet bovenaan. Eerst een onderhoudsbeurt, de radio+versterker+dolbyprocessor+speakers monteren (Huib!!), distributie vervangen, verlagen en dan zien we wel weer verder ;) Maar mezelf kennende kan ik het straks toch een keer niet laten en bestel ik ze 'ff tussendoor' :eusa_whistle:
Jesse heeft heldere koplampen op z'n 426 V70, staat geweldig zag ik in Willemstad. Alleen die reflectoren... misschien even weg fotoshoppen om 't verschil te zien ;D

@ Freek: tnx! En ja... hij moet omlaag. Nivomats moeten toch al vervangen worden dus kleine extra moeite om de veren aan de voorzijde te vervangen ;)

elianmars

Dat leuke lampje op het dashboard ging bij mij ook branden, alleen was er bij mij meer aan de hand :eusa_shifty:

Velgen staan 'm goed!

Je maakt meer kilometers dan ik, trouwens.
Ik had het er gisteren met Sander nog over. Sinds ik de wagen terug heb van Hooftman, heb ik nog geen 900 kilometer gereden :eusa_whistle:

Marc O.

Citaat van: elianmars op 13-03-2009 23:43:08
Dat leuke lampje op het dashboard ging bij mij ook branden, alleen was er bij mij meer aan de hand :eusa_shifty:

Velgen staan 'm goed!

Je maakt meer kilometers dan ik, trouwens.
Ik had het er gisteren met Sander nog over. Sinds ik de wagen terug heb van Hooftman, heb ik nog geen 900 kilometer gereden :eusa_whistle:

Bang dat die bout nog een keer breekt? ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Dat lampje is voor de AT bak toch ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het