Hoi, dit ben ik.

Gestart door Renault_Volvo, 09-12-2008 15:13:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

In afwachting van het gereed worden van de 422R stuur ik in een eerste generatie astra met een 1.6 blokje. Voor een wagentje met 280.000 km achter de kiezen is er niets mis mee, hij rammelt zelfs niet. Als je beperkte middelen hebt zou ik zoiets zeker overwegen.
Het plezier van het rijden (in welke auto dan ook) vergaat je snel als je de kosten niet of nauwelijks kan opbrengen. Die 850 kan altijd nog wel een keer, voorlopig zakken de prijzen toch nog wel. :)

Rogers XC 70 2000

Ik heb destijds mijn hart gevolgd en als eerste auto een Lancia Delta gekocht. Vond ik een fantastisch mooie auto en hij reed geweldig..... als ie reed...
Op een jaar tijd heb ik er € 3.500 aan versleuteld.
ik kan je dus afraden alleen je hart te volgen... koop met verstand en neem iemand mee die (ook?) verstand van auto's heeft. Probeer verstand en hart te combineren. De suggestie voor een 440, 460 of 480 turbo vond ik niet eens zo gek.
Ook een Renault Megane Coupé 2.0 (147 pk) is een aardig alternatief als je binnen het Renault-gamma zoekt.



mistah-mike

Even een reactie over het verzekeren,ik betaal 120 euro verzekering per maand dat is gewoon wa wel met inzittenden enz.
Zelf ben ik 20 jaar kom uit heerenveen en betaal zo'n 60 e per maand wegenbelasting en heb een t5 aut sedan dus de maandlasten zijn erg behoorlijk voor iemand die geen inkomen heeft daaarbij komt nog benzine en het standaard onderhoud maar daarover kan je genoeg lezen hier;)
Gr Mike
Citaat van: Freakybaby op 10-12-2008 09:27:26
Ook een 850 GLT is lastig te verzekeren voor jou. Gezien het vermogen van 170pk.

De MX-5 is een heerlijk speeltje, en een stuk goedkoper in onderhoud (mits je cabrio kap goed is). Daarnaast ook een pak zuiniger.

MJH

Citaat van: Renault_Volvo op 10-12-2008 09:44:22
je hebt gelijk, veiligheid is idd beter dan goed voor de dag komen. ik vraag dan ook wat de meest verstandige keuze is, al is het een saaie astra eerste generatie, wat is het beste? met hart volgen of op safe gaan?
Portemonnee: Astra
Fun: MX 5
Safety: 850 (al kun je daar ook heel veel fun mee hebben)

Maar uiteindelijk zul je het toch echt zelf moeten beslissen...
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Renault_Volvo

#34
dat van die astra was maar een voorbeeldje, ik heb eigenlijk een bloedhekel aan opel. niet dat het persoonlijk bedoelt is, mochten hier nog mensen zijn die wél van opel houden.
maar goed het idee van een williams zit er niet in, want zoals ik lees is er een grote kans dat ik een kat in de zak koop. maar het blijven wel gave gebakjes. en een 850T5 zit er denk ik ook niet, want mijn pa ziet dat toch niet zitten met nog een dikke Volvo op het erf (vanwege de zaak, anders denken de mensen: oh... dus daar gaat me geld heen) gelukkig is er nog een prachtig forum waar ik altijd nog naar dikke Volvo's kan kijken.
ik ben er voorlopig nog niet uit.

Grts.

R o b

Een 850 is echt geen te dikke patserbak......heb altijd spijt gehad dan ik niet meteen een 850 heb gekocht ipv de V40.....om dezelfde redenen als jij nu schrijft!

t5karel

Citaat van: Renault_Volvo op 10-12-2008 11:06:29
en een 850T5 zit er denk ik ook niet, want mijn pa ziet dat toch niet zitten met nog een dikke Volvo op het erf (vanwege de zaak, anders de mensen: oh... dus daar gaat me geld heen)
;D.Nou dat valt ook wel weer mee hoor met bakken die ouder zijn dan 10 jaar.
En dan nog,liever afgunst dan medelij ;D ;)
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

FGG

Citaat van: Renault_Volvo op 10-12-2008 08:29:24
(ja nu zeg ik het goed ipv me)

Citaat van: Renault_Volvo op 10-12-2008 11:06:29
(vanwege de zaak, anders de mensen: oh... dus daar gaat me geld heen)

:eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

arjenT5R

Citaat van: t5karel op 10-12-2008 11:32:26
Citaat van: Renault_Volvo op 10-12-2008 11:06:29
en een 850T5 zit er denk ik ook niet, want mijn pa ziet dat toch niet zitten met nog een dikke Volvo op het erf (vanwege de zaak, anders de mensen: oh... dus daar gaat me geld heen)
;D.Nou dat valt ook wel weer mee hoor met bakken die ouder zijn dan 10 jaar.
En dan nog,liever afgunst dan medelij ;D ;)

Ik ben ook begonnen met bx €300 V440 €500 en V340 €flesje wijn + bosje bloemen,
ben nu 21  ;D maar als je het goed bekijkt kan ik die 850 T5 nog steeds niet echt aan,
ik heb zo'n beetje alles al vervangen maar er blijft van alles kapot gaan  :eusa_wall:
en ook al doe je het zelf de onderdelen voor de 850 zijn allemaal een stuk prijziger als voor de 440 of 340
dus ja.... Ik zal um niet weg doen maar het zijn wel serieuze kosten voor een studentje/stagaire
Verzekering 80 euro (ditzo) en wegenbelasting 158 (3mnd) en dan nog benzine 15L op 100km

Maar het is een heerlijke en nog eens snelle kar ook  :angel:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Renault_Volvo

Citaat van: FGG op 10-12-2008 11:35:29
Citaat van: Renault_Volvo op 10-12-2008 08:29:24
(ja nu zeg ik het goed ipv me)

Citaat van: Renault_Volvo op 10-12-2008 11:06:29
(vanwege de zaak, anders de mensen: oh... dus daar gaat me geld heen)

:eusa_whistle:

ach stik  :eusa_doh:

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Daar maak je vrienden mee zeg!

Renault_Volvo


MichielMaas

Ik zou voor de Clio gaan, lekker mee-ouwehoeren hier op het forum en naar de meetings met de Volvo van je Pa.  ;D

Renault_Volvo

ik heb laatst nog een heel gesprek gehad met een groep vrienden van mij over welke auto nou het best bij wie past. tja, toen kwam ook de vraag welke wagen het best bij mij zou passen, een maat van mij noemde meteen een volvo 850, en ik heb het met ze nog niet eens over mijn plannen verteld. vond het wel toevallig. ik vroeg ook waarom, ze zeiden daarop jij bent groot en lomp, zo'n volvo 850 ook. dat vond ik dan weer wat minder commentaar.

Grts.