Reanimatie van een Roffel

Gestart door Freakybaby, 13-12-2008 16:27:46

Vorige topic - Volgende topic

tackle

Heb jij in je auto nog geen massagestoelen? tsssss...

Freakybaby

Citaat van: tackle op 10-04-2010 20:53:10
Heb jij in je auto nog geen massagestoelen? tsssss...

Alleen op klinkerwegen en in België... Krijg massages liever van een leuke jongedame..  :eusa_shifty:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

henry classic v70

Citaat van: Freakybaby op 10-04-2010 18:27:31
En nu een massage zien te regelen  :eusa_shifty:

Oh, ik dacht een koplampwisser.......... :eusa_whistle:

Hij glimt weer mooi Freek!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Freakybaby

Citaat van: henry classic v70 op 10-04-2010 21:51:19
Citaat van: Freakybaby op 10-04-2010 18:27:31
En nu een massage zien te regelen  :eusa_shifty:

Oh, ik dacht een koplampwisser.......... :eusa_whistle:

Hij glimt weer mooi Freek!

En 2 motortjes, en een binnenbumper, en en en.. Nee, die zijn in die zoekzoekie blijven plakken van een ruim jaar geleden. De hoeveelheid geld die het moet kosten om die terug te krijgen is het mij niet waard.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

henry classic v70

Dan zou ik er een "los" stangetje met wisser op zetten, mijn wissers werken ook niet (de rechter koplampwissermotor doet moeilijk zeg maar, beiden de stekker los gekoppeld en scheelt ook krassen op de heldere koplampen......)

Freakybaby

Probleem is dat dat losse motortje dus niet echt meer past bij de linker koplamp.. heb dat wel overwogen. Wisserarmpje was trouwens volledig weg gebroken.

henry classic v70

Ahh oke, stukje draadeind met 2 moertjes wisserarmpje/moertje ook geen idee?

Freakybaby

Jawel, maar dan moet ik armpje, wissertje etc gaan kopen.. terwijl het lijstje ook beschadigd is.. dus dat moet ik dan ook spuiten, dan wil ik ook meteen de spiegelkappen doen (meer plastic dan nog met verf) etc etc etc.. is dus effe op de lange baan gegaan.

henry classic v70

Is ook zo, van het een komt het ander en dan moet dit eigenlijk ook meteen enz. en alles op z'n tijd toch. Ik persoonlijk zou me eraan irriteren en telkens als ik dan langs de voorkant zou lopen valt het op (als je begrijpt wat ik bedoel) vandaar die kunstgreep met draadeind........

Freakybaby

Is een heel goede tip.. Maar als je mijn auto zou poetsen dan schrik je van de littekens na 540k.. Dat koplampwissertje is er 1 van.. En eigenlijk vind ik dat als het er zit dat het dan ook moet werken. Maarja, misschien pak ik dat nog wel beet op korte termijn, het staat wel veel netter als er 2 wissertjes op zitten.

pikkepoelie

he de mist lampen doen het weer  ;D :eusa_clap:

henry classic v70

Citaat van: Freakybaby op 10-04-2010 22:30:53
En eigenlijk vind ik dat als het er zit dat het dan ook moet werken.

Vind ik ook Freek, vandaar dat ze het dan allebei maar even niet doen...............
Je kan niet makkelijk die rechter wissermotor vervangen zonder de bumper te demonteren. Ze gaan er allebei wel een keer af maar wanneer weet ik nog niet, eigenlijk zouden de beide bumpers moeten worden gespoten (wat krassen en beschadigingen) en om het helemaal super mooi te maken ook de motorkap (steenslag) en dak (hier en daar vlekken met dank aan de vogels......). Dus hier ook hetzelfde euvel als jij hebt, als ik dit laat doen dan dat ook maar. Kost dan wel weer de nodige €uro's :eusa_whistle:

Freakybaby

Citaat van: henry classic v70 op 10-04-2010 23:06:41
Citaat van: Freakybaby op 10-04-2010 22:30:53
En eigenlijk vind ik dat als het er zit dat het dan ook moet werken.

Vind ik ook Freek, vandaar dat ze het dan allebei maar even niet doen...............
Je kan niet makkelijk die rechter wissermotor vervangen zonder de bumper te demonteren. Ze gaan er allebei wel een keer af maar wanneer weet ik nog niet, eigenlijk zouden de beide bumpers moeten worden gespoten (wat krassen en beschadigingen) en om het helemaal super mooi te maken ook de motorkap (steenslag) en dak (hier en daar vlekken met dank aan de vogels......). Dus hier ook hetzelfde euvel als jij hebt, als ik dit laat doen dan dat ook maar. Kost dan wel weer de nodige €uro's :eusa_whistle:

Dat is dus ook mijn overweging.. Ik vind hem er zo best wel weer prima bij staan.. En toch, voor nog 1,5-2 cm lager,nieuwe voorbumper, achterbumper dan ook maar,  compleet overspuiten, dan toch ook maar een nieuwe voorruit, alle rubbers, koplampen, mistlampen, velgen bijwerken, antenne van het dak af, andere uitlaat...

Hij heeft 543k gelopen, soms moet je nadenken voordat je geld ergens in pompt.

Accu en distributie zijn eerste punt. Nu al 2 keer niet meer willen starten na een dag sleutelen(interieur verlichting veel te lang aan etc).. Dus de accu begint echt aan het eindje te komen. Driem moet met 7000 km.

Freakybaby

Citaat van: pikkepoelie op 10-04-2010 22:47:33
he de mist lampen doen het weer  ;D :eusa_clap:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kan weer lekker drammen  :evil:

Freakybaby

Zo.. De afgelopen weken was er sprake van een regen aan PBtjes, alles omtrent het inbouwen van en niet logisch functioneren van de VVIS tuning van Razorx in mijn auto. Nogmaals mijn dank aan Razorx en Dirk 342 voor het meedenken en helpen zoeken naar het probleem.

Na de gasklep op dieet te hebben gestuurd was vanmorgen ook de warme luchtschuif/klep onderin het luchtfilterhuis aan de beurt om op vakantie te gaan. Gevolg van dit alles, autootje sleurt er lekker aan en wil graag door tot vol toerental, erg prettig.

Wat staat er nog te gebeuren de komende tijd:
- Stuurstangen vervangen, 24 april, gewoon alle 4, dan is dat weer vers.
- Uitlijnen, zie bovenstaand.
- Distributieriem
- Span of geleide rol vd multiriem (even uitzoeken welke piept).
- Zoeken naar een normaal geprijsde accu, ga dus echt geen 100 euro betalen voor een 62 Ah accu  :eusa_naughty: