Auto snelwegsprintjes

Gestart door *JL*, 15-12-2008 18:30:22

Vorige topic - Volgende topic

Julian

Citaat van: Dirk342 op 28-08-2013 23:36:59
Chris, in mijn optiek (en of je het er nu mee eens bent of niet jeukt me ook al niet) is alles en iedereen die pakembeet 20-30 jonger is als ik zelf een 'snotneus'!  Net zo goed als ik dat zelf ben bij iemand die 20-30 jaar ouder is als ikzelf.  Heel simpel !

Vind het een beetje raar om iedereen die jonger is een snotneus te noemen, dus zoals jij het zegt kan mijn opa van 86 jou ook een snotneus noemen?
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

UserID6342

Ja !!  

Dat je dat raar vind Julian is inherent aan je opvoeding, vroeger leerden wij standaard respect te hebben voor oudere mensen, zonder enige discussie of uitwijkmogelijkheid.  Tegenwoordig is dat gewoon niet meer (niet dat ik het daar mee eens ben overigens) en heb echt moeite zat gehad om mijn kinderen van het tegendeel te overtuigen en ook gewoon aan te leren dat ze respect moeten en zullen hebben voor oudere mensen.

The Volvoboy

Citaat van: Julian op 28-08-2013 23:46:13
Citaat van: Dirk342 op 28-08-2013 23:36:59
Chris, in mijn optiek (en of je het er nu mee eens bent of niet jeukt me ook al niet) is alles en iedereen die pakembeet 20-30 jonger is als ik zelf een 'snotneus'!  Net zo goed als ik dat zelf ben bij iemand die 20-30 jaar ouder is als ikzelf.  Heel simpel !

Vind het een beetje raar om iedereen die jonger is een snotneus te noemen, dus zoals jij het zegt kan mijn opa van 86 jou ook een snotneus noemen?

Ja, dat zegt ie toch? Zinloze reactie
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Julian

Citaat van: Dirk342 op 28-08-2013 23:53:27
Ja !! 

Dat je dat raar vind Julian is inherent aan je opvoeding, vroeger leerden wij standaard respect te hebben voor oudere mensen, zonder enige discussie of uitwijkmogelijkheid.  Tegenwoordig is dat gewoon niet meer (niet dat ik het daar mee eens ben overigens) en heb echt moeite zat gehad om mijn kinderen van het tegendeel te overtuigen en ook gewoon aan te leren dat ze respect moeten en zullen hebben voor oudere mensen

Ho, respect hebben voor oudere mensen is alweer heel iets anders dan iedereen afgehakt een snotneus te noemen

Tuurlijk moet iedereen respect hebben voor elkaar, voor zowel jongere als oudere mensen maar dat kan toch ook gewoon op die manier gezegd worden?
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

UserID6342

Lezen Julian, lezen !  Ik heb het over blagen die 20-30 jaar jonger zijn als mijzelf !  Mijn oudste zoon is onderhand ouder als genoemde leeftijd en zoals ik al zei, alles daaronder is een snotneus !  Trouwens mijn oudste ook gewoon ;D.

viking_in_shorts

Dirk, vind jij niet dat respect iets is van geven en nemen? Waarom zouden die "snotneuzen" respect hebben voor iemand die geen respect voor hun heeft?

scania164

Voorbeeld functie. .

NinaPaul

Tot je in het ziekenhuis komt en zo een "snotneus" jou moet behandelen. Dan is het ineens wel "dokter" of "professor"... of niet soms  :eusa_whistle:
(Het is een fatsoen norm)

Sorry, maar ik snap best dat deze "snotneuzen" dan ook geen respect tonen naar die "ouwe zakken". Het hoort immers van 2 kanten te komen. (Weer fatsoen)

In mijn ogen verdient en krijgt iedereen respect (tot op het moment dat ze dit zelf ver/misbruiken).

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

En weer on-topic
Snelwegsprintjes... , voor een stoplicht werd er iemand op een geweldige manier zoek gereden door een Mini en dan de echte zeg maar. Nou ken ik die persoon van de Mini en weet dat hij er een Honda blokje in heeft gebouwd, geen schande dus (ik deed overigens ook niet mee aan dat sprintje..  :evil: )
Op dit filmpje zit een zelfde soort blok, heb je een idee hoe snel dit gaat :eusa_clap:

http://www.youtube.com/watch?v=xqrk8bfosno
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Piet

Ach Dirk ... de tijden zijn veranderd.
In deze huidige snelle maatschappij met een enorme en snelle beschikbaarheid aan informatie van allerlei soorten hebben mensen nog maar 10 jaar nodig om die levenservaring, wijsheid etc op te doen waar wij 40 jaar voor nodig hadden......... althans ....dat denken ze.
Maar laten we eerlijk zijn toen wij nog zo jong waren dachten we ook dat we onsterfelijk waren en al alle wijsheid in pacht hadden om er later pas achter te komen dat een stuk levenservaring toch echt pas met de jaren komt.
Daarbij komt dan ook wel dat de ene 25-jarige een heel stuk "volwassener" kan zijn dan de andere 25-jarige en de ene 50-jarige een stuk onvolwassener zijn dan de andere 50 jarige of zelfs sommige 25- jarigen. Wijsheid komt met de jaren, maar ook niet bij iedereen.
Je kan wat dat betreft niet iedereen over een kam scheren.

louwrens

iedereen mag zijn mening hebben.. daar voor is een forum!

de 1 kan het als roekeloos rijgedrag bekijken!

en de ander vind het een kick om met hoge snelheid te rijden...

of het nou op de snel weg is, of op een binnen weg...

ik heb tot slot wel een auto die gemaakt is om snel mee te gaan!

en in de 4 jaar dat ik de auto bezit ;D weet ik heeeel goed hoe ver ik kan gaan!

louwrens

Citaat van: Piet op 29-08-2013 10:33:20
Ach Dirk ... de tijden zijn veranderd.
In deze huidige snelle maatschappij met een enorme en snelle beschikbaarheid aan informatie van allerlei soorten hebben mensen nog maar 10 jaar nodig om die levenservaring, wijsheid etc op te doen waar wij 40 jaar voor nodig hadden......... althans ....dat denken ze.
Maar laten we eerlijk zijn toen wij nog zo jong waren dachten we ook dat we onsterfelijk waren en al alle wijsheid in pacht hadden om er later pas achter te komen dat een stuk levenservaring toch echt pas met de jaren komt.
Daarbij komt dan ook wel dat de ene 25-jarige een heel stuk "volwassener" kan zijn dan de andere 25-jarige en de ene 50-jarige een stuk onvolwassener zijn dan de andere 50 jarige of zelfs sommige 25- jarigen. Wijsheid komt met de jaren, maar ook niet bij iedereen.
Je kan wat dat betreft niet iedereen over een kam scheren.

dat ben ik met je eens!

als ik weer eens een snelweg sprint op het forum zet zal ik het kort houden en zonder details!

Piet

Citaat van: louwrens op 29-08-2013 10:44:01

en in de 4 jaar dat ik de auto bezit ;D weet ik heeeel goed hoe ver ik kan gaan!

Zo vrijblijvend vind ik dat toch niet.
Zulke acties kunnen makkelijk leiden tot ongevallen met zeer ernstige gevolgen voor anderen.

louwrens

Citaat van: Piet op 29-08-2013 11:08:18

Zo vrijblijvend vind ik dat toch niet.
Zulke acties kunnen makkelijk leiden tot ongevallen met zeer ernstige gevolgen voor anderen.

Dat ben ik met je eens!
Snel rijden kan grote gevolgen hebben! Die soms niet meer te herstellen zijn

Reitse

famous last words....

Zoals een trainer, met vele jaren fietservaring in het afdalen, ook heel goed wist hoe ver hij kon gaan. Totdat realiteit hem inhaalde, z'n fiets onderuit trok in een bocht en onzacht liet kennismaken met een rotsblok. Resultaat was een mooie dwarslaesie.