Auto snelwegsprintjes

Gestart door *JL*, 15-12-2008 18:30:22

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Het lijkt wel alsof Redolpho voor een 'ballotagecommissie' moet om te bewijzen dat ie werkelijk 285 op zijn TomTom heeft gezien......

peteRRR

Een goed aangebrachte laag 845 collinite levert al snel een 0.23 extra aan topsnelheid op in de km,...dus als je even doorrekend
zijn 7 aan gebrachte lagen 845 echt winstgevend in de top,dan nog de km tellernaald van de unit smeren,...ga je al weer hard. ;D

Ghe ghe.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Broabander

Ik heb met de tienkleppert vorig jaar ook 219 op de GPS gehad, met een opgegeven top van, wat is het, 205 ofzo? ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

martijn.

Heb met de s60 315kmh gezien op de gps :eusa_whistle:

Zo zie je maar dat er ook wat fout kan zijn met de gps ;)

arjen850

Citaat van: )()()sT op 16-09-2013 13:15:11
Het lijkt wel alsof Redolpho voor een 'ballotagecommissie' moet om te bewijzen dat ie werkelijk 285 op zijn TomTom heeft gezien......

Doen we het anders, wie haalt er met 16T 300 op de teller? Der zijn  zat ik Rren op dit forum, dus dan moeten er meer zijn..  trouwens, me een 16T ben je met 300 pk al behoorlijk uutgeschetsn hoor.

FrankvdAa

Citaat van: NinaPaul op 16-09-2013 12:32:48
Citaat van: arjen850 op 16-09-2013 12:26:57
Citaat van: NinaPaul op 16-09-2013 12:22:55
Citaat van: V70 classic op 16-09-2013 12:02:41
Met 285 zit je toch wel tegen of door de 400 pk  :eusa_think:

Ik neem aan dat je het dan specifiek over een 850 hebt (estate of sedan?).

Want er zijn genoeg auto's met ~300pk die ook 285 km/h kunnen.

Waar zou het anders over gaan? :eusa_think: :eusa_wall:

Misschien iets te veel natuurkunde voor je, maar die topsnelheid is van vele factoren afhankelijk.

Verschil cw waarde estate/sedan, banden, hoogte, bandenspanning, wegdek, temperatuur, windsnelheid, etc.

Dus zomaar zeggen "daar heb je 400 pk voor nodig" is ZEER KORT door de bocht.

Was volgens mij gewoon op het rechte stuk... :eusa_think: ;D
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

cornelis-b

Als Redolpho 285 heeft afgelezen op de GPS waarom zou dat met foto's moeten worden aangetoond? Denk dat hij met deze snelheid beide handen hard nodig heeft aan het stuur. Is het zo moeilijk iemand op zijn woord te geloven?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

grijzev70tdi

Citaat van: Broabander op 16-09-2013 13:49:34
Ik heb met de tienkleppert vorig jaar ook 219 op de GPS gehad, met een opgegeven top van, wat is het, 205 ofzo? ;D

Ik heb hem ook over de 200 gehad. Ja met die gare remmen voor, rammelende stabistokjes, missende bovenste motorsteun. Iets met vaak bu-j te bange ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Broabander

Die herrie die de remmen maakten kwam toen ik van 219 naar 100 moest remmen op een vrij klein stukje snelweg ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

FrankvdAa

Met m'n 16T en MTE stage-1 haalde ik max. 251 op de GPS. Dat was met automaat en 3" downpipe. Dat is nog wel een flink gat tot 285, maar met wind mee ne bergaf misschiet niet omhaalbaar. :eusa_think:

Nu was mijn R met automaat ook wel aardig conservatief gechipt...
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

cornelis-b

Ik vind de reacties richting Redolfo hier knap negatief, wilde ik toch even kwijt. Er wordt net niet gezegd dat hij liegt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

arjen850

Citaat van: cornelis-b op 16-09-2013 14:31:54
Ik vind de reacties richting Redolfo hier knap negatief, wilde ik toch even kwijt. Er wordt net niet gezegd dat hij liegt.

Ik heb het genoegen gehad kennis te maken met Redolfo, en hij met mij, op basis daarvan durf ik te zeggen dat hij wel weet dat hij zich niet hoeft te verantwoorden. En ik vraag al helemaal niet om foto's;)
Sterker het draait mij meer om de hoogst natuurkundige maar beetje domme vraag van Nientje ;D dus kom op mensen, niet zo licht geraakt ;D

Al rijdt men met een volvo een bugatti verion zoek, so it ;D

V70 classic

Ach deze discussies komen regelmatig terug.
We hebben hem ooit eens afgekapt met een me(e)ting.
Daar kwam toen uit voort dat je met een 330 pk zo rond de 255/260 kunt komen.
We hadden toen een 850 t5r een V70r(classic) en die auto van mij.
Alle gechipt 3"DP ed.
Ik had toen een org DP en Cat.
Verder stond ie niet echt scherp.
Als je dan kijkt wat de moderne sportwagen moet doen om 280 te halen.
Dan zal een volvo het echt niet met minder kunnen.
Vandaar dat ik eigenlijk aan die opm over die 400 pk kwam.

Je kunt er indeed naar gaan rekenen maar je zit dan met cw waardes en rendamenten enz. dat is voor ons geen doen.

Verder hoeft van mij niemand zich te verantwoorden.
Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

t5karel

"Mijn ford Capri liep vroeger 400!" Was een uitspraak van een gedetineerde ,ooh ik bedoel patient
paar jaar terug,in het van Mesdagkliniek.. ;D Naar aanleiding van onze snelle service qua bezorging,met de T-5 jaren terug..
Had het genoegen op de binnenplaats een bbq te leveren,en ja hoor..! De vissen werden steeds groter! ;D
Iemand met een Simca had al eens 290 km/h gehaald,de wagen was voorzien van een Evo blok :eusa_think:
Hmmmm..juist jaaa!
Heb mij werkelijk doodgelachen op de terugweg!

Week later belde ie (onder begeleiding), dat ie de bbq buiten de poort had neergezet.Mooi,dacht ik!
Eenmaal op plek van bestemming,stond er een kok een peukie te roken buiten.. Ik zei dat Van Brummelen(de man van de Capri die 400 liep) de bbq buiten had neergezet..
"Zei Van Brummelen dat?" Vroeg kokkie..
Haha,Van Brummelen komt nooit weer buiten de poort! ;D

Ik hád de discussie aan kunnen gaan met die gasten,maar wat héb je eraan? Heb ze in hun waarde gelaten..
Iedereen blij! :eusa_dance: ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

V70geRwin

Citaat van: t5karel op 16-09-2013 15:43:59
"Mijn ford Capri liep vroeger 400!" Was een uitspraak van een gedetineerde ,ooh ik bedoel patient
paar jaar terug,in het van Mesdagkliniek.. ;D Naar aanleiding van onze snelle service qua bezorging,met de T-5 jaren terug..
Had het genoegen op de binnenplaats een bbq te leveren,en ja hoor..! De vissen werden steeds groter! ;D
Iemand met een Simca had al eens 290 km/h gehaald,de wagen was voorzien van een Evo blok :eusa_think:
Hmmmm..juist jaaa!
Heb mij werkelijk doodgelachen op de terugweg!

Week later belde ie (onder begeleiding), dat ie de bbq buiten de poort had neergezet.Mooi,dacht ik!
Eenmaal op plek van bestemming,stond er een kok een peukie te roken buiten.. Ik zei dat Van Brummelen(de man van de Capri die 400 liep) de bbq buiten had neergezet..
"Zei Van Brummelen dat?" Vroeg kokkie..
Haha,Van Brummelen komt nooit weer buiten de poort! ;D

Ik hád de discussie aan kunnen gaan met die gasten,maar wat héb je eraan? Heb ze in hun waarde gelaten..
Iedereen blij! :eusa_dance: ;D

Met smaak  :eusa_clap: