Auto snelwegsprintjes

Gestart door *JL*, 15-12-2008 18:30:22

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Tsjonge jonge zeg, kan Redolpho niet eens op z'n woorden geloofd worden? Hij zal toch echt niet verzinnen dat er 285 op de gps stond... :eusa_wall: Kom op zeg....
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Kingfisher

Citaat van: V70 classic op 16-09-2013 15:00:42Daar kwam toen uit voort dat je met een 330 pk zo rond de 255/260 kunt komen.

Uit eigen ervaring (als bijrijder en niet mijn auto): V70R (N) handbak, getuned naar 330pk liep 281km p/u op GPS. Later nogmaals 280km p/u op GPS. Beide keren uiteraard in Deutschland. Verder heb ik er geen verstand van, maar bewijs dat het toch wel degelijk kan.

Maar er circuleren hier ook meer dan genoeg broodje aap verhalen als ik het zo allemaal lees.... dus ik snap de sceptici ook wel.

petrolhead

Blijft een leuke reclame. En ik maar denken dat de komkommertijd over is ;)

Nog een keer zo'n rit maken Redolpho en vastleggen zou ik zeggen. Wel van uitzoomen naar inzoomen anders zijn er enkelingen die niet geloven dat dit in een Volvo is opgenomen.

Een goede Porsche 964 met 250 pk haalt overigens 260-270 km/uur. Heeft dan wel één van de laagste CW-waarde van de Porsches.

Laguna-S60R

Na t schijnt moet een standaard S60R zonder begrenzer de 280 moeten kunnen aantikken, dus een beetje gekietelde S60R zou de 300 moeten kunnen aantikken zou je zeggen?

Geloof t zo trouwens als ik zie hoe hard de onze in de 6 van 160 naar de 250 gaat op de teller ;)
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

V70 classic

Citaat van: petrolhead op 16-09-2013 16:22:53

Nog een keer zo'n rit maken Redolpho en vastleggen zou ik zeggen. Wel van uitzoomen naar inzoomen anders zijn er enkelingen die niet geloven dat dit in een Volvo is opgenomen.

Een goede Porsche 964 met 250 pk haalt overigens 260-270 km/uur. Heeft dan wel één van de laagste CW-waarde van de Porsches.

En hoe hard loopt jou R  :eusa_think:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

dopie

Tijdje geleden met Ralph meegereden over de 31 en toen zat ie ook snel op de 250 km/h. Verder had ie toen best nog wat over dus denk zeker wel dat ie richting die 285 km/h loopt.

arjen850

Bij ferrari zijn ze al blij als ze 300 op de teller toveren ;D

cornelis-b

Citaat van: The Volvoboy op 16-09-2013 15:55:29
Tsjonge jonge zeg, kan Redolpho niet eens op z'n woorden geloofd worden? Hij zal toch echt niet verzinnen dat er 285 op de gps stond... :eusa_wall: Kom op zeg....

Plus 1
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Mensen alstublieft geloof eens iemand, waar gaat dit over, ik zie diverse lagen collinite voorbij komen en dat de wagen daardoor sneller zou zijn. Ik begrijp werkelijk de intentie van deze post niet. Vraag of je een keer mee kan rijden en betaal de brandstof!
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

peteRRR

Tis helemaal niet dat de topsnelheid niet wordt gegund,achter de humor of tekst schuilt meer of de 285 wel correct is en hoe dan
want het is een behoorlijke top voor een oudere Volvo.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cornelis-b

Citaat van: peteRRR op 16-09-2013 18:40:33
Tis helemaal niet dat de topsnelheid niet wordt gegund,achter de humor of tekst schuilt meer of de 285 wel correct is en hoe dan

Groet.

Peter als Ralph deze snelheid heeft gezien op zijn GPS dan mag het een behoorlijke top zijn maar het stond op zijn GPS en niks meer of minder heeft hij gepost. Waarom moet dat dan in twijfel worden getrokken?

Zeg maar Henk tegen mij

petrolhead

Citaat van: V70 classic op 16-09-2013 17:32:36
Citaat van: petrolhead op 16-09-2013 16:22:53

En hoe hard loopt jou R  :eusa_think:

255 tomtom. Nog geen top, maar vond de flauwe bocht bij Rees in Duitsland wel scherp worden. Gas eraf.

heutink

;)
ach...........in plaats van een hoop gebler, kun je je ook wat verdiepen inde materie.......

http://www.natuurkunde.nl/artikelen/view.do?supportId=904272

1200 kilo 285 km/uur kan best met 300 pk, het duurt alleen een tijd...........veel langer dan als je 500 pk hebt

8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

arjen850

Citaat van: cornelis-b op 16-09-2013 18:44:33
Citaat van: peteRRR op 16-09-2013 18:40:33

Groet.

Peter als Ralph deze snelheid heeft gezien op zijn GPS dan mag het een behoorlijke top zijn maar het stond op zijn GPS en niks meer of minder heeft hij gepost. Waarom moet dat dan in twijfel worden getrokken?

Maak je niet zo druk joh :D meerdere discussies zijn hier al over geweest, tis een ieder gegunt als zinn of haar auto met eenzelfde setup 30 km per uur harder gaat. Lig er al helemaal niet wakker van, moet jij ook niet doen;)