Auto snelwegsprintjes

Gestart door *JL*, 15-12-2008 18:30:22

Vorige topic - Volgende topic

V70R

Met 1 uitlaat gaat t'ie harder, minder gewicht  :eusa_silenced:
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

Turbobiker

Citaat van: V70R op 30-07-2009 13:16:14

Met twee uitlaten wordt de gewichtsverdeling geoptimeerd ;D
De Tussenpaus

jan piet

Citaat van: Turbobiker op 30-07-2009 13:37:49

Da's toch alleen bij chauffeurs met overgewicht?  :eusa_silenced: :evil:

Turbobiker

Citaat van: jan piet op 30-07-2009 14:05:04
Citaat van: Turbobiker op 30-07-2009 13:37:49

Da's toch alleen bij chauffeurs met overgewicht?  :eusa_silenced: :evil:

Daar wordt ook aan gewerkt! ;D
De Tussenpaus

V70geRwin

Vanmiddag a9 -> a5 een maffe belg met een 5 serie touring diesel, aan de pluim te zien, die het niet leuk vond dat die oude volvo (ruim) achter hem bleef hangen. accelereerde stevig maar kon goed op dezelfde afstand bijblijven (en ook niet meer dan dat hoor  ;) )

Geen type plaatje maar hij haalde in de bocht naar de a5 nog ff een busje in, ruim over de strepen van het verdrijvingsvlak daar waar het ff naar 1 baan gaat op zo'n manier dat ik dacht die gaat de vangrail in  :eusa_wall:

ook heen en weer naar Suisse kom je met je gechipte turbo nog aardig mee op de linkerbaan in DLD  :eusa_clap:
ben maar 1 keer door een malloot in een porsche die met 190 op de klok op mijn bumper zat naar rechts geduwd  8)

onnaj

Vandaag A73-A77 -> Een gepimpte, deels gele Impreza 555 met taartschep en rolkooi.

Even vanaf 80 gas gegeven tot ca. 230 km/h op t klokje en helaas kon hij mij toch echt niet bij houden. De 1e meters viel het mee niet eens tegen echter daarna liep ik toch echt flink uit. Natuurlijk moes hij mij erna nog even inhalen, want hoe kon het toch zo zijn dat hij door zo'n onopvallende Volvo met alleen mooie wielen en zonder spoiler oid toch te kijken (en in de blauwe rook) werd gezet :D :)

Heerlijk zo'n kills, maar wel gevaarlijk voor t rijbewijs.

Blijft wel onvoorstelbaar hoe hard onze Volvo's eigenlijk rijden en met welk gemak ook.

*JL*

Laats toch een paar leuke/aparte sprintjes gehad toen ik een dagje naar eindhoven ging.

De eerste begon op de heenweg naar eindhoven ik reed rustig met een gangetje van 140kmh, toen ik opeens een duitser zag invoegen met een nieuwere mercedes CL 63 amg 525pk.

Ik dacht nu wil ik het verschil wel eens zien. Hij haalde me op een gegevend moment in en hup met 160kmh erachter gaan plakken en wat opduwen. hij reageerde niet echt maar opeens had hij het in de gaten en begon wat mee te gassen tot richting de 190/200kmh maar tot mijn verbazing liep hij niks uit.

Daarna liet hij de snelheid wat afzakken tot 130kmh en weer vol op het gas maar hij reed maar max 10mtr van me vandaan en daar bleef het bij tot ongeveer 200kmh.

Maar nu komt het mooiste! het verkeer werd wat drukker en wat gaat die gek doen vliegt hij zo met gangetje van 160kmh de vluchtstrook op en haalt een stuk of 5 vrachtwagen en nog zeker 3 auto's rechts in over de vluchtstrook.

Die idiote actie ging me wat te ver en heb toengelost. Kwam hem pas een km of 2 verderop tegen.

Ik kan me toch niet voorstellen dat zo'n CL 63 amg even snel is zoiets zal me toch zeker snot voor de ogen moeten rijden??
volgens de site: einszweidrei.de doet de CL 63 amg 100-200 in ongeveer 10/11sec ,de mijne doet dit in ongeveer 13sec bij 5graden.

Of de chauffeur kon niet auto rijden of was bang dat ik hem zou overvallen of de adrenaline werd hem teveel en ging hierdoor idiote acties uithalen? of is zo'n amg gewoon niet zo snel?

Savonds terug gereden en nog wat sprintjes met een knappe dame in een bmw e46 330/325 ? coupe de vrouw achter het stuur kon wel rijden moet ik zeggen.
In de 5e versnelling vanaf 130 bleef ze toch redelijk bij tot 160kmh daarna was het gedaan, in de 4e versnelling vanaf 130kmh was het helemaal over en maakte ze geen kans.

arjenT5R

Ikke van de week tegen een C70 cabrio T5  ;D
hij hield het niet bij....  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piere

Met mutti haar S80 aardbeien gaan halen in de straat, en ze waren aan het oefenen voor de rally de week erop (lees: met standaard uitziende autootjes aan het rondrijden die motorisch behoorlijk getuned zijn)

Ik kon het niet laten, en cruisde erachteraan, door de landweggetjes (inderdaad, het was geen autosnelweg) tegen dik 100 per uur.
Totdat de aardbeien op de grond lagen en we thuis passeerden...

Was wel leuk om hun reactie te zien  8)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

petrolhead

Vandaag op de A 325 richting Arnhem dacht dat een mercedes C200 Kompressor toen de linkerbaan leeg was me los te rijden. ;D
Hij merkte dat ik hem kon volgen; bij 170-180 km/uur ging hij naar rechts en ik er vol langs. 8) Even de 200 km/uur + aangetikt.

animalT5R

Citaat van: *JL* op 28-08-2009 18:50:01
Laats toch een paar leuke/aparte sprintjes gehad toen ik een dagje naar eindhoven ging.

De eerste begon op de heenweg naar eindhoven ik reed rustig met een gangetje van 140kmh, toen ik opeens een duitser zag invoegen met een nieuwere mercedes CL 63 amg 525pk.

Ik dacht nu wil ik het verschil wel eens zien. Hij haalde me op een gegevend moment in en hup met 160kmh erachter gaan plakken en wat opduwen. hij reageerde niet echt maar opeens had hij het in de gaten en begon wat mee te gassen tot richting de 190/200kmh maar tot mijn verbazing liep hij niks uit.

Daarna liet hij de snelheid wat afzakken tot 130kmh en weer vol op het gas maar hij reed maar max 10mtr van me vandaan en daar bleef het bij tot ongeveer 200kmh.

Maar nu komt het mooiste! het verkeer werd wat drukker en wat gaat die gek doen vliegt hij zo met gangetje van 160kmh de vluchtstrook op en haalt een stuk of 5 vrachtwagen en nog zeker 3 auto's rechts in over de vluchtstrook.

Die idiote actie ging me wat te ver en heb toengelost. Kwam hem pas een km of 2 verderop tegen.

Ik kan me toch niet voorstellen dat zo'n CL 63 amg even snel is zoiets zal me toch zeker snot voor de ogen moeten rijden??
volgens de site: einszweidrei.de doet de CL 63 amg 100-200 in ongeveer 10/11sec ,de mijne doet dit in ongeveer 13sec bij 5graden.

Of de chauffeur kon niet auto rijden of was bang dat ik hem zou overvallen of de adrenaline werd hem teveel en ging hierdoor idiote acties uithalen? of is zo'n amg gewoon niet zo snel?

Savonds terug gereden en nog wat sprintjes met een knappe dame in een bmw e46 330/325 ? coupe de vrouw achter het stuur kon wel rijden moet ik zeggen.
In de 5e versnelling vanaf 130 bleef ze toch redelijk bij tot 160kmh daarna was het gedaan, in de 4e versnelling vanaf 130kmh was het helemaal over en maakte ze geen kans.

Pff is dat alles...doe ik al met moeders dr micra ..
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

edenmartina

Klopt jo die dingen zijn echt snel :o

Als bij mijn oma haar daihatsu move bij 3000 toeren de turbo erin komt weet je ook niet wat er gebeurt :o
Moet wel eerlijk zeggen dat hij bij rica is geweest voor andere software :angel:

ed

Dat is dan zeker wel een Grand Move. Met een gewone red je dat niet!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Laserblue

Iemand wel eens tegenover een Cuore gestaan? ben gisteren compleet losgereden  :-[

met de Van in een bochtig straatje  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

elianmars

Citaat van: Laserblue op 31-08-2009 09:55:54
Iemand wel eens tegenover een Cuore gestaan? ben gisteren compleet losgereden  :-[

met de Van in een bochtig straatje  ;D

Mijn neef heeft een keer voor joker gestaan met zijn Impreza naast een Cuore, bij een verkeerslicht. Licht ging op groen, neef geeft veel te veel gas, gigantische wielspin en niet van z'n plek komen. De Cuore daarentegen wel.
De chauffeur van dat gebakje lag helemaal dubbel van het lachen, toen we 'm uiteindelijk passeerden  ;D