"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Haha, mooie verhalen zo snel effe bij elkaar.
Lekker bezig daar!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

leons850

Ah, dit blog hoorde je dus bij.
Zondag even elkaar gesproken, waarbij ik "de grijze dakduif" even heb mogen aanschouwen.
Mooi verhaal, ga dit ook volgen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjenT5R

;D zijn we weer  ;D

Last van wat trillingen hier en daar, maar wat onderdelen gaan vervangen.
De grijze dakduif begon behooorlijk te rammelen met afremmen boven de 140. Heel maf...
Draagarm links was goed verrot. Dus beide maar vervangen.

Probleem was nog niet echt verholpen, toen vond ik achter dit:

remblokjes op de plek houder die de remblokjes niet meer op de plek houdt.

Handrem ellende ook maar gelijk gedaan...

Omdat ik toch bezig was maar gelijk schijven en blokken ook meegepakt.

Ellindige grafding nog steeds aardbevingen met remmen he... en alleen boven de 140.
Dus maar eens bij kornelis aan zijn hoofd gaan zeuren wat ik hier nou weer mee aan moest.
Hij zei dat een kleine slingering in de remschijven zoiets zou kunnen veroorzaken...
Dus maar gelijk:

De vooras ook voorzien van nieuwe blokken en schijven...
zoveel 100en euro's achter de wagen verder was ik aardig sceptisch geworden...
Maar...! Helemaal strak met remmen bij hoge snelheden  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
Gelukkig!

Gelijk maar 4 nieuwe banden op laten draaien, vredestijn ultrac 4 stuks voor 292 euro incl opdraaien.
Dus ik kan er weer ff tegenaan!

Zou je zeggen.....

Rij ik vlammende gloeiende gdvr de gdvr over zo'n inklap paaltje heen in apeldoorn.
Kraaaaaakkkk bam!

Heel dat paaltje uit de grond dus, en voor de sceptische lui... ja het paaltje was ingeklapt.

Nou thuis de schade maar eens bekeken, beschermplaat kon gelijk in de kliko... deukje in t subframe.
Maar valt gelukkig alles mee.... :eusa_silenced: :eusa_sick: was wel ff schrikken daarom.

Vandaag maar eens met de hamers en de lepels de Opamaat gaan mishandelen, zat wat plamuursels op die je je ergste vijand nog niet cadeau zou doen... dat er maar eens afhalen en kijken wat we er van kunnen maken.
Keep you posted!

Oh voor de gene die nog op zoek is naar een lekkere cheap ass 460 voor weinag  ;D Ik heb er nog eentje in de aanbieding!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Blij dat je je weblog weer bij houdt. Lekkere vaart in je vertelstijl.

arjenT5R

Plamuur weg geslepen gisteren, zat helemaal geen vorm meer in de plaat. De wielkast rand was gewoon helemaal plat.

Als je helemaal geen vorm meer hebt in je plaatwerk krijg je dat eigenlijk ook niet zomaar weer terug geboetseert met plamuur.

Lang over nagedacht en de sloop maar gevraagd of ik een stukje V70 over kon nemen. Nou dat mocht wel.

De stoute klompen maar aangetrokken en eens lekker de slijptol in de V70's gezet.

Aan het eind van de dag had ik het stuk plaat er weer in! Viel me alles mee. Vandaag strak maken en spuiten!

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Sbv

arjenT5R

Haha, geduld jongens  ;D ;D heb aardig wat foto's gemaakt. Zal wel updaten als t klaar is  :angel:.

Spuiten doe ik niet zelf die komt hier aan huis, volgens de jongens bak ik daar niets van. Mooi komen zei t maar doen!  :evil:

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjenT5R

Oke toch maar ff een tussendoortje dan, wel prima bezigheid tijdens het wakker worden  :eusa_eh: :eusa_shhh:

Volgens de vorige eigenaar hoefde t alleen nog maar gespoten te worden  ;D

Uhuhhhh  :eusa_wall:

Eerst maar eens met de grote komborstel aan de gang, doe dit maar wel buiten  ;D

Toen hadden we dit....

Heeeeel lang over nagedacht, sloop gebeld hebben jullie een V70 classic en mag ik daar een stukje uit komen halen?
Nou dacht mocht wel.... dus niet lullen maar slijptøllen  ;D

'T was wel even schrikken voor m'n vriendin... wat heb je nou toch gedaan  ;D

Hieraan kun je misschien nog wel t beste zien dat er totaal geen vorm meer in de plaats zat, dit is op de eerste foto's niet heel goed te zien.

Min of meer gewoon plat dus.

Binnenrand was ook helemaal verfrommelt!

Kostte aardig wat gehamer om dat weer een beetje recht te krijgen.

Eindelijk 13:00 de meneren van de sloop waren klaar met lunchen!  ;D
Verfstift gepakt en aangegeven welk stuk ik nodig had!
Lekker met de handen in de zak (uhuh) staan kijken hoe t kereltje van de sloop het stuk er uit aan t worstelen was.
" Hier slijpen, daar slijpen, dit met de recipro, en vlug wat!"  ;D ;D ;D

Ongeveer dat stuk mee gekregen dus, en de kunstof binnenbak. Thuis de puntlassen los geboord en alles op maat gemaakt.

M'n ouwe trouwe vriendin "Cebora" van onder t stof getrokken, en maar eens even gekeken of ik t nog kon..... Nou dat kon ik wel  ;D

Knetter knetter, hamer hamer, slijp slijp, hamer, knetter, HAMER!

Jakkes.... vaste hand helemaal kwijt  ;D. Beunmaat was ook weer eens van de partij, die wist daar wel wat op  ;D.
2 pilsies later ging t weer een stuk beter.

Laswerk ziet er altijd zo dramatisch uit op de foto, alsof het mega dikke rupsen zijn maar dat vertekend nogal.

Nou niet slecht voor een dagje werk dacht ik zo  :D

Vandaag ff de slijptol er overheen trekken en dan maar met plamuur en rasp aan de gang  :eusa_dance:

Keep you posted!  8) :-*

Sbv

mooi braadwerk. Bij mijn banaan had je er ook een mooi stukje in gelast destijds, al was dat wel iets kleiner dan dit

Ewout Schalkwijk

Nais Arrrrrr, niet te lang wachten met de volgende update hoor. :laugh:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

beunmaat

pwassink

Toch wel met een rutielstok eringelast,  he meester ?  :-)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂