"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

JvW

Leuk verslag! Veel plezier op de tanker.
De airco van de Gasserati heb je in ieder geval goed gefixt, want die koelt nog steeds alla een vrieskist. Heerlijk met deze temperaturen!

arjenT5R

Iedereen iig bedankt voor alle leuke reacties  :D

Citaat van: Marc O. op 27-06-2017 22:16:41
Volgens mij verveel je je aan boord van die gastanker :P ;D

Nou ik werk gelukkig niet 24 uur per dag, maar ik ben wel 24 uur per dag aanwezig  ;D
Dus verveling is relatief  :angel:

Citaat van: KIM op 27-06-2017 22:31:50
Haha een recovery unit maken van een koelkast pomp: Geniaal!
Ik heb van de week ook weer de nodige ervaring opgedaan met de airco in de XC....

Ja "cool" idee he  ;D
Vertel eens over je airco ervaring?

Citaat van: JvW op 27-06-2017 22:40:50
Leuk verslag! Veel plezier op de tanker.
De airco van de Gasserati heb je in ieder geval goed gefixt, want die koelt nog steeds alla een vrieskist. Heerlijk met deze temperaturen!

Ja dat gelooft nog steeds geen mens dat die airco van dat ding t deed en nog steeds werkt, en mn vader maar klagen dat t zo warm was in dat ding  ;D ;D ;D Twee flesjes koudemiddel en de magneet koppeling afgestellen en klaar  ;D

Waarom maak jij eigenlijk geen blog van je gasserati? Begint een aardige legende te worden onderhand en zeker met 500.000 km tel je aardig mee  ;D.
Staan in dit blog nog wel wat dingen ver de Gasserati die mag je best mee nemen als vulling voor je eigen webloggie hoor  :azn:
Alleen het verhaal van die versnellingsbak al... man dat gaat kijkerscijfers trekken hoor! ;D ;D :evil:

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Mijn ervaring:

Voor trainingsdoeleinden vervuilen wij onze koudemiddelen flessen met stikstof. Om zo'n fles zuiver te krijgen kun je aan de lage druk zijde de stikstof gewoon afblazen omdat de stikstof bovenaan in de fles gaat zitten (een beetje het olie op water principe). Als je dan de druk meet weet je dat bij een gegeven temperatuur een bepaalde druk hoort bij R134a.

Nu vul je een systeem meestal met hoge druk en haal je dus bij het vullen nooit stikstof uit de fles omdat die bovenin zit. Onze classics hebben helaas alleen maar een lage druk aansluiting en dat betekent dus dat je eigenlijk de lage druk van de fles ook moet gebruiken voor het vullen.
Ik had dat afblaasproces dus uitgevoerd en ging daarna vullen. Helaas liep de druk zo hoog op dat ik maar ben gestopt. Ik was zelfs bang voor een verstopping.

Toen het systeem maar leeggehaald en de gok genomen om het systeem via de hoge druk te vullen. De manometerset heeft een mooi kijkglaasje waarin je het vloeibare koudemiddel kunt zien verdampen. Toen bleef de lage druk mooi in de buurt van de 2 bar.

Ergo: Dat afblazen werkt dus niet en ik moet bij het vullen gewoon de aansluiting in de auto koppelen met de hoge druk aansluiting van de fles. Dan maar de tijd nemen om de boel te vullen.

Mijn airco kennis is weer aardig up to date nu....

leons850

Jouw blog kan ik alleen ma lezen met een (glim)lach. ;D
Echt leuk.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjenT5R

Citaat van: leons850 op 27-06-2017 23:06:59
Jouw blog kan ik alleen ma lezen met een (glim)lach. ;D
Echt leuk.

Gehe thnx heb er ook wel lol in  ;D

Citaat van: KIM op 27-06-2017 23:06:49
Mijn ervaring:

Voor trainingsdoeleinden vervuilen wij onze koudemiddelen flessen met stikstof. Om zo'n fles zuiver te krijgen kun je aan de lage druk zijde de stikstof gewoon afblazen omdat de stikstof bovenaan in de fles gaat zitten (een beetje het olie op water principe). Als je dan de druk meet weet je dat bij een gegeven temperatuur een bepaalde druk hoort bij R134a.

Nu vul je een systeem meestal met hoge druk en haal je dus bij het vullen nooit stikstof uit de fles omdat die bovenin zit. Onze classics hebben helaas alleen maar een lage druk aansluiting en dat betekent dus dat je eigenlijk de lage druk van de fles ook moet gebruiken voor het vullen.
Ik had dat afblaasproces dus uitgevoerd en ging daarna vullen. Helaas liep de druk zo hoog op dat ik maar ben gestopt. Ik was zelfs bang voor een verstopping.

Toen het systeem maar leeggehaald en de gok genomen om het systeem via de hoge druk te vullen. De manometerset heeft een mooi kijkglaasje waarin je het vloeibare koudemiddel kunt zien verdampen. Toen bleef de lage druk mooi in de buurt van de 2 bar.

Ergo: Dat afblazen werkt dus niet en ik moet bij het vullen gewoon de aansluiting in de auto koppelen met de hoge druk aansluiting van de fles. Dan maar de tijd nemen om de boel te vullen.

Mijn airco kennis is weer aardig up to date nu....

Ik dacht dat de 850 en de classics geen hoge druk aansluiting hadden? Althans ik ben m nog niet tegen gekomen?

Ohh wacht ik begrijp t nu denk ik na nog een keer lezen, je hebt de vloeistof aansluiting van de fles op de meterset aangesloten en zo via de zuig gevuld?
Kan op zich wel maar je moet wel erg oppassen dat je geen vloeistof aanzuigt met je pomp of heb je t met stilstaande motor gedaan?
Wat ook kan is via de gas aansluiting op de fles, bovenkant fles dus via de meterset met eigen pomp aan laten zuigen. En dan de gasdruk regelen met je meterset. Als je op den duur genoeg gas hebt toegevoegd zakt vanzelf de druk in de fles. En zal ie goed koud worden. Met t weegschaaltje in de gaten houden en dan gewoon bij de gewenste 700 gram stoppen.
Bij geen weegschaal af en toe de set dicht draaien en als het systeem net boven de 2 bar zuigdruk blijft draaien als de airco vol bij staat weet je ook genoeg. Zo doe je in principe een beetje bijvullen zeg maar  ;D (mits het buiten warm genoeg is enzo maar laat dat voor zich spreken  ;D )

arjenT5R

En ja what the hack ik was toch al aan het ouwehoeren  ;D

We hebben dus sinds ehm October een hond  :D
Een Tervuerense herder genaamd Panther  :D

We hebben hem bij 7 maanden oud van de fokker vandaan, omdat we wel een vorm bare hond wilde maar hij moest wel zindelijk zijn.

Genoeg gelult foto's  ;D

7 maanden puppy  ;D

Lief he  ;D

Poes! Leuk! (poes zelf vind er geen zak aan  ;D )

Sinds 2 weken luistert ie los ook goed genoeg, wat een verademing  :D :D

En sinds afgelopen donderdag heeft meneer z'n A diploma gehoorzaamheid!
Vanaf september gaan we verder met de B cursus het is ook wel fijn als zo'n beest luistert  ;D

Nu dus alweer een jaar en een maand of 4 oud, helemaal blij mee echt een fijne kameraad  :D

UserID6342

Leuke hond Arjen  :eusa_clap: En het verhaal over de koppakking weer mooi omschreven.  Ook hier dezelfde ervaring met die imizooi qua keerringen en koppakkingen e.d.. Gewoon origineel erop en persoonlijk vind ik die rode vloeibare pakking van Volvo fijner werken als welke siliconen dan ook.  Ben erg benieuwd hoe dat airco gebeuren zich gaat ontwikkelen ;D ;D

KIM

Zo heb ik het vullen op lage druk ook gedaan Arjen. De pest was dat er kennelijk toch stikstof in zat en dat komt eerst.
Ik zat in no-time op 10 bar druk aan de lage druk zijde. Das een beetje veel....

razorx

Wat een heerlijk leesvoer weer!
En goed hoe jullie het met die prachtige herder aanpakken.

Hans Duiven

Goed bezig  :eusa_clap:

Niets vervelender dan een hond die niet luistert.

Ewout Schalkwijk

Zo, er is weer leven in je blog. Goed om te lezen. :D
Binnenkort maar eens lekker BBQen als we allebei in Noorwegen zijn.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

arjenT5R

Citaat van: Dirk342 op 28-06-2017 07:31:01
Leuke hond Arjen  :eusa_clap: En het verhaal over de koppakking weer mooi omschreven.  Ook hier dezelfde ervaring met die imizooi qua keerringen en koppakkingen e.d.. Gewoon origineel erop en persoonlijk vind ik die rode vloeibare pakking van Volvo fijner werken als welke siliconen dan ook.  Ben erg benieuwd hoe dat airco gebeuren zich gaat ontwikkelen ;D ;D

Thanks jongen! Ja die rode volvo pakking is zeker fijn, is ook niet op silicone basis geloof ik.
Maar denk toch dat t gewone vlakafdichting is van loctite  ;D maar durf jij de gok te nemen?  ;D

En about immitatie keringen ik heb er wel eens mee lopen gooien en gewoon de oude uit de bak gevist doekie dr over en weer terug gezet. ;D

Citaat van: KIM op 28-06-2017 12:59:31
Zo heb ik het vullen op lage druk ook gedaan Arjen. De pest was dat er kennelijk toch stikstof in zat en dat komt eerst.
Ik zat in no-time op 10 bar druk aan de lage druk zijde. Das een beetje veel....

Hihi was je toch te cheap met afblazen kor  ;D
Leuke materie die airco hoor en o zo dankbaar, want zeg nou zelf... het gaat echt niet alleen om die 3 dagen hittegolf in nederland  ;D

Citaat van: razorx op 28-06-2017 15:40:05
Wat een heerlijk leesvoer weer!
En goed hoe jullie het met die prachtige herder aanpakken.

Thanks yits!
Het is echt bizar maar die hond wordt bijna met de dag beter. Hij komt ook bij een fokker vandaan die ik iedereen aan zou raden. Zo'n gedreven vent! En hij blijft graag op de hoogte van de vorderingen. Helemaal trots ook met t behalen van z'n gehoorzaamheids-diploma!

Citaat van: Hans Duiven op 28-06-2017 16:23:40
Goed bezig  :eusa_clap:

Niets vervelender dan een hond die niet luistert.

Thanks hans!  :D en helemaal gelijk natuurlijk  ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-06-2017 17:17:08
Zo, er is weer leven in je blog. Goed om te lezen. :D

Ja ik weet niet waar jij nou weer uithangt maar deze jongen is vrijdag in Norge... en waar ben jij? In NL  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Hihi komt goed!
En ja stiekem is het natuurlijk weer helemaal fijn om weer te bloggen ik beloof verbetering  ;D

henry classic v70

...je mag weer een reisje doen op die gas-logger  :D
De hond een tijdje zonder z'n baassie en vriendin zonder klusneef haha
Misschien voortaan iets eerder foto's etc. posten, weten we ook dat je weer aan wal bent  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ewout Schalkwijk

Citaat van: arjenT5R op 29-06-2017 00:00:59
Ja ik weet niet waar jij nou weer uithangt maar deze jongen is vrijdag in Norge... en waar ben jij? In NL  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Hihi komt goed!
En ja stiekem is het natuurlijk weer helemaal fijn om weer te bloggen ik beloof verbetering  ;D

Nee, nee :eusa_naughty: Ik zit op een berichtje van je te wachten zodat ik nog even in m'n loeisnelle Duracell naar Rafnes kan blazen. Marije wil ook wel even mee. :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

arjenT5R

Citaat van: henry classic v70 op 29-06-2017 14:22:10
...je mag weer een reisje doen op die gas-logger  :D
De hond een tijdje zonder z'n baassie en vriendin zonder klusneef haha
Misschien voortaan iets eerder foto's etc. posten, weten we ook dat je weer aan wal bent  ;)

Haha sorry Henry we hebben elkaar al veel te lang niet gesproken, had de ijdele hoop je vorig jaar ofzo nog eens op de vkb te zien of bij marco ofzo  ;D

Maar komt goed jonge!

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-06-2017 17:09:46

Citaat van: arjenT5R op 29-06-2017 00:00:59
Ja ik weet niet waar jij nou weer uithangt maar deze jongen is vrijdag in Norge... en waar ben jij? In NL  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Hihi komt goed!
En ja stiekem is het natuurlijk weer helemaal fijn om weer te bloggen ik beloof verbetering  ;D

Nee, nee :eusa_naughty: Ik zit op een berichtje van je te wachten zodat ik nog even in m'n loeisnelle Duracell naar Rafnes kan blazen. Marije wil ook wel even mee. :D

Ehm sorry vertraging vanwege t bokke weer....  :'(