trillen hele auto : Lijstje 'what to do'

Gestart door LPGLE, 24-12-2008 19:44:25

Vorige topic - Volgende topic

beeper

LPGLE

uhm nee,  en ja ... nieuwe remklauwen zitten erop.  Rechts achter zat muurvast. Aan de schijven was niet te zien.

Schijven toch ook maar vervangen, en ook de schokbrekers. Deze voelden trouwens net zo aan als de nieuwe, maarja.

Ik heb door de gladheid nog niet hard kunnen rijden, mede omdat ik met de wieluitlijning bezig ben geweest .(spoort nu voor geen meter)
Ik wil de voor schokbrekerpoten incl.  verlagingsveren overzetten van mijn andere 850,  daarna ga ik hem laten uitlijnen.
Dan ga ik ervan uit dat alles over moet zijn....  anders...pfff weet ik het ook niet meer.

LPGLE

Vandaag gereden met de auto.

Damn.... nog trillen.( wel iets minder)  Na inspectie blijkt er wel bij alle 4 wielen heel iets een platte kant aan de banden te zitten.( tis echt miniem )
De Titan velgen hebben op mijn andere geschorste 850 gezeten, en een half jaar stil gestaan....??? misschien dat het daar aan kan liggen.

Morgenmiddag wordt de auto nog uitgelijnd.

Dus komend weekend maar kijken wat de 17" AEZ wielen doen.....

LPGLE

Zal ik er een quizje van maken , of geeft iemand mij het juiste antwoord.... :laugh:

Het waren NIET de zaken die ik in deze lijst heb vervangen.

De auto is NOG niet uitgelijnd, maar rijdt nu alweer als een tierelier.
( op het oog uitgelijnd )

oke, die ene remklauw rechtsachter zal niet mee hebben geholpen , maar was niet de hoofd-oorzaak.

Heb vanavond wat overgezet van mijn andere 850 ;)

Hij trilt nog minimaal, maar dat kan door de eerder vermelde "platte kanten" aan de band komen ( door het langere stilstaan).

Hij stuurt veel strakker , zweverige gevoel is weg , contact met de weg is weer helemaal terug.( hint)
Zelfs nu met de gladheid kan ik veel makkelijker rijden

Nu begrijp ik ook waarom mijn ouwe trouwe GLE ( momenteel geschorst ) zo lekker liep.....

Ben weer helemaal happy. ;D

elmarconi

Citaat van: LPGLE op 29-12-2008 16:03:30
Ook maar eens het "zweef-gedrag" nader bekeken.

Heb het subframe minitieus uitgemeten , en er zat degelijk wat afwijking in.
( afgelopen zomer koppeling vervangen )
Door de haast, mede doordat ik in een garage stond waar ik normaal nooit sleutel en daardoor z.s.m de brug weer vrij willen maken,  en niet goed genoeg gelet op de uitlijning van het subframe.
Met als gevolg zweverig weggedrag bij het inhalen op snelheid.

Ik had dit uiteraard veel eerder willen bekijken , maar de 2 kolloms hefbrug is ruim een half jaar defect geweest.

Kleine stukje naar huis rijden merk ik al verschil. 

Hmm, interessant! Sinds stuurhuis is vervangen (waarvoor je subframe ook los moet meen ik...)  ben ik ook niet zo tevreden met het weggedrag. Maar het is een optelsom, draagarmen, speling op de fusee's, dschokdempers met 300K ervaring.
Ik zou wel eens willen rijden in een V70 waar alles weer netjes en fris is, want m'n referentie is een beetje weg...
--
Autogas Inside . . .

razorx

Citaat van: elmarconi op 08-01-2009 21:04:23
Hmm, interessant! Sinds stuurhuis is vervangen (waarvoor je subframe ook los moet meen ik...)  ben ik ook niet zo tevreden met het weggedrag. Maar het is een optelsom, draagarmen, speling op de fusee's, dschokdempers met 300K ervaring.
Ik zou wel eens willen rijden in een V70 waar alles weer netjes en fris is, want m'n referentie is een beetje weg...
Als ik dit zo lees, denk ik dat je niet weet wat je overkomt.
Als je een beetje in de buurt van Amsterdam of Diemen woont kan je wel in twee 850's rijden die qua ophanging helemaal up to date zijn.

Groeten,
Yits.

LPGLE

Citaat van: elmarconi op 08-01-2009 21:04:23
Citaat van: LPGLE op 29-12-2008 16:03:30
Ook maar eens het "zweef-gedrag" nader bekeken.

Heb het subframe minitieus uitgemeten , en er zat degelijk wat afwijking in.
( afgelopen zomer koppeling vervangen )
Door de haast, mede doordat ik in een garage stond waar ik normaal nooit sleutel en daardoor z.s.m de brug weer vrij willen maken,  en niet goed genoeg gelet op de uitlijning van het subframe.
Met als gevolg zweverig weggedrag bij het inhalen op snelheid.

Ik had dit uiteraard veel eerder willen bekijken , maar de 2 kolloms hefbrug is ruim een half jaar defect geweest.

Kleine stukje naar huis rijden merk ik al verschil. 

Hmm, interessant! Sinds stuurhuis is vervangen (waarvoor je subframe ook los moet meen ik...)  ben ik ook niet zo tevreden met het weggedrag. Maar het is een optelsom, draagarmen, speling op de fusee's, schokdempers met 300K ervaring.

LPGLE

@ razorx :  is je auto daarna uitgelijnd ?

Heb zelf bemerkt dat je het subframe, hangend in de bouten,  echt alle kanten op kan schuiven , tot bijna een centimer afwijking.  dat resulteert in nog meer afwijking aan de wielen , en dat is echt catastrofaal voor je weg gedrag.

"mijn" grootste probleem waren dus blijkbaar de voorste schokbrekers. Totaal NIET verwacht.

Je voelde niets aan de schokbrekers , geen extra deining ( 2x extra in en uitveren) schokbrekers waren niet lek, en niets vaag aan te zien.

Wel moet ik een kanttekening maken dat er nu ook 4 cm verlaging op zit, maar dit kan nooit DIT effect halen.

razorx

Citaat van: LPGLE op 08-01-2009 21:19:39
@ razorx :  is je auto daarna uitgelijnd ?

Heb zelf bemerkt dat jet het subframe, hangend in de bouten,  echt alle kanten op kan schuiven , tot bijna een centimer afwijking.  dat resulteert in nog meer afwijking aan de wielen , en dat is echt catastrofaal voor je weg gedrag.
Ja, al moet ik zeggen dat de afwijking miniem was. Beter gezegd, de uitlijner had het bij mij ook kunnen laten.

Mijn subframe heb ik nog nooit zelf losgehaald, maar klinkt erg logisch wat je zegt. Goed om te weten.

LPGLE

een minieme afwijking is bij een 850 al fataal. zowel wielonbalans , als de sporing.

Wat dat betreft zijn het waardeloze auto's.....

waar een golfje rijdbaar is als de wielen er scheel onderstaan, plakt een 850 al tegen de boom :(

thuur

Heb je de veerschotelrubbers ook vernieuwd?

Wel top dat je het hebt gevonden!

Gr :D

LPGLE

Citaat van: thuur op 08-01-2009 22:27:55
nee rubbers waren goed, lager voelde prima aan.

Ben echt benieuwd hoe de auto na de uitlijning rijdt....Moet nog beter zijn dan nu :)

Maar schokbrekers vóór had ik nooit bij stilgestaan.....

elmarconi

Citaat van: razorx op 08-01-2009 21:16:15
Als je een beetje in de buurt van Amsterdam of Diemen woont kan je wel in twee 850's rijden die qua ophanging helemaal up to date zijn.

Graag. Maar. heu, op/neer Twente is me net te gortig.  :(
Maar misschien ooit als we eens op een meeting in het midden des landes ofzo?  :-\

--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: LPGLE op 09-01-2009 00:01:18
Citaat van: thuur op 08-01-2009 22:27:55
nee rubbers waren goed, lager voelde prima aan.

Ben echt benieuwd hoe de auto na de uitlijning rijdt....Moet nog beter zijn dan nu :)

Maar schokbrekers vóór had ik nooit bij stilgestaan.....

Ok. Het 'zweverige' had ik echt aan de veerschotels toegeschreven (ervaring).

Maar nogmaals mooi dat het opgelost is.

Nu die 5% nog ;D

Gr 8)

LPGLE

ik mag hopen dat die 5% in de banden zit.....ben benieuwd wat de uitdraai van het uitlijnen nog vermeldt.....