trillen hele auto : Lijstje 'what to do'

Gestart door LPGLE, 24-12-2008 19:44:25

Vorige topic - Volgende topic

LeonW

Op sommige balanceerapparaten kun je ook fijn balanceren, tot 5 gram onbalans aan binnen en buitenkant gaan de meeste op 0 0  staan goed dus.

Maar sommige hebben een functie dat ze onder die 5 gram ook nog aangeven.
Volvo S70 2.5T

pwassink

Citaat van: LeonW op 14-03-2009 19:35:38
Op sommige balanceerapparaten kun je ook fijn balanceren, tot 5 gram onbalans aan binnen en buitenkant gaan de meeste op 0 0  staan goed dus.

Maar sommige hebben een functie dat ze onder die 5 gram ook nog aangeven.

Idd maar dan moet je dat wel aanzetten, staat bij quickfit  etc vaak uit ..  ;)

En je kan bij minder verschil al waarneembaar getril krijgen
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

LPGLE

wat ik wel eens doe na het balanceren met veel gewichten , langzaam de gewichten verminderen, en het gewicht wat overblijft juist verplaatsen om toch weer nul te krijgen. Vaak lukt dat (maar meer als 10 gram kan je niet minderen ) Maar is met plaklood wat lastig en kostbaar.
Maar ik zal ze eens na-balanceren nog op een andere machine.

allard92

Hallo,

Ik heb een tijdje gelden ook zoiets gehad met mijn 850 t5r 3 keer laten uitlijnen maar na verloop van tijd ging hij weer trillen. Ik dacht eerst dat er weer een een slag in mijn wiel zat. Dit zou vreemd zijn naar volledige restauratie van de originele velgen door Wheeltrim in nijkerk. Zij hadden dit 1 keer eerder gezien en wisten te melden dat de naaf speling had. Zij hebben er een nieuwe naafring ingezet (20 euro ingen 25 euro montage) en weg was het probleem.

Hoop dat dit helpt.

Gr
Allard

LPGLE

Citaat van: allard92 op 16-03-2009 21:52:11
Hallo,

Zij hadden dit 1 keer eerder gezien en wisten te melden dat de naaf speling had. Zij hebben er een nieuwe naafring ingezet (20 euro ingen 25 euro montage) en weg was het probleem.
De naafring is een onderdeel van het wiellager , en kan niet slijten lijkt me ....
De naafring aan de velg kan het niet zijn , omdat de titans nieuw zijn.

toch bedankt voor het meedenken.

Heb nu met de garage afgesproken eerst even door te rijden,  Dan nog eens nabalanceren , als dat niet afdoende helpt dan wordt er gebalanceerd met een spinner   , balanceren aan de auto , deze neemt alle onbalans mee.
Volgens hem ligt het NIET aan de aandrijfassen.....

elianmars

Citaat van: LPGLE op 16-03-2009 22:06:53
dan wordt er gebalanceerd met een spinner   , balanceren aan de auto , deze neemt alle onbalans mee.

Dat is nog niet eerder gedaan?

LPGLE

balanceren al tig keer, maar spinnen aan de auto niet nee.

Vroegah  ( 10 jaar terug) mochten we in onze werkplaats NOOIT voorwiel aangedreven auto's spinnen.
Je bak loopt immers 2x zo hard,  "op de teller" is dan 100km/h al    200km/h !!!! aan het wiel. en een spinner gaat wel erg hard....
En is niet zo fijn voor je baklagers....

elianmars

In het verleden zijn er wel vaker wielen aan de wagen gebalanceerd bij mijn wagens. Ideaal, het enige redmiddel  ;D

LPGLE

tussen update:

Vorige week zaterdag de aandrijfassen gewisseld met mijn andere 850.

Tja....weer heel iets beter , hij is nu tot 120 km/h echt 100% stil , maar erboven komt de lichte tril toch opzetten.
Begin er langzaam aan te denken dat het door de harde titans komt, dat deze de trillingen extra aan de auto doorgeven.
Binnenkort gaan de ( onlangs ) gerichtte AEZ wielen eronder, ik ben benieuwd.

Langzamerhand wordt het heel lastig een oorzaak aan te wijzen , omdat vrijwel "alles" is vervangen.
Echter de schokbrekerwissel voor had voor mij nog het grootste positieve effect ...

Maar het totaalplaatje....kan niet echt zeggen wat de grootste boosdoener is/was....

Ludo

Citaat van: LPGLE op 27-03-2009 19:17:01
Begin er langzaam aan te denken dat het door de harde titans komt, dat deze de trillingen extra aan de auto doorgeven.

dat lijkt me toch sterk.
hebben alle T-5R's dan last van trillen. ???

LPGLE

Citaat van: Ludo op 27-03-2009 20:24:05
Citaat van: LPGLE op 27-03-2009 19:17:01

dat lijkt me toch sterk.
hebben alle T-5R's dan last van trillen. ???
ik ben van mening dat de hardheid van de velgen het juist doorgeeft aan de auto.
En dat de Lichtmelaten AEZ wielen meer absorberen.
Ik kan de topics zo niet meer terugvinden , maar heb dit al eerder ook iemand doen verdenken... :eusa_think:
Neemt niet weg dat ik altijd nog een onverklaarbare trilling houd.

innocenti

Rij je toevallig met spacers op je achterwielen? Als deze niet netjes gecentreerd zitten krijg je trillingen boven de 120 km/h.

LPGLE

nee, geen spacers.

achter en voor is alles nieuw.
Behalve de wiellagers. 
Wiellagers is stuk of heel , maar trilt mijns inzien niet.....

thuur

Laserblue

Citaat van: elianmars op 16-03-2009 22:27:02
In het verleden zijn er wel vaker wielen aan de wagen gebalanceerd bij mijn wagens. Ideaal, het enige redmiddel  ;D

kan dat eigenlijk ook bij de awd's?  :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*