trillen hele auto : Lijstje 'what to do'

Gestart door LPGLE, 24-12-2008 19:44:25

Vorige topic - Volgende topic

LPGLE

nee, geen nieuws,  alleen dat de auto nog altijd trilt vanaf 120 +

Nog altijd geen tijd ,  dat "spinnen" moet in de avond uren , en die zijn vrije avond uren zijn schaars.
Zowel bij mij , als bij de betreffende garage.

maarten-rademakers

wie kan me helpen??

Sinds kort trilt de auto vanaf 120 km/uur. stuur trilt niet. trillen wordt niet erger bij remmen. gas geven maakt het ook niet erger/minder.
auto is net uitgelijnd en banden gebalanceerd. rijdt weer kaarsrecht.
Wie o wie heeft suggesties in dit geval??

volvoc70T5

Citaat van: maarten-rademakers op 03-04-2009 09:00:51
wie kan me helpen??

Sinds kort trilt de auto vanaf 120 km/uur. stuur trilt niet. trillen wordt niet erger bij remmen. gas geven maakt het ook niet erger/minder.
auto is net uitgelijnd en banden gebalanceerd. rijdt weer kaarsrecht.
Wie o wie heeft suggesties in dit geval??

waarschijnlijk je achterremklauwen.. controleer die eens..

-D©©©L-

maarten-rademakers

ok ik ben een redelijke leek....

hoe controleer ik de achterremklauwen (zijn volgens mij redelijk nieuw), en de aandrijfassen?

volvoc70T5

Citaat van: maarten-rademakers op 03-04-2009 09:25:57
ok ik ben een redelijke leek....

hoe controleer ik de achterremklauwen (zijn volgens mij redelijk nieuw), en de aandrijfassen?

velg eraf halen.. pinnetjes eruit slaan die voor de remblokken zitten..
remblokken er natuurlijk eventjes uithalen..
en dan met een tang (pas op voor de rubbers!!) de zuiger in proberen te duwen..
als dit heel erg moeizaam gaat zit je zuiger dus "vast"

maarten-rademakers

thanx! zal eens kijken...

en de aandrijfstangen?

LPGLE

Citaat van: maarten-rademakers op 03-04-2009 09:40:29
thanx! zal eens kijken...

en de aandrijfstangen?
normaal controleer je de aandrijfassen nooit.  Alleen als er iets verdachts optreedt.
Trilling, bijgeluid , bonken  etc...
Waarom wil je deze controleren ?   trilling ?

maarten-rademakers

er werd een paar draden eerder gezegd dat trillen, waar mijn auto last van heeft, als oorzaak de aandrijfas zou kunnen zijn.
en nu dat je het zegt ik heb wel dat als ik wegrij je soms 1 keer een soort bonk hoort, alsof je over een hoge steen rijdt. maar dat zou denk ik ook wel de schokbreker/vering kunnen zijn?

volvoc70T5

Citaat van: maarten-rademakers op 04-04-2009 10:02:48
er werd een paar draden eerder gezegd dat trillen, waar mijn auto last van heeft, als oorzaak de aandrijfas zou kunnen zijn.
en nu dat je het zegt ik heb wel dat als ik wegrij je soms 1 keer een soort bonk hoort, alsof je over een hoge steen rijdt. maar dat zou denk ik ook wel de schokbreker/vering kunnen zijn?

blijft je handrem niet gewoon plakken? dus de handremschoenen volgens mij?

maarten-rademakers

Ik gebruik de handrem eigenlijk. Nooit. Zet em alleen in de p.
Dus lijkt me gek als ie dan
blijft hangen, hoor em ook niet aanlopen of Zo.

reneetje

Citaat van: maarten-rademakers op 04-04-2009 15:03:01
Ik gebruik de handrem eigenlijk. Nooit. Zet em alleen in de p.
Dus lijkt me gek als ie dan
blijft hangen, hoor em ook niet aanlopen of Zo.

Nu, de aanleiding geef je nu zelf al, als je de handrem nooit gebruikt dan kun je er op wachten dat ie vast gaat zitten en blijft hangen en dergelijke andere ongein.

Kortom , gebruik die handrem nu , dan gaat ie ook niet stuk !
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

UserID6342

Zo wordt het een gebed zonder eind, begin aub logisch en chronologisch te werken ipv het een naar het ander te vliegen en met de kans dat je iets over het hoofd ziet / vergeet.  Auto trilt, 1e vraag waar (voor / achter) 2e vraag wat (wielen meestal, remmen als goede 2e en als 3e aandrijving) 3e vraag hoe op te lossen (meestal balanceren normaal, remschijven vern. als 2e, nr 3 balanceren met scooter om onbalans in compl. aandrijving te pakken)  Maar ga nooit eerst maar half met je wielen aan de gang, tussendoor een stukje schokker meepakken en als toetje de aandrijving balanceren want dan weet ik zeker dat jij die auto nooit trillingsvrij gaat krijgen !  Nu niet, morgen niet en dus echt nooit niet.

maarten-rademakers

Dank voor de kritische noot.  ;) Echter duidelijker dan mijn initiele bericht kan ik het niet zeggen.
Maar nogmaals: vanaf 120 km/uur en hoger. Blijft dan trillen, pas bij afremmen onder 120 stopt trillen. Hele auto trilt, geen specifieke locatie, stuur trilt niet. Remmen veregert trillen niet. Wel fors ingesleten voor remschijven. Nieuwe schijven en blokken besteld. Auto is uitgelijnd en wielen gebalanceerd. Geen bijgeluiden onder het rijden.

elianmars

Citaat van: maarten-rademakers op 04-04-2009 23:25:43
Wel fors ingesleten voor remschijven. Nieuwe schijven en blokken besteld.

Zijn de klauwen wel in orde?

Als de zuigers blijven hangen, kan de wagen ook gaan trillen.
Voelen de schijven niet (erg) heet aan na een ritje?