hoe start jouw diesel bij deze extreme kou

Gestart door canecorsoeric, 10-01-2009 15:33:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fredtref

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-11-2010 20:11:24
Het systeem wat ik in m'n V70 heb (blokverwarming) kost omgerekend zo'n 250 euro. Vorige week -16 en starten zonder gloeien, motor draait ook meteen netjes op 800rpm.

Weet niet of Defa in Nederland bestaat, maar Webasto zou ook wel zoiets hebben.


Ewøut

http://www.waeco.com/nl/4194_1282.php
Te koop bij Waeco

5T058

Vanochtend dan weer als een zonnetje. Hoefde nu ook niet te krabben. Minder vocht?

Ewout Schalkwijk

#122
Need I say more ?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars


Ewout Schalkwijk

Neuh, dat valt wel mee, maar het treinverkeer heeft wel grote problemen. Dus laat jullie vooral niet wijs maken dat in het buitenland het OV wel altijd gewoon doorgaat, want dat is niet zo. Vorige winter was het ok aan de lopende band gezeik met het OV.

Verder is het hier heel rustig winterweer en ligt de gevoelstemperatuur nagenoeg gelijk aan de werkelijke temp.
De Nederlandse wind mis ik dan ook totaal niet. :eusa_dance:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

rpakuypers

Citeer
http://www.waeco.com/nl/4194_1282.php
Te koop bij Waeco

Kwam ik inderdaad al tegen op het web. Heeft hier iemand ervaring mee ?

Groet,
Roger

UserID6342

Citaat van: rpakuypers op 30-11-2010 22:54:59
Citeer
http://www.waeco.com/nl/4194_1282.php
Te koop bij Waeco

Kwam ik inderdaad al tegen op het web. Heeft hier iemand ervaring mee ?

Groet,
Roger
Op het 700forum zijn er een aantal die het ding gemonteerd hebben in zowel de 4 en 6 cilinder benzines en 6 cilinder diesels en volgens de verhalen daar over het algemeen positief. Eentje had last van lekkage langs de dompelaar van KVS, maar deze bleek achteraf gezien verkeerd gemonteerd te zitten.

darius

No show, only go.

Sbv

mijn D5je starte zonder problemen. Even gloeien. en daarna iets rommelig draaien en na 2 seconden lekker knorren

Hiker

Met een nieuwe (volgens Marco van Fasttech erug goeie accu) start hij gewoon!!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

hayke

Vanmorgen startte mijn 850 na 1x gloeien en 1x starten. Sinds gisterenmiddag zitten alle stekkertjes weer op de gloeibougies (!)... drie lagen er dus naast...

Red Devil

2.5D met 451k op de teller -> geen probleem!

Gr.
Ted

Ewout Schalkwijk

Over wat voor temperaturen praten jullie nou eigenlijk? Tot -5ºC. mag het überhaupt geen enkel probleem zijn. Dat mag niet eens 'koud' heten. Ik denk dat je pas bij temperaturen rond de -10ºC weet of je gloeibougies en accu gezond zijn. Maar tegelijkertijd heb ik geen idee van de temperaturen in NL op dit moment.

Het zal toch #*@$ triest zijn als je je roffel helemaal 'stage 0' hebt en je ook nog forse bedragen in verlagingen en allemaal van dat soort dingen geïnvesteerd hebt dat die roffel je dan laat staan omdat het een paar graden onder nul is.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Gunnar

Gisteren toch maar de accu van de S70 vervangen (gloeiboegies had ik al preventief gedaan). Start nu weer meteen.
De D5, tja die is al warm en ontdooid als ik buitenkom :-)
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

rpakuypers

In de kerstvakantie toch even naar de garage om de gloeipitten te vervangen. Kan ik mooi zelf doen en als ik er niet uit kom is er altijd nog een zeer kundige monteur in de buurt. De accu is nog geen jaar oud en daar ligt het niet aan.

Groet,
Roger