hoe start jouw diesel bij deze extreme kou

Gestart door canecorsoeric, 10-01-2009 15:33:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Staan er hier nu 2, beide even het voorgloeien afwachten en op de eerste klap meteen mooi lopen.  Heerlijk die 6 cilinder diesels ;D

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

5T058


Rik 850

Mijn diesel begint nu ook een beetje moeilijker te starten.

Wat ik hier uit begrijp is dat ik de gloeibougies en de accu eens moet controleren, maar hoe kan ik zien/testen of mijn accu nog 'gezond' is.

Zelfde geldt voor de gloeistiften.


fredtref

Mijn TDI loopt binnen 1 sec. gewoon sleutel op contact dan rustig je gordel om doen en dan pas starten :eusa_clap:
20.000 geleden wel de gloeistiften vervangen :eusa_dance:

5T058

Citaat van: Rik 850 op 28-11-2010 15:47:06
Mijn diesel begint nu ook een beetje moeilijker te starten.

Wat ik hier uit begrijp is dat ik de gloeibougies en de accu eens moet controleren, maar hoe kan ik zien/testen of mijn accu nog 'gezond' is.

Zelfde geldt voor de gloeistiften.


Same here. Vanochtend viel het mee maar zaterdag hoestte en hikte hij er over. Deed me aan een filmpje denken: http://www.youtube.com/watch?v=MiunZiQfknE

Rik 850

Vanochtend twee keer voorgloeien ens tartte direct...

Misschien dus toch maar de gloeistiften vervangen?

V70 classic

Gewoon wachten tot het lampje uit is.
1 keer rond en lopen zonder ook maar 1 valse klap.
En ik meld het nog mee een keer.
Don't eat black snow  :eusa_whistle:

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

dikke hollander

vanochtend,min 4 en vergeten voor te gloeien,liep bij de eerste slag
nog altyd even trots op mijn volvo :eusa_dance:

Rik 850

Kan iemand mij een zinvolle mening geven over het al dan niet vervangen van de gloeistiften?

V70 classic

#115
Citaat van: Rik 850 op 29-11-2010 11:48:38
Kan iemand mij een zinvolle mening geven over het al dan niet vervangen van de gloeistiften?

Dat zouden we alleen kunnen als we de rest van de staat van de motor kennen.

Zijn de stiften versleten is het zinvol.
Is er ergens een draad breuk of je hebt te weinig compressie is het zinloos.
Dan heb je ook nog wat sensors en dat soort dingen die het gloeien van je motor beinvloeden.

Dus nee.
Zo kunnen we (of kan ik) geen zinvol advies geven.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

hathü

Citaat van: fredtref op 28-11-2010 16:55:25
Mijn TDI loopt binnen 1 sec. gewoon sleutel op contact dan rustig je gordel om doen en dan pas starten :eusa_clap:
20.000 geleden wel de gloeistiften vervangen :eusa_dance:

Hier hetzelfde verhaal. (als het echt koud wordt gaat ie aan het lichtnet, motorblokverwarming  :))

rpakuypers

Citaat van: hathü op 29-11-2010 13:36:19
Citaat van: fredtref op 28-11-2010 16:55:25
Mijn TDI loopt binnen 1 sec. gewoon sleutel op contact dan rustig je gordel om doen en dan pas starten :eusa_clap:
20.000 geleden wel de gloeistiften vervangen :eusa_dance:

Hier hetzelfde verhaal. (als het echt koud wordt gaat ie aan het lichtnet, motorblokverwarming  :))

Welk type verwarming heb jij ? Ik zit er sterk aan te denken om dat voor mijn diesel aan te schaffen maar dat is ook sterk afhankelijk van de prijs. En het systeem met een verlengsnoer werkt voor mij prima........

Groet,
Roger

Ewout Schalkwijk

Het systeem wat ik in m'n V70 heb (blokverwarming) kost omgerekend zo'n 250 euro. Vorige week -16 en starten zonder gloeien, motor draait ook meteen netjes op 800rpm.

Weet niet of Defa in Nederland bestaat, maar Webasto zou ook wel zoiets hebben.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

hathü

Citaat van: rpakuypers op 29-11-2010 13:50:36
Citaat van: hathü op 29-11-2010 13:36:19
Citaat van: fredtref op 28-11-2010 16:55:25
Mijn TDI loopt binnen 1 sec. gewoon sleutel op contact dan rustig je gordel om doen en dan pas starten :eusa_clap:
20.000 geleden wel de gloeistiften vervangen :eusa_dance:

Hier hetzelfde verhaal. (als het echt koud wordt gaat ie aan het lichtnet, motorblokverwarming  :))

Welk type verwarming heb jij ? Ik zit er sterk aan te denken om dat voor mijn diesel aan te schaffen maar dat is ook sterk afhankelijk van de prijs. En het systeem met een verlengsnoer werkt voor mij prima........

Groet,
Roger
Geen idee welk merk het is, ik denk origineel van Volvo, de electriscche verwarming zit er vanaf nieuw al in.
Ik zou voor mijn volgend auto liever een brandstof standkachel willen, en dan met de optie waarmee je hem middels een telefoontje vanaf je mobiel kunt aanzetten.