De mazoutkar en "wiedergutmachungs T-5R on air' en LE BONBONNE en Gaz

Gestart door darius, 23-01-2009 12:30:02

Vorige topic - Volgende topic

hathü

Dat je om die bevroren kraan kunt lachen bewijst des te meer dat het weer goed met je gaat, mooi man :eusa_dance:. Fijne vakantie, geluk met je nieuwe liefde :-* en je Volvo,s.

darius

Ja het is hier wel super mooi nu met al die sneeuw....zal eens een paar fotoos proberen te maken.

Nog ff een vraag over de gloeibougies van de mazout. Zou dat goedkoper zijn om die in Zweden te laten vervangen of beter hier in Belgie ? heb er geen idee van.....  Ik denk dat die goed vast kunnen zitten dus demonteer het liever niet zelf..
No show, only go.

arjenT5R

Ronald heeft ze voor zijn V70 toen bij de vdpeijl gehaald voor een heel schappelijk bedrag,
zou even bij hem informeren  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Scooby Doo

Ik zou zeggen, heel voorzichtig zelf proberen. Eventueel een beetje WD40 opspuiten en een kwartiertje laten inwerken.

Het enige prijsverschil dat ik eventueel zou zien tussen Zweden en België is het uurloon. Het is een Duitse motor die er inligt (Audi).
Puppy Power!!!

hathü

Ik heb het vorig jaar laten doen, de garage had een speciale luchtsleutel om de gloeibougies eruit te krijgen. Staat hier nog ergens op het forum, heb al gezocht, maar waar???

pwassink

Citaat van: hathü op 20-12-2009 12:16:56
Ik heb het vorig jaar laten doen, de garage had een speciale luchtsleutel om de gloeibougies eruit te krijgen. Staat hier nog ergens op het forum, heb al gezocht, maar waar???

Er bestaan speciale doppen voor, speciale luchtsleutels is denk ik niet t geval ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

hathü

http://www.amt.nl/web/Nieuws/Tonen-Nieuws-Werkplaats/Vibropac-demonteert-klemmende-gloeibougies.htm

Ja wel hoor ze bestaan echt. Gevonden zo iets als deze was het. Volgens mijn garage een ideaal stuk gereedschap.

pwassink

Citaat van: hathü op 20-12-2009 12:21:24
http://www.amt.nl/web/Nieuws/Tonen-Nieuws-Werkplaats/Vibropac-demonteert-klemmende-gloeibougies.htm

Ja wel hoor ze bestaan echt. Gevonden zo iets als deze was het. Volgens mijn garage een ideaal stuk gereedschap.

Verduld,  had ik nog nooit van gehoord, lijkt me ook wel een handig ding voor spul wat middels contactcorrosie
erg vast zit (staal in alu en dergelijke)  mee los te trillen ..

Weer wat geleerd, kon ook wel eens handig zijn op t werk, hebben veel staal<> rvs overgangen .. eens zien ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Taranis

Citaat van: arjenT5R op 20-12-2009 10:53:49
Ronald heeft ze voor zijn V70 toen bij de vdpeijl gehaald voor een heel schappelijk bedrag,
zou even bij hem informeren  ;)

Klopt, uit m'n hoofd iets van 50 euro voor 5 van die dingen. Vervangen kun je best zelf, gewoon overvloedig WD40, een berg geduld en een goede lange pijpdop.

darius

Ik heb helaas niet zo een luchtratel. Maar idd zijn het natuurlijk duitse ond. mss beter voor het vertrek naar zweden laten doen...
No show, only go.

Taranis

Luchtratel heb je niet nodig, gewoon voorzichtig doen :P

Piere

Citaat van: Taranis op 20-12-2009 17:50:37
Luchtratel heb je niet nodig, gewoon voorzichtig doen :P

Gaat wel hoor :)
Alleen, niet voorzichtig doen, maar HEEL voorzichtig...
Zowel losdraaien als monteren ;)

Succes ermee :-)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Gunnar

Gaat vanzelf, en die dingen koop je in een set van 5 voor geen geld.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

darius

Vandaag naar de ZOO in A,werpen met de kids van mn lief.... gr
No show, only go.

Vulk

Veel plezier Darius! Veel dieren zullen vast wel binnen zitten vermoed'k.