Stotteren motor van de R

Gestart door Eric, 29-01-2009 10:14:45

Vorige topic - Volgende topic

darius

Controleer alle cellen van je accu met een zuurweger.
No show, only go.

razorx

Citaat van: Elsje op 30-01-2009 21:14:06
Ik had het laatst ook. Toen ook nog de accu leeg :eusa_wall: De anwb man adviseerde mij de verdeler te vervangen.
Met een slechte accu en of dynamo kan je je ook pogingen tot afslaan krijgen.

Zeker bij het stoplicht, vandaar mijn vraag of het gebeurt bij het aanslaan van de fan.
Geldt nog meer voor de airco (grootverbruiker).

Je kan proberen de situtatie te forceren door de airco (indien aanwezig en werkend) aan te zetten en de binnentemperatuur op minimum.
Is er in ieder geval wat uit te sluiten.

Verder uiteraard de andere verdachten zoals eerder genoemd.

Eric

Nou bij mij is er nog wat bij gekomen. Afgelopen weekend maar eens een weekendje Valkenburg/Maastricht gedaan om de rit naar Eugene om een trekhaak op te halen maar te rechtvaardigen  ;D

Maar goed, zojuist op de terug weg iets voor Utrecht weer wat gestotter. Alleen dan dus met 100+ km/h.
Voel hem 2 keer toe terug zakken en daarna spring lambda sonde lampje aan. Dit lijkt op wat ik een jaar terug had alleen toen was er ook minder vermogen. Dat is er nu duidelijk wel.
Toevallig vlak voor een tankstation dus er maar even af. Ik had verwacht dat ie bij stationair wel zou afslaan... Niet dus.
Snelweg weer op en tot aan huis geen problemen meer...
Trekt nog als een jonge vrijgezel alleen lambda lampje brandt nog wel..
Aankomend weekend ga ik op zoek. Eerst codes uitlezen en dan stationair regelaar schoonmaken met remmenreiniger en eens kijken of LMM vies is. Vacuumslangetjes nalopen tja en verder.... geen idee.
We houden elkaar op de hoogte hier denk ik zo
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Eric

Citaat van: razorx op 29-01-2009 17:41:11
Even een heel andere blik:
Gebeurt het als je fan aanslaat?
Geen idee... Ik ga er op letten! Wat zou dat kunnen betekenen?
Citaat van: Elsje op 30-01-2009 21:14:06
Ik had het laatst ook. Toen ook nog de accu leeg :eusa_wall: De anwb man adviseerde mij de verdeler te vervangen.
Die ga ik ook checken!
Citaat van: Jeroentjuh op 29-01-2009 20:22:54
Zijn het niet op de momenten dat de aircopomp inslaat?
Dit volgens mij niet... Die slaat geregeld aan toch? En dat hikken is echt soms
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

razorx

Als het bij stilstaan gebeurt als de fan aanslaat zou dat kunnen duiden op een gare accu of dynamo.

Maar je hebt het nu ook al onderweg met lambda lichtje.

Het positieve van je laatste bericht is dat je in iedergeval foutcodes zal hebben. helpt je hopenlijk verder op weg.

Ties

Ik heb ook iets soortgelijks met de T-5R... Is het een epidemie?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29772.15.html

Bij mij stottert hij soms wel hevig en probeert dan het toerental bij te regelen. Ik denk dat ie ergens een verkeerd signaal binnen krijgt. De oorzaak weet ik niet. Zit nu zelf te denken aan de LMM.

Ben benieuwd wat hier uit komt.

FrankvdAa

* Bookmarked *

Lijkt 'n beetje op 't probleem dat ik ook heb...

LMM is ook al verschillende keren vervangen de laatste jaren, maar krijg ook maar steeds geen foutmeldingen. Als ik al een foutmelding krijg, is het de EFI-121 melding (maar aangezien dit al de 3e LMM is in 3 jaar, verwacht ik niet dat het daar aan licht). Morgen worden de connectors in de connector van de LMM vervangen door nieuwe, mogelijk dat dat het probleem oplost.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

)()()sT

Al codes Eric?
Ontsteking is bij mij compleet nieuw, dus dat is het (bij mij) niet.

Eric

Citaat van: )()()sT op 02-02-2009 21:38:15
Al codes Eric?
Ontsteking is bij mij compleet nieuw, dus dat is het (bij mij) niet.

Nee, nog niet. Ken hier in Amsterdam niet echt een adres daarvoor. Aanstaande zaterdag naar Hengelo. Vriend van me leest uit. Samen lopen we alles na.
Ben benieuwd... Morgen wel even alvast kijken welk merk gasklep huis er in zit  ::)

Ludo

Citaat van: E.Asbroek op 02-02-2009 21:52:13
Morgen wel even alvast kijken welk merk gasklep huis er in zit  ::)

volgens mij nog een goeie, ouwerwets mechanisch.  ;D

Citaat van: E.Asbroek op 29-01-2009 10:14:45
Het gaat dus om een V70R automaat FWD van mei 1998

Eric

Nou even een update:

Vanochtend vanaf Amsterdam naar Hengelo gereden. Halverwege ging lampje van de lambdasonde weer uit! Maar goed, de codes worden wel onthouden dus vandaag naar de garage. Eerst de codes uitlezen. Maar 1 code gevonden namelijk P0243. Moet iets zijn met de waste gate.  ???
Maar wat? niet echt een stekkertje gevonden.  ???

Wel de andere punten nagekeken wat hier op het forum werd aangegeven.
De LMM is netjes schoon. Wel even contactspray in de stekker en droog blazen.
Gasklep huis is van de oude soort.. Lekker mechanisch dus dat zal de storing ook wel niet geven.

Vacuumslangetjes bekeken en daar geen fouten gevonden. Mischien dat ik ze niet allemaal heb gezien maar binnen kort eens het Haynes boek erbij en nog eens zoeken.

De stationair regelaar er uit gehaald en eens goed bekeken. Dat ding was best vies van binnen!
Van beide kanten als je er in keek was het zwart van binnen. De klep was wel te zien maar niet echt gangbaar. Met een speciale spuitbus (lijkt wat mij betreft op remmenreiniger) goed door gespoten en in laten trekken. Daarna de luchtspuit er op en je hoort de klep ineens klikken! Helemaal los gekomen.
Nou hopen dat het dat was. In elk geval een kleine ingreep en simpel zelf te doen.

KIM

Ik ben bang van niet...
Je schreef dat je bij 100+ km/h ook stotteren had gevoeld.
Je stationairregelaar wordt alleen aangesproken wanneer de snelheid minder dan zo'n 5 km/h is en de gasklep gesloten is.
Wanneer je auto stottert op snelheid, is dat een teken dat het probleem zich niet in de stationairregeling bevindt.
Wellicht dat je een deel van het probleem hebt opgelost. Volgens mij worden er ook geen foutcodes gezet op de stationairregeling.

Eric

Citaat van: KIM op 07-02-2009 21:28:12
Ik ben bang van niet...
Je schreef dat je bij 100+ km/h ook stotteren had gevoeld.
Je stationairregelaar wordt alleen aangesproken wanneer de snelheid minder dan zo'n 5 km/h is en de gasklep gesloten is.
Wanneer je auto stottert op snelheid, is dat een teken dat het probleem zich niet in de stationairregeling bevindt.
Wellicht dat je een deel van het probleem hebt opgelost. Volgens mij worden er ook geen foutcodes gezet op de stationairregeling.

Ja dit had ik zelf ook al in mijn hoofd.. Weet iemand trouwens wat die foutcode P0243 kan veroorzaken? Iets met wastegate?

)()()sT

De broer van mijn vriendin (zit heel soms hier op het forum) heeft sinds afgelopen najaar een nieuwe LMM.
Bij hem begon het ook met de symptomen die ik stationair ook wel eens heb. Ik wil eigenlijk zijn bijna nieuwe LMM eens proberen... Alleen is hij alleen het weekend hier  :eusa_shifty:

Eric

Citaat van: )()()sT op 08-02-2009 22:07:17
De broer van mijn vriendin (zit heel soms hier op het forum) heeft sinds afgelopen najaar een nieuwe LMM.
Bij hem begon het ook met de symptomen die ik stationair ook wel eens heb. Ik wil eigenlijk zijn bijna nieuwe LMM eens proberen... Alleen is hij alleen het weekend hier  :eusa_shifty:

Stiekem een keertje onwisselen  ::)