Stotteren motor van de R

Gestart door Eric, 29-01-2009 10:14:45

Vorige topic - Volgende topic

Eric

Deze oude post kwam ik nog tegen over code P0243 (voordat mensen beginnen over zoekfunctie)  ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,8512.0.html

De uilteg van Marc kan ik alleen nog niets mee... Zou nog niet weten waar dat blok zit. Morgen eens ff goed onder motorkap duiken en die bewuste stekker eens controleren..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Ludo

Citaat van: E.Asbroek op 08-02-2009 22:11:31
De uilteg van Marc kan ik alleen nog niets mee... Zou nog niet weten waar dat blok zit.

als je het slangetje vanaf de wastegate volgt, komt je er automatisch bij uit.  ;D
zit (normaal) links op het luchtfilterhuis gemonteerd.

Eric

Citaat van: Ludo op 08-02-2009 22:14:16
Citaat van: E.Asbroek op 08-02-2009 22:11:31
De uilteg van Marc kan ik alleen nog niets mee... Zou nog niet weten waar dat blok zit.

als je het slangetje vanaf de wastegate volgt, komt je er automatisch bij uit.  ;D
zit (normaal) links op het luchtfilterhuis gemonteerd.

Ok.. dat was  een inkoppertje bedenk ik me net..  :eusa_wall:
Is wel erg weinig over geschreven hier als ik tenminste goed zoek.
Mensen hier die zo'n solenoid al vervangen hebben? Duur ding? Als het mee valt vervang ik hem gewoon.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Ludo

dat 'blok' word ook wel driewegklep of tubodrukregelklep genoemd.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,12169.0.html

)()()sT

Even een stevige opgraving, maar heb je het probleem al getackeld?

Eric

Citaat van: )()()sT op 03-06-2009 15:39:42

Nee eigenlijk niet... In zo verre... Ik heb de verschijnselen ook nog niet weer gehad.

Vervelende is dat ik hier in Amsterdam niet zo gemakkelijk kan sleutelen en dit soort dingen altijd aanpak als ik in Hengelo ben bij mijn ouders... Het zit nog in de planning om die klep te vervangen samen met nog een paar andere aanpassingen aan de R  ;D

Guido S70

Eric

Citaat van: Guido S70 op 03-06-2009 15:52:38
Logopedie? :-))

Leg uit...

Of ik ben nog niet wakker of ik vat hem gewoon ff niet  ???

EDIT!!!!!!!!  Jajajaja... nu snap ik hem!  ;D ;D ;D

)()()sT

Citaat van: E.Asbroek op 03-06-2009 15:50:14
Citaat van: )()()sT op 03-06-2009 15:39:42

Nee eigenlijk niet... In zo verre... Ik heb de verschijnselen ook nog niet weer gehad.

Vervelende is dat ik hier in Amsterdam niet zo gemakkelijk kan sleutelen en dit soort dingen altijd aanpak als ik in Hengelo ben bij mijn ouders... Het zit nog in de planning om die klep te vervangen samen met nog een paar andere aanpassingen aan de R  ;D

Ik heb het dus heel af en toe; laatst, toen ik wat startproblemen had schokte ie ook eventjes stationair.
Daarnaast merk ik ook, wanneer ik in D voor een stoplicht sta met voet op de rem, dat ie dan soms wat bokt.

Een luchtmassameter is een slijtagedeel, ik weet niet hoelang ie bij mij er al inzit (314k?) dus denk ook wel aan (preventief) vervangen.

Eric

Citaat van: Ludo op 08-02-2009 22:40:39
dat 'blok' word ook wel driewegklep of tubodrukregelklep genoemd.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,12169.0.html

Ok, het is even geleden maar aanstaande vrijdag heb ik een dagje vrij en dat wordt een dagje sleutelen.
Nu was er afgelopen week weer wat gestotter.
Morgen bel ik de dealer om die 3weg klep te bestellen. Geen idee of het dat is maar het is toch mogelijkheden weg strepen.
Nu lees ik in de link van Ludo dat er jongere types zijn die beter zouden zijn.
Mijn V70R is nog helemaal standaard maar dat chippie gaat er wel komen zodra ik tijd heb gehad om de automaat te flushen.

De vraag: welke 3weg klep kan ik nu het beste nemen en welk nummertje heeft ie?

Eric

Gisteren op autosnelweg heeft ie erg vaak in gehouden. Net of ie weet dat ik er mee aan de slag zou gaan. Nieuwe 3 weg klep zit er nu in. Typenummer: 9155936
Nu heb ik er na de tijd nog niet veel me gereden maar ik heb het inhouden nog niet weer gehad.
Bij het vervangen bleek dat 1 vacuumslang een beetje aan het vergaan was. Dus maar direct nieuwe halen. 2 automaterialen geweest en bij de dealer. Geen vacuumslangen!!
In de zelfde dikte maar een stuk benzine slang mee genomen en tijdelijk dat ene stuk gedaan.

Waar halen jullie de slangen als je ze vervangt??? Kwam nooit meer voor voor die oude types hoor ik ze nog zeggen :-[

Eric

Nou weer ff een update..

Voorheen dus al de LMM vervangen. Vrijdag de 3wegklep vervangen. Ik kwam een slechte vacuumslang tegen dus die ook tijdelijk ff vervangen.
Binnenkort zijn alle vacuumslangen aan de beurt.

Maar... gisteren op terug weg naar Amsterdam weer stotteren. En soms echt inhouden.

Eigenlijk gebeurt het wanneer je constante snelheid rijdt of wanneer je uit viert. Daarna gas geven en hij houd in.

Soms beetje pompen als hij lijkt af te slaan en hij pakt hem weer.

Wie heeft nog andere ideeën wat dit kan zijn?

thuur

Vacuumslang zou je zeker moeten krijgen bij een willekeurige automat.handel. Anders een dealer (merk niet belangrijk) of tuningswinkel. Of zelfs eBay/Marktplaats/etc.

Wat is er in de tussentijd allemaal vervangen? Kun je misschien een opsommig/samenvatting doen?

Gr ;)

Eric

Citaat van: thuur op 28-06-2009 13:48:35
Vacuumslang zou je zeker moeten krijgen bij een willekeurige automat.handel. Anders een dealer (merk niet belangrijk) of tuningswinkel. Of zelfs eBay/Marktplaats/etc.

Wat is er in de tussentijd allemaal vervangen? Kun je misschien een opsommig/samenvatting doen?

Gr ;)

Nou zie boven...

LMM is vervangen en de 3weg klep die tegen luchtfilter zit. De vacuumslang die aan de bovenkant aangesloten zit op de 3weg klep was helemaal zacht geworden. Die is nu tijdelijk vervangen door een stuk benzine slang van dezelfde dikte.

De Volvo dealer in Hengelo had geen vacuumslangen. Ook de Brezan niet en Boensma in Hengelo niet.

Ik heb hier ooit eens van die gekleurde slangen gezien. Zijn die beter? Bieden die voordeel?

Ludo

Citaat van: E.Asbroek op 28-06-2009 14:05:27
Ik heb hier ooit eens van die gekleurde slangen gezien. Zijn die beter? Bieden die voordeel?

tja, wat is beter?.
het is alleszins wat meer blingbling onder de kap, dat wel.  ;D
als je bedenkt dat de meeste de vacuumslangen pas vervangen (hebben) na 8á10 jaar, doen de 'originele' het zeker niet slecht.

wel vreemd dat een dealer of Brezan geen vacuumslang op voorraad heeft.
zoals Thuur al schreef, ebay/marktplaats kan ook.
of ET heeft ze ook altijd liggen.
of je zoekt verder online...
http://www.qspracewear.com
http://www.sfsperformance.nl
http://www.intercoolerparts.nl/
...