Stotteren motor van de R

Gestart door Eric, 29-01-2009 10:14:45

Vorige topic - Volgende topic

Eric

Citaat van: )()()sT op 06-07-2009 14:36:09
En, rijdt ie goed?

Hoe kan een R nou niet goed rijden ;D

Maar sinds dit weekend ook andere bougies. Vanochtend bij TvK geweest en daar nog wat tips gekregen. Wat vacuumbochtjes die ik moet vervangen en de andere slangen zijn besteld.

Heb het stotteren hele weekend niet gevoeld dus het word beter..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Eric

Net even de het vacuum bochtje willen vervangen welke onder spruitstuk zit net naast stuurbekrachtigings pomp...

Proberen.. dus.. wat een plek zeg! Wie verzint zoiets ??? Daar kom ik met mijn handen niet tussen.

Dus dikke slang van koelsysteem los om iets meer ruimte te krijgen zie ik dat er ook nog een klein slangen klemmetje op zit!

Hoe doen jullie dit ???
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

thuur

Citaat van: E.Asbroek op 07-07-2009 17:44:08
Net even de het vacuum bochtje willen vervangen welke onder spruitstuk zit net naast stuurbekrachtigings pomp...

Proberen.. dus.. wat een plek zeg! Wie verzint zoiets ??? Daar kom ik met mijn handen niet tussen.

Dus dikke slang van koelsysteem los om iets meer ruimte te krijgen zie ik dat er ook nog een klein slangen klemmetje op zit!

Hoe doen jullie dit ???

Ca. 1 uur en 3 kwartier klooien met lange schroevendraaiers, tie-wraps, tangen, vaseline, ..... :P

Volgende keer haal ik het spruitstuk los.

Gr 8)

Sbv

spruitstuk loshalen is ook geen pretje als vergeet het onderste boutje er eerst in te zetten voor montage. De onderste boutjes loshalen is al vervelend, maar waarschijnlijk wel de snellere optie. Als de boel dan los ligt gelijk carterventillatie meenemen

thuur

Citaat van: ed op 17-08-2005 09:53:32
Tsja, bij de inlaatspruitstukken worden de mannen van de jongens gescheiden ;D

Gr 8)

Eric

Nou.. Het rubber bochtje onder het spruitstuk zit er op :eusa_dance:

Wat een geworstel! Had een 45graden 200mm punt bek tang gehaald. Daar heb ik het slangenklemmetje mee los kunnen krijgen. Bochtje was totaal vergaan.. Kwam er in 4 stukken van af.

Daarna met net zo veel moeitje het nieuwe bochtje er op. Slangen klemmetje nog niet.
Op mijn werk maak ik die tang ff warm en zet hem om naar zo'n 80 graden. Dan lukt het wel..
Dus stukkie bij beetje wordt het beter.
Heb ook samco slangen besteld dus de dikkere zijn volgende week ook aan de beurt.

Wie kan me een schema sturen waar de rest van die vacuumslangen en bochtjes zitten?
Ik had Vadis op vorige PC maar op deze krijg ik hem niet aan de gang  :-\

Denk dat nu de ecu nog een beetje aan het leren is. Tijdens proefritje zakte soms toerental terug naar 600 om weer terug te gaan naar 900rpm. Leek wel met gas intrappen dat ie sneller was maar zal wel verbeelding zijn.

Eric

Heb maar eens een begin gemaakt met het vervangen met de vacuumslangetjes. Ben op internet al aan het zoeken geweest naar een schema van waar de slangen allemaal zitten. Valt me ineens op bij draaiende motor dat ik een sissend geluid hoor.
Dus kap er af wat over de gasklep zit en daar zit het beroemde kerstboompje.
Maar.... Hoort daar niets op aangesloten te zitten ???

Aan de kant van de voorkant van de auto zitten 3 aansluitingen waar de onderste 2 van zijn afgedopt en de bovenste zit niets op.
Aan de achterkant zitten 2 aansluitingen die er ook allebij vrolijk op los zuigen  ???

Heb Haynes al bekeken maar die heeft ook geen duidelijke fotos.

Help me eens ff.. wat moet daar op? Welke aansluitingen hoort een slangetje op  ???

Oh en trouwens... het stotteren is nog niet over  :'(

mehn

Citaat van: E.Asbroek op 30-07-2009 17:20:11
Help me eens ff.. wat moet daar op?

1. De turbodrukmeter, maar die heb je niet.
2. De brandstofdrukregelaar, die zit bij jou waarschijnlijk niet onder de injectorrail dus weet ik niet of daar bij jou een vaccumslag loopt.

De rest schiet me zo niet te binnen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eric

Citaat van: mehn op 30-07-2009 17:28:00
Citaat van: E.Asbroek op 30-07-2009 17:20:11
Help me eens ff.. wat moet daar op?

1. De turbodrukmeter, maar die heb je niet.
2. De brandstofdrukregelaar, die zit bij jou waarschijnlijk niet onder de injectorrail dus weet ik niet of daar bij jou een vaccumslag loopt.

De rest schiet me zo niet te binnen.

Ok, maar de aansluitingen die niet gebruikt worden moeten die dan niet tenminste worden afgedopt???

mehn

Citaat van: E.Asbroek op 30-07-2009 18:32:36
Ok, maar de aansluitingen die niet gebruikt worden moeten die dan niet tenminste worden afgedopt???

Uiteraard.

XC60 D4 AWD:

Eric

Vreemd dat ineens 3 aansluitingen open zijn dan  ???

Aan de afrduk te zien lijkt het of er pas nog wat op heeft gezeten.. En ze hebben pas bij een dealer onder zitten kijken  :eusa_think:
Maar dat zal toeval zijn.

Dus het kan zijn dat alle 5 van de dunne aansluitingen op de kerstboom niet gebruikt worden? Ik kan namelijk geen loss vacuumleiding vinden.

mehn

Ik ben voor je gaan kijken. Bij mijn 850 zitten daar alleen de turbodrukmeter en de brandstofdrukregelaar op. De overige 3 zijn afgedopt.
Een turbodrukmeter heb je niet in je V70.
Wat ik van de brandstofdrukregelaar zéker weet is het volgende: heb je er net als ik eentje die onder de injectorrail zit tussen injector 1 en 2, dan hoort er een slangetje naar de kerstboom te gaan. Zit de brandstofdrukregelaar bij jou ergens anders (bij V70 op het subframe heb ik wel eens gehoord) dan weet ik niet of er in dat geval ook een slangetje naar het kerstboompje moet lopen.

XC60 D4 AWD:

Nunki

Ik blaas die dopjes er blijkbaar steeds af, waardoor ie beroerd gaat lopen in stationair. Af en toe gaat m'n lambda er zelfs door aan. Horen volgens mij allemaal afgedopt te zijn...

FrankvdAa

Citaat van: E.Asbroek op 28-06-2009 13:45:46
Nou weer ff een update..

Voorheen dus al de LMM vervangen. Vrijdag de 3wegklep vervangen. Ik kwam een slechte vacuumslang tegen dus die ook tijdelijk ff vervangen.
Binnenkort zijn alle vacuumslangen aan de beurt.

Maar... gisteren op terug weg naar Amsterdam weer stotteren. En soms echt inhouden.

Eigenlijk gebeurt het wanneer je constante snelheid rijdt of wanneer je uit viert. Daarna gas geven en hij houd in.

Soms beetje pompen als hij lijkt af te slaan en hij pakt hem weer.

Wie heeft nog andere ideeën wat dit kan zijn?

Klinkt 'n beetje als het probleem dat ik heb (gehad). Dat lijkt opgelost door het vervangen van de connectors in de stekker van de LMM. Deze hebben ze vervangen door betere exemplaren die ook op de nieuwere modellen gebruikt worden.

Bij mij is ook een aantal keren de LMM vervangen zonder resultaat; regelmatig afslaan met lambda lampje, maar geen storingscodes...
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

Eric

Nou weer een aantal kilometertjes gereden sinds het kerstboompje bij de gasklep van 5 nieuwe dopjes is voorzien. Kennelijk reed ik al langer rond met minimaal een dopje te weinig. Het lambda sonde lampje is vanzelf uit gegaan en het verbruik gaat ook weer naar beneden.

Auto lijkt rustiger te schakelen maar geen idee of dat wel eens kan nu ???

Het stotteren heb ik al zeker 2 weken niet meer gevoelt. De stekkers van de LMM heb ik nog even met contact spray door gespoten en goed droog geblazen.

Ben benieuwd of het afgelopen is.... De vacuumslangen staan nog wel op het lijstje vervangen te worden maar eerst de tijd ff vinden want ik denk dat dat wel een dagtaak is  :eusa_think: